امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279097
۴۷۵۹
۴
۱
نسخه چاپی

بهترین وکیل ملکی

ملک و املاک و دعاوی که بر سر آن مطرح می شود، یکی از عمده ترین پرونده هایی که است به دادگاه ارجاع داده می شود. معمولا نداشتن اطلاعات کافی در مورد خرید و فروش ملک و سوء استفاده برخی افراد از این بی دانشی باعث افزایش دعواهای ملکی شده است.

تنها راهی که می توان از تشکیل پرونده های این چنین جلوگیری کرد، اشراف پیدا کردن به قوانین و یا مراجعه به وکلایی است که در این حوزه تجربه و تخصص لازم را دارند.

معمولا دعواهایی که بر سر ملک و املاک به وقوع می پیوندند، در سه گروه کلی تقسیم بندی می شوند:

  • ثبتی
  • کیفری
  • حقوقی

هر یک پرونده هایی که در حوزه ملک و املاک به دادگاه ارجاع داده می شود باید توسط بهترین وکیل ملکی مختصص همان حوزه پیگیری و ختم به خیر گردد.

معمولا وکلایی که به صورت حرفه ای در یک حوزه خاص کار می کنند از زیر و بم و تبصره های قانونی به خوبی خبر داشته و می توانند به موکلین خود به خوبی کمک کنند. توصیه می کنیم اگر قصد دارید معامله ملک و یا زمین انجام دهید، قبل از هر عملی و پرداخت هر گونه هزینه ای، به یک وکیل متخصص و ماهر مراجعه کنید و از او راهنمایی بخواهید.

 از آنجایی که معمولا مبالغ سنگینی در حوزه ملک رد و بدل می شود، عدم توجه به قوانین می تواند باعث خسارت مالی سنگین شود.

بهترین وکیل ملکی

وکلای ملکی که به خوبی در این حوزه تخصص دارند، به جوانب و زوایای مختلف پرونده‌ها اشراف کامل دارند و می‌توانند با ریز بینی به جزئیات، بهترین راه حل‌های ممکن را برای حل مسائل مختلف به شما پیشنهاد دهند.

وکیل رفع تصرف عدوانی

وکیل رفع تصرف عدوانی

یکی از انواع دعواهایی که بر سر ملک مطرح می شود، تصرف عدوانی است. در این نوع تصرف، یک شخص به زور و بدون آنکه مالک رضایت داشته باشد ملک را تصرف می کند. به این عمل تصرف عدوانی گفته می شود.

فرض کنید که شما یک آپارتمان کوچک داشته و آن را اجاره داده اید؛ اگر مستاجر شما بعد از چند سال سکونت در این آپارتمان، قصد تصرف آن را داشته باشد، در حالی که شما اصلا از این مساله اطلاع ندارید، پرونده ای که با این عنوان تشکیل می گردد، تصرف عدوانی است.

 به عبارت دیگر وقتی ملکی به زور و با جبر توسط فرد دیگری غیر از مالک تصرف می شود، به آن تصرف عدوانی می گویند.

موضوعی که در مورد تصرف عدوانی باید ذکر شود این است که این نوع تصرف تنها در مورد اموالی غیر منقول مانند زمین، خانه و مغازه و تمام اموالی از این دست اطلاق می شود. بر همین اساس اگر فردی ماشین فردی دیگر را به زور تصاحب کند، تصرف عدوانی صورت نگرفته است.

با توجه به توضیح مختصری که در مورد تصرف عدوانی مطرح شد باید بدانید که این نوع دعاوی پیچ و خم های زیادی داشته و تنها وکلایی می توانند پرونده را از این پیچ و خم ها رهایی دهند که در رابطه با تصرف، پرونده های زیادی را پیگیری و حل کرده باشند.

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

دعاوی دیگری که در حوزه ملک و املاک مطرح می شود الزام به تنظیم سند رسمی است. گاهی اوقات وقتی قرار است یک ملک مورد معامله قرار گیرد ممکن است شرایط لازم برای آنکه معامله به صورت کامل انجام شود، فراهم نباشد. در این صورت دو طرف معامله اقدام به نوشتن مبایعه نامه می کنند. در این مبایعه نامه، مواردی تحت عنوان تعهدات درج می گردد.

 یکی از تعهدات درج شده، الزام به تنظیم سند رسمی است. این جمله به این معنی است که بعد از تمام شدن معامله، فروشنده باید سند را به نام خریدار بزند. اگر فروشنده از این امر سرباز زند، خریدار می تواند با وکیل الزام به تنظیم سند رسمی صحبت کرده و از او کمک بخواهد. وکلایی که در این حوزه کار می کنند می توانند به خوبی پرونده های این  چنینی را حل کنند.

البته این مورد نیز پیچیدگی هایی زیادی داشته و برای آنکه دچار و درگیر این پیچیدگی ها نشوید باید قبل از انجام معامله و با وکلایی که در حوزه امللاک تجربه کافی دارند مشورت کنید. این بهترین و مستقیم ترین راه برای پیشگیری از دعواهای ملکی است.

وکیل تقسیم و تفکیک سند مشاع

وکیل تقسیم و تفکیک سند مشاع

به املاکی که دارای چند مالک هستند املاک مشارکتی گفته می شود. دعاوی تقسیم و تفکیک سند مشاع نیز معمولا به خاطر املاکی به وقوع می پیوندد که در آن یکی از مالکین خواهان تقسیم زمین و یا ملکی می شود که در آن با یک یا چند نفر دیگر شریک است.

معمولا در ملک هایی که به صورت مشاعی هستند، هر یک از مالکان حق دارند به اندازه سهمی که برایشان مشخص شده است، از مال خود استفاده کنند. معمولا در اموال مشارکتی نمی توان هیچ حد و حدودی را مشخص کرد؛ زیرا هر یک از مالکان به اندازه سهم خود مالک تمامی اجزا و بخش های مال می باشند. در حقوق، اصطلاحا به ملک هایی که در چنین شرایطی هستند، مشاع گفته می شود.

به صورت کلی اگر مالکان بر سر سهمی که در اختیار دارند با دیگران دچار مشکل نشوند، اختلافی به وجود نخواهد آمد؛ مشکل زمانی پدیدار می شود شرکا به هم به توافق نرسند. در این شرایط، مراجعه به وکیل تقسیم و تفکیک سند مشاع لازم و ضروری به نظر می رسد.

 به کمک این وکیل، ملک مورد نظر توسط کارشناس تفکیک شده و شرکا با حفظ حقوق و مالکیت خود می توانند سند تفکیکی دریافت کنند.

بهترین وکیل ملکی

وکیل خلع ید

یکی از مثال های بارزی که می توان در رابطه با خلع ید عنوان کرد، زمانی است که یک ملک اعم از خانه و یا آپارتمان اجاره داده می شود. معمولا در زمان اجاره یک ملک، بین مستاجر و موجر یک قرارداد نوشته می شود.

 در این قرارداد موارد مختلفی اعم از میزان رهن، میزان اجازه و تاریخ پایان اجاره مشخص خواهد شد.

حال اگر مستاجر نخواهد بعد از پایان مدت اجاره، ملک را تخلیه کند و بخواهد به زور در آن اقامت داشته باشد، موجر یا صاحب خانه می تواند برای خلع ید اقدام کند. خلع ید به معنای خارج کردن از حالت تصرف و یا غصب است.

از آنجایی که این مساله نیز درگیری و مشکلات خاص خود را داشته، توصیه می شود در صورت به وقوع پیوستن چنین اتفاقاتی به یک وکیل خلع ید مراجعه گردد. این افراد از توانایی و مهارت فوق العاده بالایی در حل پرونده های این چنینی برخوردار هستند.

وکیل فروش ملک مشاع

موضوع مهمی که در مورد ملک مشاع وجود دارد آن است که فروش این ملک به دلیل داشتن چندین مالک،  کار سخت و پیچیده ای خواهد بود. حتی این نوع ملک در مقایسه با زمانی که ملک تحت مالکیت یک نفر قرار دارد با قیمت های پایین تری معامله می شود.

از دیگر مسائل و مشکلاتی که در مورد املاک مشاع وجود دارد آن است که تنها یک مالک نمی تواند برای فروش ملک اقدام کند. برای فروش ملک مشاع باید همه مالکان راضی بوده و اجازه فروش آن را بدهند.

وکیل فروش ملک مشاع

در جایی که شرکای ملک مشاع بر فروش ملک به صورت قولنامه ای رضایت نداشته باشند، ابتدا باید افراز ملک انجام شود و بعد از آن هر شریکی می تواند با مشخص شدن سهم خود اقدام به فروش ملک نماید.

اگر مالکان نمی توانند در مورد فروش یک ملک به توافق برسند، بهتر است ابتدا ملک مورد نظر را افراز کرده و به هر فردی سهم او بخشیده شود.

در این صورت، هر مالک می تواند برای فروش ملک خود به صورت جداگانه عمل کند بدون آنکه نیاز باشد رضایت فرد دیگری را به دست آورد. در مورد افراز ملک نیز، باز هم باید همه مالکان با هم به توافق برسند.

به جهت وجود قوانین متعدد در این رابطه و برای تشخیص مالی یا غیرمالی بودن دعاوی املاک و جلوگیری از هزینه های بی مورد و رعایت مهلت های قانونی در این دعاوی حضور وکیل ملکی  در این دعاوی یک امر لازم و بسیار موثر است.

بنابراین برای تنظیم دادخواست اصولی و دقیق در دعاوی ملکی و پیشگیری از اشتباهات جبران ناپذیر حتما باید در این دعاوی از یک وکیل ملکی با تجربه و متخصص در فروش ملک مشاع استفاده شود. داشتن وکیل در دعاوی مربوط به ملک مشاع باعث جلوگیری از اطاله دادرسی و کسب بهترین نتیجه ممکن خواهد شد.

گروه وکلای حامیان عدالت  با در اختیار داشتن بهترین وکلای ملکی با تجربه و متخصص ، در خدمت مراجعان محترم در دعاوی ملکی با ارائه خدمات حقوقی مختلف از تنظیم داخواست تا پیگیری پرونده می باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید