امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279096
۱۹۲۰
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه موهای ناخواسته گربه را پاک کنیم

چگونه موهای ناخواسته گربه را پاک کنیم

وقتی همه جا موی گربه است چه باید کرد

ما می دانیم که شما حیوانات خانگی خود را دوست دارید. اما چیزی که شما دوست ندارید موهای فراوان آنهاست. فرقی نمی‌کند روی بالاپوش مورد علاقه‌تان باشد یا حوله‌ای که روی کاناپه گذاشته‌اید، موهای حیوان خانگی خسته‌کننده است. ما فهرستی از ایده‌ها را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا این آزار را در زندگی‌تان از بین ببرید، یا حداقل آن را محدود کنید.

از رسیدن موهای حیوانات خانگی به ماشین لباسشویی خود جلوگیری کنید

بهترین راه برای جلوگیری از ریزش موهای گربه یا سگ روی لباس پیشگیری است. شما نمی توانید جلوی ریزش سگ یا گربه را بگیرید، اما می توانید موهای حیوانات خانگی را که از خود به جا می گذارند کاهش دهید. حیوان خانگی خود را هر روز یک دقیقه نظافت سریع با یک برس بزنید. همچنین باید هر هفته زمانی را برای جارو کشیدن و جارو کردن خانه خود، از جمله مبلمان، اختصاص دهید. ما می دانیم - به نظر می رسد بسیار است. اما انجام این کار در کوتاه مدت واقعاً در بلندمدت کمک می کند.

موهای حیوان خانگی را از رختخواب جدا کنید

بیشترین غلظت موی حیوانات خانگی را در کجا پیدا می کنید؟ جایی که سگ یا گربه شما می خوابد - اغلب در تخت حیوان خانگی یا تخت شما. هر ملافه ای را که حیوان خانگی شما استفاده می کند یک بار در هفته بشویید - از جمله حوله هایی که ممکن است روی مبل قرار دهید! یک چرخه آبکشی اضافی اضافه کنید تا مطمئن شوید که تمام موهای حیوان خانگی از داخل ماشین لباسشویی شما پاک شده است.

می توانید تخت حیوان خانگی خود را با هوا خشک کنید، اما اگر می خواهید آن را در خشک کن بیندازید، مطمئن شوید که فیلتر پرز را در نیمه راه تمیز کرده اید. با ادامه خشک کردن، یک فیلتر پرز تازه تمیز شده می تواند موهای حیوانات خانگی بیشتری را بگیرد.

موهای حیوان خانگی را از روی لباس (و از ماشین لباسشویی خارج کنید)

قبل از اینکه لباس‌های خود را در ماشین لباسشویی بیندازید، لباس‌های خود را در یک چرخه خشک‌کن 10 دقیقه‌ای بدون حرارت قرار دهید. این کار پارچه ها را نرم می کند و موهای حیوان خانگی را شل می کند که توسط تله پرز خشک کن گرفتار می شود. سپس لباس ها را تکان دهید تا تا حد امکان موهای حیوانات خانگی بیرون بیاید و آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید. وقتی کارتان تمام شد، پرز گیر خشک کن خود را تمیز کنید.

نکته دیگر برای از بین بردن موهای حیوان خانگی از روی لباس این است که هنگام شستن وسایل خود، 1/2 فنجان سرکه سفید را به چرخه آبکشی دستگاه اضافه کنید. این امر مخصوصاً در صورتی مفید است که موهای حیوان خانگی یا پرزهای زیادی به لباستان چسبیده باشد. مانند چرخه خشک کن قبل از شستشو، این نیز به شل شدن پارچه ها کمک می کند و موهای گیر افتاده را آزاد می کند.

پس از شستشو ماشین لباسشویی خود را با اجرای یک چرخه شستشوی خالی تمیز کنید. وقتی چرخه کامل شد، کل دستگاه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا از باقی ماندن موهای ولگرد حیوان خانگی جلوگیری کنید.

البته، برای رفع سریع، یک غلتک پرز چسبنده را روی لباس خود بکشید. از یک غلتک پرزدار خوب نیز می توان برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی قبل از رسیدن به لباسشویی استفاده کرد.

چگونه موهای گربه را از همه جا پاک کنیم: راهنمای تمیز کردن

هر کسی که خانه خود را با یک گربه پشمالو به اشتراک می گذارد، با موهای گربه مبارزه می کند - روی لباس های ما، مبلمان ما، و در دسته هایی روی زمین می چرخد. اینها روشهای آزمایش شده و واقعی برای از بین بردن موهای گربه تقریباً از همه چیز هستند:

لباس های شما

آنها می گویند: "هیچ لباسی بدون موی گربه کامل نیست"، اما ما که زندگی خود را با گربه های پشمالو شریک هستیم، مجبور نیستیم خز آنها را به عنوان نشان افتخار بپوشیم!

یک غلتک پرزدار را برای آن مواقعی که گربه به سمت شما می‌آید و کمی مو روی لباس‌های تمیز شما باقی می‌گذارد، دم دست داشته باشید. تعدادی از آن‌ها را تهیه کنید و در صورتی که بعد از خروج از خانه، یکی را در ماشین خود نگه دارید.

سرکه سفید را به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. موها را شل می کند و احتمال کنده شدن آنها در لباسشویی را افزایش می دهد.

مبلمان شما

اگر در خانه خود یک توپ خز دارید، به احتمال زیاد روی هر سطحی که گربه دوست دارد بخوابد، آثاری از آن خز وجود دارد.

برای مبلمان روکش شده، یک دستکش لاستیکی یا اسفنج مرطوب را روی آن بکشید تا به راحتی خز را جدا کنید.

یک غلتک پرزدار یا جاروبرقی دستی به راحتی لکه کوچکی از مو را می گیرد.

مخلوطی از آب و نرم کننده را روی مبلمان پارچه خود اسپری کنید و سپس آن را پاک کنید. این به شل شدن مو کمک می کند.

یک پارچه میکروفایبر و اسپری گرد و غبار ضد الکتریسیته ساکن بهترین گزینه برای از بین بردن خز از روی مبلمان چوبی و سایر اثاثیه داخلی خواهد بود - و احتمال چسبیدن مجدد مو به آن را کاهش می دهد.

ماشین شما

گربه های عصبی بیش از حد معمول ریزش مو دارند، بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از گربه ها وقتی در ماشین هستند دیوانه وار خز می اندازند.

یک سنگ پا را در امتداد فضای داخلی ماشین خود بکشید تا به طور دائم خز را از روی صندلی های پارچه ای جدا کنید.

خز گربه روی صندلی های چرمی به راحتی با یک پارچه مرطوب یا دستمال های تمیز کننده چرم پاک می شود.

طبقات شما

بدیهی است که هر جا دوست پشمالوی شما می رود، یک ردی از خز به جا می گذارد. خوشبختانه، راه‌هایی برای مبارزه با موهای زائد روی زمین وجود دارد.

اگر کفپوش از چوب سخت یا کاشی دارید، از یک پاک کننده میکروفیبر برای گرفتن راحت خزهای شل استفاده کنید. اگر موها بین شکاف های کف چوبی شما گیر کرد، یک لایه درزگیر جدید بمالید تا در آینده راحت تر تمیز شود.

اگر فرش دارید، سعی کنید قبل از جاروبرقی روی فرش، جوش شیرین بپاشید. موها را شل می کند و فرش را خوشبو می کند!

اگر روی فرشتان موی زیادی دارید، آن را با یک جارو لاستیکی شل کنید.

موها را اغلب با جاروبرقی که برای مقابله با موهای حیوانات خانگی است، بردارید. برای از بین بردن موهای سرسخت، دو بار در جهت‌های متناوب از روی زمین بروید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید