امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278765
۸۹۱
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه امیدوار باشیم، حتی زمانی که واقعاً، واقعاً سخت است

چگونه امیدوار باشیم، حتی زمانی که واقعاً، واقعاً سخت است

امید داشتن در شرایط سخت چگونه حاصل می شود؟

امید یک منبع فرصت برابر است. برای امیدوار بودن لازم نیست ثروتمند یا فوق العاده باهوش یا ورزشکار باشید. این احساسی است که بدون توجه به شرایط زندگی شما می تواند تقویت شود.

و اگرچه ممکن است بدون توجه به موقعیت زندگی خود امید را تجربه کنید، اما لوپز، دانشمند ارشد موسسه گالوپ و نویسنده کتاب "تحقق امید" دریافته است که افرادی که امیدوار هستند وجوه مشترک خاصی دارند.

به گفته لوپز افراد امیدوار اغلب عمل گرا هستند و به احتمال زیاد برای مقابله با ناملایمات اقدام می کنند و عمل گرایی و عمل آنها اغلب نتیجه می دهد. امید با بی شماری از رویدادهای مثبت زندگی، مانند پیشرفت تحصیلی و کاهش خطر مرگ مرتبط است.

پس امید چیست و چگونه کسی می تواند امیدوارتر شود؟

دکتر چارلز آر اسنایدر، پیشگام در تحقیقات امید، تعریف امید را به عنوان داشتن اهداف، باوری که می‌توانیم زندگی‌مان را شکل دهیم، انگیزه برای رسیدن به هدف دلخواه و برنامه‌ای برای رسیدن به آن را تعریف می کند.

خوش بینی و امید ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. این احساس که اتفاقات خوب رخ خواهند داد، ارتباط نزدیکی با امید به نتایج مثبت دارد که معمولاً بر روی یک هدف یا حوزه خاصی از زندگی متمرکز است.

با این حال، امید را نباید با آرزو اشتباه گرفت. آرزو کردن بیشتر یک کیفیت فانتزی دارد، در حالی که به گفته جان جی آلن، روانشناس ارشد کارکنان در کلینیک منیگر، امید عملی و متمرکز بر واقعیت است.

اهداف، انگیزه، اقدام عمل‌گرایانه، خوش‌بینی را در نظر بگیرید و به آن ارتباطات اجتماعی را بیفزایید، که به عنوان بنیادی برای امیدواری شناخته شده‌اند، و شما اجزای امید را دارید.

اما اگر اتفاقاً از آن دسته افرادی نباشید که امیدوارتر هستند، چه؟ به گفته آلن، بیشتر مردم می توانند دلیلی برای امید پیدا کنند، حتی آنهایی که ضربه های روحی زیادی را تجربه کرده اند.

به گفته آلن، هدف جایگزینی احساسات دردناک مانند ترس یا شک نیست، بلکه ایجاد امید و اجازه دادن به آن در کنار آن احساسات است.

پس چه چیزی می تواند باعث ایجاد احساس امید شود، وقتی که احساس می کنید گیر افتاده اید یا در ناامیدی هستید؟ مردم مجموعه وسیعی از تجربیات را گزارش می دهند، از جمله موفقیت های گذشته، خانواده، و ایمان به خدا، و همچنین چیزهای کوچک، مانند نوری که از پنجره عبور می کند یا یک دستاورد کوچک.

به نظر می رسد طنز نقشی مهمی را ایفا می کند. خندیدن خوب یا تماشای یک فیلم خنده دار می تواند افراد را امیدوارتر کند. یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان پس از تماشای یک ویدیوی طنز امیدوارتر بودند.

به طور کلی برخی راه های امیدوار ماندن در لحظات سخت عبارتند از:

  • انتظارات خود را تغییر دهید
  • بدانید که در هر لحظه می توانید زندگی خود را تغییر دهید.
  • در چالش برانگیزترین لحظات به دنبال معنا باشید.
  • به داستان شخص دیگری گوش دهید.
  • به پایگاه خانه خود برگردید.
  • خوبی های اساسی انسانیت را به خاطر بسپار.

نکات مهم برای امیدوار ماندن

در اینجا پنج راه برای شما و اطرافیانتان آورده شده است که می توانید در زمان های چالش برانگیز امیدوار بمانید.

1) مکث و تأمل کنید

وقتی احساس می کنید که گرفتار ترن هوایی زندگی می شوید، آسان است که احساس کنید همه چیز خارج از کنترل است. هر سناریوی منفی ذهن شما را پر می کند و در نهایت دیدگاه خود را از دست می دهید.

در این لحظات فقط یک دقیقه مکث کنید، یک نفس بکشید و در مورد گام های بعدی خود فکر کنید. وقت گذاشتن برای فشار دادن دکمه مکث گاهی اوقات بهترین اقدامی است که می توانید برای یافتن دوباره روح امید انجام دهید.

۲) به خاطر داشته باشید که برای چه چیزی سپاسگزار هستید

مهم نیست که کارها چقدر سخت می شوند، همیشه چیزی برای شکرگزاری وجود دارد. می توان از مکان های غیرمنتظره بارقه ای از امید را گرفت.

چه چیزی در اطراف خود می بینید که بابت آن شکرگزار هستید؟ برای داشتن چه کسی در زندگی تان بیشتر قدردان هستید؟ تمرین قدردانی باعث می‌شود که با روحیه امیدوارکننده‌ای برای مقابله با آنچه پیش می‌آید مجهزتر شوید.

3) دریافت اخبار بد را محدود کنید

هر روز مملو از گزارش های خوب و بد است، اما به نظر می رسد این خبر بد است که سریعتر سفر می کند. مراقب باشید بیش از حد رسانه‌هایی را که باعث ناامیدی و ترس شما می‌شوند، تماشا،یا گوش نکنید یا با آن‌ها درگیر نشوید.

امروز چالشی ایجاد کنید تا عمداً به دنبال امید در اخبار بگردید و ببینید چه تفاوتی دارد.

4) روی چیزی که می توانید منتظر آن باشید تمرکز کنید

ما هنوز هم می توانیم سختی موقعیت خود را در دنیای اطراف مان را بپذیریم در حالی که هنوز با امید زندگی می کنیم.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که فعالانه به آنچه می‌توانید فراتر از وضعیت فعلی خود منتظر باشید فکر کنید.

به عنوان یک مقصد هیجان انگیز می توانید به کجا سفر کنید؟ چه نوع کتابی می توانید بنویسید؟ در مورد گرفتن آن شغل رویایی یا حتی راه اندازی یک کسب و کار چطور؟ فکر کردن در مورد چشم انداز آینده همیشه امید را القا می کند و به شما یادآوری می کند که هنوز فصل دیگری در راه است

5) با افراد امیدوار صحبت کنید

بسیاری از ما حداقل یک نفر را می شناسیم که می تواند به طور مداوم جنبه روشن زندگی را ببیند. برقراری یک تماس ویدیویی یا تلفنی با کسی که برای شما مهم است، ممکن است تنها چیزی باشد که شما نیاز دارید تا مقداری از تشویق بسیار مورد نیاز خود را دریافت کنید.

حتی زمانی که نمی‌توانیم با دیگران رو در رو ملاقات کنیم، باز هم می‌توانیم انتخاب کنیم که با چه کسی وقت خود را بگذرانیم.

هنگامی که در هر جامعه ای، چه در فضای مجازی یا آفلاین، شرکت می کنید، باید از خود سؤالاتی بپرسید: «آیا این شخص یا گروه باعث می شود من کم و بیش امیدوار باشم؟

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید