امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282349
۴۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه بهترین وکیل ملکی در تهران را پیدا کنیم؟

یکی از مهم ترین پرونده هایی که در دادگاه ها وجود دارد و همینطور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، پرونده های مربوط به دعاوی ملکی می باشد. در دعوای ملکی و دفاع در قبال آن نکات و قواعد حقوقی زیادی وجود دارد، که این نکات بسیار در مسیر رسیدن به نتیجه مثبت پرونده از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و کوچکترین اشتباه یا خطا در این مسیر باعث نرسیدن به آن نتیجه مطلوب می شود. افراد برای حل این پرونده ها نیازمند یک وکیل با تجربه و خبره می باشند تا با آشنایی کامل با قوانین مربوطه در این زمینه بتواند پرونده را به سوی مسیر مثبت سوق بدهد. به همین دلیل وب سایت برترین وکیل با استناد به مطالب تخصصی منتشر شده، قصد دارد تا در سلسله مطالب، به معرفی بهترین وکیل ملکی تهران پرداخته است.

وکیل ملکی در تهران

وکیل ملکی به چه کسی گفته می شود؟

وکیل ملکی به شخصی گفته می شود که در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به اموال غیر منقول ملکی تجربه، تخصص و دانش لازم را دارد. یک وکیل طلاف با تجربه می تواند به موکل خود در پرونده ها و موضوعات پیچیده ملکی خود را حل کند. وکیل ملکی بایستی به تمام قوانین و آیین نامه های مختلف ثبت اشراف داشته باشد. او با ریزبینی و تمام جزئیات پرونده موکل تمامی جوانب را می سنجد و سپس اقدام به دفاع از موکل خویش می کند.

وکیل ملکی، وکیلی می باشد که متخصص دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به پرونده و اموال غیر منقول می باشد. معمولا پرونده های ملکی دارای پیچیدگی های فراوانی می باشند که برای حل کردن آنها به حضور یک وکیل ملکی خبره نیاز است. به دلیل اهمیت و حساسیت این دسته از پرونده ها ضروری است که از یک وکیل خبره و با تجربه که صابقه بالایی در این زمینه دارد و همینطور به خوبی بر تمام قوانین و روبه قضایی آگاه می باشد کمک بگیرید. وکیل ملکی خوب حتما در این حوزه  تخصص کامل را دارد و به جوانب و زوایای مختلف پرونده اشراف کامل را نیز دارد.

امروزه بخش عظیمی از دعاوی که در مراجع حقوقی مطرح می شوند، در حوزه املاک می باشند. می توان گفت که منظور از املاک، اموال و دارایی هایی می باشد که غیر منقول می باشند و از جمله مهم ترین آنها، می توان به زمین، خانه، آپارتمان اشاره نمود و با توجه به قیمت بالای املاک، پرونده های حقوقی بسیار مهمی در این حوزه مطرح می شوند. انجام وکالت ملکی در خصوص آنها، نیازمند آگاهی و دانش حقوقی ویژه ای در این حوزه می باشد. که افراد می توانند با ارائه وکالت به یک شخص متخصص، دعاوی ملکی خود را در دادگاه پیگیری کنند تا حقوق آنها تضییع نشود.

یک وکیل خوب دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

به طور کلی می توان گفت یک وکیل خوب در تهران باید از خصوصیات و ویژگی های منحصربفردی برخوردار باشند تا بتوانند از آنها با کمترین دغدغه در مسائل حقوقی ملک و مالکیت استفاده کرد. حال اگر بخواهیم به ویژگی های یک وکیل ملکی ایده آل اشاره کنیم؛ باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

آشنا با روند دادگاه: اگر یک وکیل ملکی به روند دادگاه آشنا باشد به راحتی می تواند پرونده های ملکی را به سرانجام برساند بدون آنکه وقفه ای ایجاد شود.

تجربه بالای کاری: از جمله ویژگی های یک وکیل ملکی خوب این است که در مسائل حقوقی ملکی، تجربه کافی داشته باشد. این مورد می تواند در پیشبرد یک پرونده تاثیرگذار باشد.

آشنا با قوانین حقوقی: اینکه یک وکیل ملکی از جزئی ترین مسائل حقوقی ملک آگاه می باشد از مهم ترین مواردی است که باید در انتخاب یک وکیل خوب ملکی در نظر گرفته شود.

سرسختی و سرعت عمل: هر کدام از این موارد به تنهایی می تواند نتایج دلخواه را بدهد. بنابراین بکارگیری از یک وکیل جسور و سرسخت فوق العاده دارای اهمیت می باشد.

وکیل ملکی در تهران

در چه مواردی می توان با وکیل ملکی مشورت کرد؟

همانطور که خیلی از افراد اطلاع دارند، یک وکیل ملکی ممکن است در موارد مختلف بکارگیری شود که از مهم ترین آنها می توان به عناوین زیر اشاره کرد:

  • وکیل ملکی دعوای سرقفلی: قوانین مربوط به سرقفلی و حقی که با صاحب کسب و کار می دهد فوق العاده پیچیده است و اگر در این خصوص شکایتی مطرح شود؛ نیازمند استفاده از وکیل ملکی است که ترجیحا باید از بهترین وکیل ملکی بهره گرفت.
  • وکیل ملکی دعوای ابطال سند رسمی: با توجه به اینکه سند به دسته های عادی و رسمی تقسیم بندی می شود؛ چنانچه ابطال سند به هر دلیلی اتفاق افتاد، نیاز به استفاده از یک وکیل ملکی خوب خواهد بود ابطال سند در مواردی مانند اسناد صوری، مجعول در نظر گرفته شده است.
  • وکیل ملکی دعوای خلع ید: این نوع طرح دعوا در مواقعی است که صاحب ملک، در تخلیه سهل انگاری می کند و آن را به خریدار تحویل نمی دهد. که در این موارد توصیه می شود که از یک وکیل کارکشته استفاده کنید تا بتوانید در پرونده خود به نتیجه مطلوب خود برسید.
  • وکیل ملکی دعوای رفع تصرف عدوانیاگر ملک های بدون سند توسط افراد غیر تصرف شود؛ نیاز به یک وکیل برای رفع و رجوع کردن این موضوع مشکل می باشد. بنابراین اگر ادعایی درباره ی مالتان توسط دیگران شده باشد، باید از وکلای دعوای رفع تصرف عدوانی کمک بگیرید.

وکیل ملکی در تهران

چگونه بهترین وکیل ملکی در تهران را پیدا کنیم؟

برای این که بدانید وکیل شما یک وکیل متخصص می باشد ابتدا باید با آن مکالمه داشته باشید و موضوع خود را با وکیل مذکور مطرح کنید. در مکالمه با وکیل تا حد زیادی می توانید نسبت به میزان تسلط او بر موضوعات ملکی آگاهی پیدا کنید.  مرحله بعدی راجع به وکیل مورد نظر خود اطلاعات کسب کنید. می توانید نام وکیل را در سامانه کانون وکلا جستجو کنید و مشخصات پروانه وکیل را مشاهده نمایید. سال صدور پروانه می تواند تا حدودی نشانگر سابقه وکیل شما باشد. می توانید از خود وکیل خود نیز بخواهید که پروانه خود را به شما ارائه بدهد تا از اطلاعات آن اطمینان کامل را نیز حاصل نمایید.

صفت بهترین وکیل ملکی، به شخصی حقیقی گفته می شود که پرونده های متعددی را در تمامی دعاوی تجربه کرده و اکثر آنها، با نتیجه مطلوب و رضایت موکل خاتمه یافته اند. مهم ترین ویژگی یک وکیل خوب ملکی این است که با آگاهی به کلیه قوانین جاریه کشور بتواند متبحرانه وکالت کند. این نکته را در نظز داشته باشید که وکیل مورد نظر شما باید دارای تخصص لازم در این زمینه و موضوع پرونده شما را نیز داشته باشند و بتوانند موکل را در این مسیر درست راهنمایی کنند و او را از مسیر خود دور نکند.

کلام آخر

از شما عزیزان متشکرم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. ما در این مقاله سعی کردیم به چگونه بهترین وکیل ملکی در تهران را پیدا کنیم بپردازیم. در ادامه به ویژگی های یک وکیل خوب پرداختیم تا بتوانید به راحتی وکیل مورد نظر خورد را پیدا کنید و همینطور در ادامه مطالب به چگونگی پیدا کردن بهترین وکیل ملکی تهران برداختیم امیدوارم که مطالب برایتان مفید واقع بوده باشد.

منبع: برترین وکیل(bartarinvakil.com)

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید