امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280723
۲۵۱
۱
۰
نسخه چاپی

پوتین تسلیحات روسی را به طور قابل توجهی برتر از رقبا می خواند

پوتین تسلیحات روسی را به طور قابل توجهی برتر از رقبا می خواند

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفت روسیه آماده فروش سلاح های پیشرفته به متحدان در سطح جهانی و همکاری در توسعه فناوری نظامی است و افزود که جدیدترین تسلیحات این کشور بسیار برتر از سلاح های کشورهای رقیب است.

با عقب نشینی نیروهای روسیه از دو شهر بزرگ اوکراین و پیشروی آهسته با هزینه های سنگین در شرق، جنگ پنج ماهه در اوکراین تاکنون ویترین قانع کننده ای برای صنعت تسلیحات روسیه نبوده است.

با این حال، رهبر کرملین که در یک نمایشگاه تسلیحاتی در خارج از مسکو سخنرانی می کرد، اصرار داشت که تسلیحات روسیه سال ها جلوتر از رقابت است.

پوتین گفت: روسیه روابط مستحکم خود با آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا را ارزشمند می‌دارد و آماده است تا به شرکا و متحدان خود مدرن‌ترین انواع تسلیحات - از سلاح‌های کوچک گرفته تا خودروهای زرهی و توپخانه، هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین را ارائه دهد.

او افزود: تقریباً همه آنها بیش از یک بار در عملیات های رزمی واقعی استفاده شده اند.

وی گفت روسیه می تواند مدل ها و سیستم های جدیدی ارائه دهد: ما در مورد سلاح های با دقت بالا و رباتیک در مورد سیستم های جنگی بر اساس اصول فیزیکی جدید صحبت می کنیم. بسیاری از آنها سال ها یا شاید ده ها سال از همتایان خارجی خود جلوتر هستند و از نظر خصوصیات تاکتیکی و فنی برتری قابل توجهی از آنها دارند.

پوتین: وظایف انجام شده است

اوکراین از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده، به ویژه سیستم های موشکی توپخانه با تحرک بالا استفاده موثری کرده است و روسیه یک سری ضربات بزرگ از جمله ویران کردن یک پایگاه هوایی در شبه جزیره کریمه که به روسیه ضمیمه شده است، در هفته گذشته متحمل شده است.

با این وجود، پوتین گفت که نیروهای روسیه و نیروهای نیابتی آن در منطقه دونباس در شرق اوکراین تمام وظایف خود را انجام می دهند. او گفت: آنها گام به گام سرزمین دونباس را آزاد می کنند.

این سخنرانی بخشی از نمونه ای از اظهارات بود که از زمان تهاجم 24 فوریه بود که در آن پوتین و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه وی، در مورد پتانسیل روسیه برای همکاری با متحدانی مانند چین، هند، ایران و دیگران برای ایجاد یک بین المللی جدید صحبت کردند. نظمی که دیگر تحت سلطه ایالات متحده نیست.

من می خواهم تأکید کنم که روسیه طرفدار گسترده ترین توسعه همه جانبه [و] همکاری نظامی-فنی است. پوتین گفت: امروز در شرایط اعتماد در جهان چند قطبی در حال ظهور، این امر به ویژه مهم است. ما از این واقعیت که کشور ما متحدان و شرکای همفکر بسیاری در قاره های مختلف دارد بسیار قدردانی می کنیم. اینها دولت هایی هستند که تسلیم به اصطلاح هژمون نمی شوند. رهبران آنها یک شخصیت واقعی مردانه را نشان می دهند و خم نمی شوند

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید