امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278561
۱۱۴۹
۱
۰
نسخه چاپی

اسهال برینرد یکی از بدترین انواع اسهال

اسهال برینرد یا Brainerd diarrhea یک سندرم شروع حاد اسهال آبکی (3 یا بیشتر مدفوع شل در روز) است که 4 هفته یا بیشتر طول می کشد و می تواند در زمان شیوع بیماری یا به صورت پراکنده رخ دهد

اسهال برینرد یکی از بدترین انواع اسهال

اسهال برینرد چیست؟

اسهال برینرد یا Brainerd diarrhea یک سندرم شروع حاد اسهال آبکی (3 یا بیشتر مدفوع شل در روز) است که 4 هفته یا بیشتر طول می کشد و می تواند در زمان شیوع بیماری یا به صورت پراکنده رخ دهد.

این نام از شهر برینرد مینه سوتا گرفته شده است جایی که اولین شیوع در سال 1983 در آن رخ داد.

بیماران معمولاً روزانه 10 تا 20 بار اسهال انفجاری و آبکی را تجربه می کنند که با فوریت و اغلب با بی اختیاری مدفوع همراه است.

علائم همراه با گاز، گرفتگی خفیف شکم و خستگی است. تهوع، استفراغ و علائم سیستمیک مانند تب نادر است اگرچه بسیاری از بیماران کاهش وزن کمی را تجربه می کنند.

علت اسهال برینرد

علیرغم تحقیقات گسترده بالینی و آزمایشگاهی ، علت اسهال برینرد هنوز مشخص نشده است. اگرچه تصور می شود که عامل عفونی است، جستجوهای فشرده برای پاتوژن های باکتریایی، انگلی و ویروسی تاکنون ناموفق بوده است. این احتمال وجود دارد که اسهال برینرد ناشی از سم شیمیایی باشد اما هنوز چنین سمی یافت نشده است.

تشخیص اسهال برینرد

از آنجا که عامل این بیماری ناشناخته است، هیچ تست آزمایشگاهی وجود ندارد که بتواند تشخیص را تأیید کند.

در هر بیمار با اسهال بدون خونریزی که بیش از 4 هفته طول بکشد و برای آنها کشت مدفوع و بررسی تخمک ها و انگل ها منفی بوده است باید به اسهال برینرد مشکوک شد.

باید مراقب بود تا سایر علل اسهال مزمن، اعم از عفونی و غیر عفونی (مانند کولیت لنفوسیتی، کولیت کلاژن، تومورها ، واکنش های دارویی) حذف شود.

اسهال برینرد با هیچ وضع غیرعادی آزمایشگاهی خاصی مشخص نمی شود. در کولونوسکوپی، پتشی، زخم های آفتی و اریتم ممکن است مشاهده شود.

بررسی میکروسکوپی نمونه های بیوپسی بافت روده با افزایش تعداد لنفوسیت ها، به ویژه در روده بزرگ اغلب التهاب خفیفی را نشان می دهد. به طور کلی معده و روده کوچک طبیعی به نظر می رسند

درمان اسهال برینرد

هیچ درمان علاج بخشی برای اسهال برینرد شناخته نشده است.

انواع عوامل ضد میکروبی بدون موفقیت آزمایش شده اند، از جمله تری متوپریم-سولفامتوکسازول، سیپروفلوکساسین، داکسی سایکلین، آمپی سیلین، مترونیدازول و پارومومایسین.

هیچ پاسخی به استروئیدها یا عوامل ضد التهابی داده نشده است.

تقریباً 50 درصد از بیماران با دوزهای بالای داروهای ضد حرکت افیونی، مانند لوپرامید، دی فنوکسیلات و پاراگوریک علائم را کاهش می دهند.

پیشگیری از اسهال برینرد

اجتناب از نوشیدن شیر خام (پاستوریزه نشده) و آب که به طور مناسب کلر یا جوشانده نشده به کاهش خطر ابتلا به اسهال برینرد و بسیاری از بیماری های دیگر کمک می کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید