امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280156
۶۶۱
۱
۰
نسخه چاپی

رابطه نامشروع با دختر باکره چه مجازاتی دارد؟!

رابطه نامشروع با دختر باکره

رابطه نامشروع با دختر باکره

اسلام برای برآورده شدن نیازهای دختر باکره و مرد، چهارچوب ازدواج را معین کرده است و هر گونه ارتباط جنسی قبل ازازدواج حرام می‌باشد. ارتباط با نامحرم آثار مخربی را برای طرفین به دنبال خواهد داشت.

بیشترین آسیب را هم دختر باکره می‌بیند.

تجربه نشان داده وعده ازدواج در بیشتر موارد یک حیله برای شیطان هست که افراد گناه را توجیه کنند. اگر واقعا قصد ازدواج دارید باید از مسیر درست و رسمی حرکت کنید.

اگر کمی انسان درست بیندیشد می‌بیند اگر خواهر خود شخص می‌بود آن هم در معرض خطرات زیادی که هست، آیا راضی می شد بدون اطلاع و رضایت پدر و خانواده چنین ارتباطاتی را داشته باشد.

دختری که می‌خواهد با هزار آرزو به خانه بخت برود، و پدر و مادر هزاران فکر برای آینده او دارند، حالا با یک لبخند یا یک ارتباط ساده پسر و ادامه ارتباطات نامشروع آن معصومیت خود را از دست بدهد، به خانواده چه شوک و حالت ناگواری از جهت روحی دست خواهد داد.

اما زنا که عبارت است از عمل زناشویی و دخول با غیر همسر شرعی (دائم یا موقت)، از نظر قرآن گناه بزرگى است که برای آن مجازات‌هایی وضع شده است.

دختر باکره

دختر و پسر حتما باید از طرف مقابل بخواهند که از مسیر شرعی با هم ارتباط داشته باشند، اعتقاد به خدا و عمل به دستورات اوست که ضامن خوبی برای تشکیل یک زندگی آگاهانه و عاشقانه می‌باشد!. اینکه با رفتار ناشایست خودمان کاری کنیم که طرف مقابل که دوستش داریم به گناه آلوده شود، قطعا در زندگی آینده تاثیرات نامطلوب خود را خواهد گذاشت.

مجازاتی که برای زنا با دختر باکره در نظر گرفته شده است اعدام است و اگر به خواست و رضایت دختری که به سن بلوغ رسیده رابطه انجام شده باشد طرفین حکم زنا خواهند گرفت اما اگر زنا در هر صورت ثابت نشود شخص مرتکب رابطه نامشروع شده و مجازات رابطه نامشروع با دختر باکره اعدام است.

باید توجه داشت که اگر شخصی پرده بکارت خود را از دست داده باشد و مدت خیلی زیادی از این موضوع گذشته باشد اثبات اینکه چه کسی پرده بکارت وی را پاره کرده و زمان آن کی بوده توسط پزشکی قانونی امکان پذیر نخواهد بود.

پس در صورتی که دختر مدت زیادی را از دست داده باشد و به پزشک قانونی مراجعه نکرده باشد باید حتما شاهد و یا دلیلی قانع کننده  و یا سند و مدرکی را داشته باشد . اگر ثابت شود که هم دختر و هم پسر برای داشتن رابطه راضی بوده‌اند و این موضوع برای دادگاه ثابت شود در این صورت زنا محسوب شده و هر دو مسلمان مجازات خواهند شد.

رابطه داشتن با دختر باکره نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه روابطی که بر پایه و اساس شهوت و احساسات باشد پس از مدتی دچار هزاران مشکل خواهند شد و در نهایت به جدایی منجر می‌شود. در صورتی که پسر بهانه داشته باشد برای ازدواج و به نحوی دختر را فریب دهد و با او رابطه داشته باشد زنا صورت گرفته و جرمی که مرتکب می شود مجازاتش علاوه بر حد مجازات تعزیری نیز خواهد داشت و حاکم شرع در صورتی که پسر با دختر ازدواج کند حکم تعزیری شخص را می‌بخشد.

ارش البکاره

در صورت زنا با دختر باکره ، به وی مهرالمثل تعلق می‌گیرد و میزان ارش البکاره در همان مهرالمثل محاسبه خواهد شد و به صورت جداگانه تعیین نمی‌شود. البته در این خصوص نظرات مختلفی وجود دارد و برخی از فقها قایل به مطالبه ارش البکاره به صورت جداگانه می‌باشند. در خصوص مهرالمثل باکره و غیر باکره، میزان آن متفاوت است که عرفا توسط دادگاه تعیین می‌شود. بنابراین اگر زنا به عنف باشد، علاوه بر اجرای حد بر زانی، پرداخت مهرالمثل نیز اثبات می‌شود.

  • منبع
  • یاسا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید