امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282369
۶۹۱
۱
۰
نسخه چاپی

بلوبری و کلی خواص شگفت انگیز

بلوبری و کلی خواص شگفت انگیز

بلوبری چیست؟ هرکسی که اینروزها نام بلوبری را می شنود، این سوال را می پرسد. خواص بلوبری چیست؟ این سوال دومین سوال در مورد بلوبری است که افراد می خواهند پاسخ آن را بدانند.

آیا تا به حال طعم بلوبری را تجربه کرده اید؟ آیا طعم تند آن را دوست داشتید؟ از لحاظ علمی بلوبری از گونۀ گیاهان واکسینیوم است و خواص ضد عفونی و ضدباکتریایی دارد. بلوبری میوه ای تابستانی است و طعم شیرین دارد. این توت های بنفش رنگ، میوۀ بومی شمال امریکا هستند و بسیاری از مردم به آن علاقه دارند. اگر تا به امروز این میوه را امتحان نکرده اید بهتر است این مطلب را بخوانید، مطمئنا پس از مطالعه این مطلب به خوردن آن علاقه مند می شوید. در این مطلب فواید شگفت انگیز این میوه شرح داده شده است.

خواص بلوبری

تاخیر در پیری

آنتوسیانین رنگدانه ای است که مسئول رنگ آبی بلوبری است. فراوانی ویتامین C نیز عامل مهمی برای ادعای آن است. شما می توانید علائم پیری مانند چربی، آب مروارید، پوکی استخوان، ریزش مو، زوال عقل و بیماری آلزایمر را با بلوبری درمان کنید.

بهبود عملکرد مغز

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان، آنتوسیانین، سلنیوم، ویتامین A، C، E، ویتامین B، روی، سدیم، پتاسیم، مس، منیزیم، فسفر و منگنز است که می تواند اختلالات روان درمانی را بهبود بخشد. این مواد مغذی همچنین از سلولهای مغز محافظت می کنند و به بهبود سلامت سیستم عصبی مرکزی کمک می کنند. اعتقاد بر این است که این توت ها همچنین می توانند مشکلات جدی مانند بیماری آلزایمر را به میزان قابل توجهی درمان کنند. آنها حتی سلول های مغزی آسیب دیده و بافت های عصبی را بهبود می بخشند.

هضم راحت

سبوس (فیبر) موجود در بلوبری مانع از یبوست می شود. همچنین سدیم، مس، فروکتوز و اسیدهای موجود در بلوبری هضم را بهبود می بخشد و غذا را به طور مساوی و با خیال راحت از طریق دستگاه گوارش حرکت می دهد.

درمان عفونت ادراری

بلوبری خواص آنتی بیوتیکی خاصی دارد. بلوبری باکتری ها را از دیواره های درونی دستگاه ادرار جدا می کند و در نتیجه از عفونت ادراری جلوگیری می کند.

جلوگیری از سرطان

بلوبری می تواند برای بیماران سرطانی بسیار ارزشمند باشد زیرا شامل ترکیبات خاصی نظیر پترواستیلبن و اسید ellagic است. این دو در هماهنگی با آنتوسیانین و سایر آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و مس می توانند معجزه هایی برای پیشگیری و درمان سرطان انجام دهند.

مراقبت از چشم

بلوبری جایگزین مناسبی برای عینک، لنز، قطره چشم، داروها و جراحی های چشم است. آنها می توانند با توجه به خواص آنتی اکسیدانی خود، تمام مشکلات چشمی مربوط به سن مانند دژنراتیو ماکولا، آب مروارید، نزدیک بینی، خشکی، عفونت و بیماری های مربوط به شبکیه را به تاخیر بیاندازند. دژنراسیون مغزی یک مشکل جدی است که شبکیه چشم به تدریج تشدید می شود و در نهایت منجر به کوری کامل یا جزئی می شود. بلوبری حاوی آنتی اکسیدان های خاصی نظیر کاروتنوئید ها (لوتئین، زاکسنتین و غیره)، فلاونوئیدها (مانند رایتین، رزوراترول، کورستین و غیره)، ترکیباتی مانند ویتامین A، C، E، سلنیوم، روی و فسفر است که همه آنها برای سلامت چشم ضروری هستند.

درمان بیماری های قلبی

محتوای فیبر بالا، آنتی اکسیدان ها و توانایی حل کردن کلسترول بد باعث می شود که بلوبری یک مکمل غذایی مناسب برای درمان بسیاری از بیماری های قلبی باشد.

افزایش ایمنی

بلوبری سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و از عفونت جلوگیری می کند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن قوی باشد، دچار سرماخوردگی، تب و سایر بیماری های ناشی ار عفونت و باکتری نمی شوید.

  • منبع
  • زیباشهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید