امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278614
۱۲۹۶
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه هیستامین را در بدن خود کاهش دهیم

چگونه هیستامین را در بدن خود کاهش دهیم

همه ما هیستامین در بدن خود داریم و به طور معمول فقط باعث ایجاد حساسیت های فصلی جزئی می شوند. با این حال شما می توانید به این مواد شیمیایی (هیستامین ها) حساس باشید که می تواند مشکلات واقعی را در زندگی روزمره شما ایجاد کند.

از آنجایی که بیشتر هیستامین ها از مواد غذایی تامین می شوند، بهترین درمان برای عدم تحمل هیستامین تغییر رژیم غذایی است.

این مراحل را برای حذف هیستامین از رژیم غذایی خود و شروع به احساس بهتر امتحان کنید.

چگونه هیستامین را در بدن خود کاهش دهیم

غذاهایی که باید بخورید

غذاهای تازه و بدون مواد نگه دارنده: به طور کلی ، هر ماده غذایی حاوی مواد نگهدارنده حاوی هیستامین زیاد است. این بدان معناست که غذای تازه و بدون بسته بندی بهترین گزینه است. سعی کنید تا جایی که می توانید وعده های غذایی تازه بخورید تا سطح هیستامین خود را پایین نگه دارید.

گوشت، مرغ و ماهی همه خوب هستند به شرطی که بسته بندی یا نگهداری نشده باشند.

غذاهای یخ زده مانند گوشت، ماهی و سبزیجات، معمولاً مشکلی ندارند، به شرطی که تازه منجمد شده باشند و مواد نگهدارنده اضافی نداشته باشند.

میوه ها و سبزیجات: اکثر آنها بی خطر هستند و همیشه انتخاب های سالمی هستند. مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه در وعده های غذایی خود بگنجانید تا ویتامین ها و مواد مغذی ضروری را در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

استثنائاتی در این قاعده وجود دارد. به طور کلی، آووکادو، موز، مرکبات، بادمجان و اسفناج همه دارای هیستامین هستند، بنابراین از آن ها خودداری کنید.

غلات کامل: این ها به طور طبیعی هیستامین کمتری دارند، بنابراین نباید مشکلی ایجاد کنند. با خیال راحت نان، ماکارونی، برنج، جو و آرد را در رژیم غذایی عادی خود قرار دهید.

نان ترش و محصولات مخمر مانند مارمیت دارای هیستامین بیشتری نسبت به نان های سبوس دار هستند، بنابراین سعی کنید از مصرف آنها خودداری کنید.

محصولات غلات سبوس دار و گندم کامل سالم تر از انواع سفید هستند، بنابراین اگر معمولاً نان سفید و برنج می خورید به این نوع غذاها روی آورید.

جایگزین های شیر و تخم مرغ: محصولات لبنی مانند پنیر و شیر تمایل دارند سطح هیستامین شما را افزایش دهند، اما جایگزین های شیر خوب است. شیر در رژیم غذایی خود را با انواع سویا، جو دوسر یا نارگیل جایگزین کنید. تخم مرغ تازه هم خوب است.

برخی افراد شیر بز یا گوسفند را بهتر از شیر گاو تحمل می کنند، بنابراین اگر می خواهید لبنیات بیشتری در زندگی خود داشته باشید این کار را امتحان کنید. همچنین پنیرهایی از این منابع شیر نیز تهیه می شوند.

چگونه هیستامین را در بدن خود کاهش دهیم

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

غذاهای تخمیر شده، ترشی یا کنسرو شده: هر نوع نگهدارنده ای دارای هیستامین زیاد است. چیزهایی مانند گوشت پخته یا دودی، سوسیس، بیکن، کنسروها یا هر چیزی که در سرکه قرار داده شده است را حذف کنید.

غذاهای معمولی تخمیر شده شامل ماست، کفیر، میسو و ترشی است. به ویژه کلم ترش غلظت بالای هیستامین را نشان داده است.

غذاهای یخ زده معمولاً حاوی مواد نگهدارنده نیز هستند، بنابراین تا جایی که می توانید از این غذاها صرف نظر کنید.

مرکبات: در حالی که آن ها خوشمزه و به طور معمول سالم هستند، مرکبات باعث ترشح هیستامین در بدن شما می شوند. از پرتقال، لیمو، لیمو ترش، گریپ فروت و غذاهای مشابه خودداری کنید.

این امر در مورد آب میوه های مرکبات نیز صدق می کند. آب پرتقال و لیموناد را قطع کنید.

به خاطر داشته باشید که هنوز مقدار زیادی میوه غیر مرکبات در رژیم غذایی خود دارید. این مهم است که تمام مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن را دریافت کنید.

لوبیا و حبوبات، گوجه فرنگی، بادمجان، اسفناج و آووکادو: سبزیجات معمولاً بسیار سالم هستند اما نه در صورتی که تحمل هیستامین را ندارید. اکثر آنها خوب هستند ، اما گوجه فرنگی، بادمجان، اسفناج و آووکادو هیستامین آزاد می کنند.

بیشتر بنشن و حبوبات نیز دارای هیستامین زیاد هستند بنابراین شما نیز باید از آنها اجتناب کنید.

شیر و پنیر: این محصولات لبنی تمایل به انتشار هیستامین دارند. یا آنها را قطع کنید یا از جایگزین های لبنی برای جلوگیری از ایجاد علائم خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که هنوز می توانید جایگزین شیر را از سویا یا نارگیل داشته باشید.

میزان هیستامین در پنیرها ممکن است بسته به زمان و دمای ذخیره شده متفاوت باشد.

آجیل درختی، دارچین و شکلات: مراقب باشید از محصولات آجیل درختی و همچنین محصولاتی مانند دارچین و شکلات اجتناب کنید.

این امر در مورد محصولات حاوی آجیل درختی نیز صدق می کند. به عنوان مثال، شیر بادام ممکن است شما را اذیت کند.

شراب و آبجو: هر دوی این نوشیدنی ها دارای مواد نگهدارنده زیادی به ویژه سولفیت ها هستند. آنها بیشتر از سایر انواع الکل هیستامین شما را افزایش می دهند.

از لحاظ فنی تمام الکل برای سطح هیستامین شما مضر است، بنابراین اگر بسیار حساس هستید ترک نوشیدن به طور کلی ایده خوبی است.

درمان های پزشکی

در صورت بروز علائم عدم تحمل هیستامین به متخصص آلرژی مراجعه کنید. تشخیص عدم تحمل هیستامین دشوار است و شما نمی توانید آن را خودتان در خانه تشخیص دهید. آزمایش و نظارت از متخصص آلرژی تنها راه مطمئن برای تشخیص این است که آیا این بیماری را دارید. اگر مشکوک به عدم تحمل هیستامین هستید، برای انجام آزمایش با متخصص آلرژی قرار ملاقات بگذارید.

  • علائم اصلی عدم تحمل هیستامین شبیه آلرژی فصلی است. ممکن است بعد از خوردن غذاهای غنی از هیستامین، عطسه، خارش چشم، احتقان، سردرد و کهیر را تجربه کنید.
  • برخی از افراد مشکلات گوارشی مانند نفخ، اسهال یا یبوست را نیز تجربه می کنند.
  • هیچ آزمایش آزمایشگاهی قابل اعتمادی برای عدم تحمل هیستامین وجود ندارد، بنابراین احتمالاً پزشک پیشنهاد می کند که به رژیم غذایی دقیق و بدون هیستامین بروید تا ببینید آیا این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

برای کنترل علائم خود آنتی هیستامین مصرف کنید. داروهای آنتی هیستامین هیستامین ها را در بدن شما مسدود کرده و از ایجاد مشکل در آنها جلوگیری می کند. اگر علائم شما با تغییر رژیم غذایی بهبود نیافت از پزشک خود بخواهید که بهترین دارو را برای کنترل علائم خود انتخاب کند.

  • آنتی هیستامین های رایج شامل لوراتادین، دیفن هیدرامین و استیریزین است.
  • بدون مشورت پزشک خود آنتی هیستامین مصرف نکنید. اینها معمولاً برای استفاده طولانی مدت نیستند.
  • متخصص آلرژی شما همچنین ممکن است آنتی هیستامین قوی تری تجویز کند

اگر در رعایت رژیم خود مشکل دارید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. رژیم کم هیستامین سخت است بنابراین اگر به کمک احتیاج دارید کاملاً طبیعی است. به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و در مورد عدم تحمل هیستامین خود به او بگویید. آنها می توانند یک رژیم غذایی برای شما تهیه کنند تا در انتخاب غذاهای مناسب استرس نداشته باشید

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید