امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281237
۱۶۱
۱
۰
نسخه چاپی

بایدها و نبایدهای روش های خشک کردن گوشی خیس شده

بایدها و نبایدهای روش های خشک کردن گوشی خیس شده

با روش های خشک کردن گوشی خیس شده در خدمت شما هستیم. گوشی‌های هوشمند حالا دیگر بخش جدایی ناپذیر زندگی ما هستند. گوشی های هوشمندی که همیشه همراه خودمان داریم گاهی اتفاقاتی برایشان می‌افتد که بهتر است از قبل برای این مشکلات آمادگی داشته باشیم. یک از این مشکلات خیس شدن گوشی است. در ادامه راهکارهای مناسب برای مقابله با این مشکل را بررسی می‌کنیم.

روش های خشک کردن گوشی خیس شده

اولین خبر خوب این است که گوشی های هوشمند جدیدی که توسط کمپانی‌های مختلف تولید می‌شوند؛ دارای عایق رطوبتی هستند و هر گوشی کم و بیش توانایی مقاومت در برابر آب را دارد. ولی توجه داشته باشید که مقاومت گوشی‌های هوشمند در برای آب یکسان نیست و هر کدام دارای درجه ای از مقاومت هستند.

مقیاس مقاومت در برابر آب با حروف IPxxدرجه بندی می شود که xx توسط دو عدد پر می شوند. IP67 و IP68 از بالاترین شاخص ها هستند. اگر گوشی شما دارای این دو شاخص هست، نگران نباشید. ولی اگر گوشی هوشمند شما دارای شاخص های پایین تری هست، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، بهتر است برای جلوگیری از آسیب به گوشی تان همراه ما باشید.

برای خشک کردن گوشی خیس شده این کارها را نکنید!

1- از رفتارهای هیجانی و بدون منطق دوری کنید. دکمه های گوشی را دیوانه‌وار و پشت سرهم فشار ندهید. سعی نکنید با ضربه زدن به گوشی آب را از آن خارج کنید.

2- گوشی هوشمندتان را با سشوار خشک نکنید یا در فر نگذارید. چون گرما می‌تواند به قطعات الکتریکی ظریف داخل گوشی، آسیب برساند.

3- به هیچ وجه تلاش نکنید تا بعد از خارج کردن گوشی از آب، از گوشی‌تان استفاده کنید. این کار باعث آسیب بیشتر خواهد شد.

چطور باید گوشی خیس شده را خشک کنیم؟

1- اول از همه اجازه ندهید گوشی زمان بیشتری را با آب در تماس باشد. اگر داخل استخر افتاده، هر چه سریعتر آن را از آب خارج کنید. هرچقدر بیشتر با آب در تماس باشد، آسیب‌های بیشتری به گوشی‌تان وارد خواهد شد.

2- پس از خارج کردن گوشی از آب، هر چه سریع تر آن را خاموش کنید. اگر گوشی تان از مدل های قدیمی‌تر است، در صورت امکان باتری گوشی را خارج کنید تا هرگونه جریان برق داخل گوشی قطع شود.

3- اگر گوشی تان قاب محافظ دارد، سریع آن را دربیاورید و با یک پارچه تمیز و خشک آن را پاک کنید. بهترین پارچه برای این کار، استفاده از دستمال های مخصوص عینک هست.

اسلات سیم کارت، درگاه کارت حافظه و درگاه جک 3.5 میلیمتری از جاهایی هستند که باید تلاش کنید تا آب وارد شده به موبایل تان را تا حد امکان از آنجا خارج کنید.

5- یکی از پیشنهادهای رایج، قرار دادن گوشی در کیسه برنج است. این روش یک روش جزئی است و نمیتواند همه رطوبت پنهان گوشی را جذب کند. در ضمن برنج با جذب آب نرم میشود و این احتمال وجود دارد که قطعات ریز برنج وارد درگاه‌ها و شکاف‌های گوشی شوند و مشکل ایجاد کنند. برای همین بهتر است از این روش استفاده نکنید.

بهترین گزینه این است که به یک مرکز تعمیرات گوشی مراجعه کنید. در اغلب این مراکز، تجهیزات لازم برای حل این مشکل پیدا می شود. البته این روش رایگان نخواهد بود.

استفاده از بسته های خشک کننده مصنوعی (ژل سیلیکا)، یکی از بهترین راهکارها است.

این بسته ها، جذب کننده رطوبت هستند و توانایی جذب رطوبت پنهانی گوشی شما را دارند. شما میتوانید این بسته‌های خشک کننده را از بازار تهیه کنید.

نحوه استفاده از این بسته‌های خشک کننده، این گونه است که باید بسته خشک کننده و گوشی را درون یک کیسه قرار بدهید. سپس بین 24 تا 48 ساعت منظور بمانید تا رطوبت پنهان گوشی جذب شود. شرایط باید طوری باشد که تنها منبع رطوبتی، گوشی خیس شده باشد.

  • منبع
  • وارونه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید