امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276612
۲۰۳۰
۲
۰
نسخه چاپی

نوشابه | فواید غیرخوراکی نوشابه که اگر بدانید نمی خورید

نوشابه | فواید غیرخوراکی نوشابه که اگر بدانید نمی خورید

فواید غیرخوراکی نوشابه در خانه داری

نوشابه نوشیدنی پرطرفداری است که برای سلامت دندان و استخوان بسیار مضر است و می تواند زمینه ساز چاقی، دیابت، بیماری های قلبی- عروقی و... شود اما با همه این مضرات باز هم مردم آن را مصرف می کنند. شاید اگر بدانید این نوشیدنی چه کاربردهای عجیب و غیرخوراکی دارد بتوانید مضرات آن را دریابید و دیگر مصرف نکنید.

۱. کاربرد نوشابه در آشپزی

اگر نوشابه مزه خوبی دارد، چرا از آن در آشپزی استفاده نکنیم؟ این نوشیدنی گازدار ماده‌ای عالی برای تردکردن گوشت است. گاز موجود در نوشابه گوشت را نرم می‌کند. ۶ ساعت یا ۱ شب خواباندن گوشت در نوشابه آن را ترد می‌کند.

گاهی از نوشابه در سس مرینیت مرغ و استیک استفاده می‌شود، زیرا آن را خوش‌طعم می‌کند و زمان پخت را کاهش می‌دهد. معمولا نوشابه با سس غلیظی مانند سس کچاپ یا باربکیو ترکیب می‌شود. از نوشابه در پخت کیک نیز می‌توان استفاده کرد. وقتی نوشابه به خمیر کیک اضافه می‌شود، کیک را نرم و خوش‌مزه می‌کند. از این‌ به‌بعد، وقتی می‌خواهید کیک شکلاتی بپزید، مقداری نوشابه را نیز به مواد کیک اضافه کنید.

۲. ظاهری قدیمی دادن به عکس‌ها

اگر به هنر و کارهای دستی علاقه دارید، حتما این کاربرد نوشابه را دوست خواهید داشت. مقداری نوشابه داخل بطری اسپری بریزید و روی برگه یا عکس موردنظر اسپری کنید تا قدیمی و کهنه به نظر برسد. باید مقدار کمی نوشابه را اسپری کنید تا کاغذ خراب نشود. می‌توانید اسفنجی را در نوشابه خیس کنید و به‌آرامی با آن به اطراف کاغذ ضربه بزنید.

استفاده این روش کاغذ را چسبنده می‌کند؛ بنابراین بادقت به آن دست بزنید تا کاغذ پاره نشود. سپس چند دقیقه صبر کنید تا کاغذ خشک شود و آن را قاب کنید یا در آلبوم قرار دهید.

هرگز از نوشابه‌هایی که رنگ خوراکی کاراملی ندارند استفاده نکنید، وگرنه نتیجه کار چندان خوب نخواهد شد.

۳. کاربرد نوشابه در شست‌وشوی لباس‌ها

شستن لباس‌هایی که لکه چربی یا خون دارند کار مشکلی است و ممکن است به چند بار شست‌وشو نیاز داشته باشند. می‌توان به‌جای لکه‌برهای گران‌قیمت، از نوشابه استفاده کرد. برای این منظور، مقداری نوشابه را در کنار مواد شوینده ماشین لباس‌شویی بریزید. لکه‌ها از بین می‌روند و بوی بد لباس‌ها نیز برطرف می‌شود. همه اینها به‌علت اسیدکربنیک و اسیدفسفریک موجود در نوشیدنی‌های گازدار است.

برای پاک‌کردن لکه ماژیک از روی لباس یا فرش نیز می‌توانید مقدار کمی نوشابه را روی لکه بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس قسمت موردنظر را با آب و صابون بشویید. نوشابه ارزان است و علاوه بر لباس، لکه فرش، مبلمان، دیوارها و کف را نیز پاک می‌کند.

برای برطرف‌کردن بوی بنزین می‌توانید از نوشابه استفاده کنید. اگر با فراورده‌های نفتی کار کرده باشید، می‌دانید که ازبین‌بردن بوی آنها از روی لباس چقدر سخت است. ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای برطرف‌کردن این بو ریختن یک قوطی نوشابه داخل ماشین لباس‌شویی و شستن لباس‌های بوگرفته است.

البته فراموش نکنید خود نوشابه قهوه‌ای است؛ بنابراین برای پارچه‌ها و لباس‌های روشن بهتر است که از روش‌های دیگری استفاده کنید.

۴. جداکردن آدامس از روی موها و لباس

آدامس چسبنده و ناخوشایند است و وقتی به موها می‌چسبد به‌سختی جدا می‌شود. بعضی‌ها در این شرایط فورا موهای چسبیده به آدامس را با قیچی جدا می‌کنند! ولی نیازی نیست که مدل موهایتان را خراب کنید. حتی اگر آدامس نرم باشد و در تمام موها پخش شده باشد، با نوشابه می‌توانید تمام تکه‌های چسبناک آدامس را جدا کنید.

نوشابه را خنک کنید و بادقت آن را روی بخشی از موها بریزید که به آدامس چسبیده است. سپس آدامس سفت می‌شود و می‌توانید آن را جدا کنید. اگر آدامس به لباس چسبیده است، مقداری نوشابه روی آن بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس به‌آرامی و با لبه کند چاقو آن را از لباس جدا کنید.

نباید نوشابه گازدار را روی سر خود بریزید؛ زیرا مواد شیمیایی نوشابه کاملا اسیدی‌اند و می‌توانند کراتین موها را ضعیف کنند. مقدار کافی از نوشابه را فقط روی قسمتی بریزید که به آدامس چسبیده است و پس از جداکردن آدامس نیز سرتان را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

۵. کاربرد نوشابه در ازبین‌بردن زنگ‌زدگی

این نوشیدنی گازدار ماده‌ای عالی برای ازبین‌بردن لکه‌های زنگ‌زدگی از روی فلزات است، زیرا pH آن حدود ۲٫۸ و اسیدی است. اسیدفسفریک موجود در نوشابه موجب حل‌شدن خوردگی و شل‌شدن زنگ روی فلزات می‌شود و به‌آسانی می‌توان زنگ‌زدگی‌ها را از روی اشیا جدا کرد.

اگر می‌خواهید از زنگ‌زدگی‌های زشت و ناخوشایند رها شوید، شی‌ء زنگ‌زده را در لیوانی پر از نوشابه تازه فروکنید. اگر شی‌ء موردنظر بزرگ است، پارچه یا اسفنجی را در نوشابه خیس کنید و با آن زنگ‌ها را پاک کنید. پس از پایان کار نیز آن را آب‌کشی کنید و مواد چسبنده باقی‌مانده را بشویید. می‌توانید از این روش ساده برای هرچیزی مانند ابزار، سکه، کلید و قفل استفاده کنید.

۶. درخشان‌کردن سکه‌ها

اگر به جمع‌آوری سکه علاقه دارید، عاشق این کاربرد نوشابه خواهید شد. برای درخشان‌کردن سکه‌ها می‌توانید آنها را داخل لیوانی پر از نوشابه بریزید و بگذارید کمی در لیوان بمانند. وقتی سکه‌ها را بیرون بیاورید، می‌بینید که دوباره درخشان و نو شده‌اند. نوشابه چرک و آلودگی‌های رسوب‌کرده روی سکه را از بین می‌برد.

۷. تسکین نیش عروس دریایی

عروس دریایی لوله‌های کوچک پوشیده از خاری را رها می‌کند که به پوست قلاب می‌شوند و مواد شیمیایی گوناگونی را به داخل بدن تخلیه می‌کنند. برای بی‌اثرکردن این مواد شیمیایی باید دست‌کم ۳۰ ثانیه جای نیش را در سرکه یا نوشابه غوطه‌ور کنید یا نوشابه را به‌طور مداوم روی جای نیش بریزید. حالت اسیدی نوشابه سموم را خنثی می‌کند.

پس از این کار، برای درمان مؤثر نیش عروس دریایی، حتما در اولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کنید.

۸. تمیزکردن توالت

برای تمیزکردن کاسه‌توالت می‌توانیم از نوشابه استفاده کنیم. استفاده از نوشابه تمیزکردن توالت را ساده می‌کند و دیگر نگران بخارهای شیمیایی شوینده‌های قوی نخواهیم بود. اگر در کاسه‌توالت رسوبات آهک یا رسوبات دیگری تشکیل شده است، نوشابه آنها را تمیز می‌کند.

اسیدسیتریک، اسیدفسفریک و اسیدکربنیک موجود در نوشابه لکه‌ها را تجزیه می‌کند. این مواد شیمیایی نتیجه گازدارکردن (Carbonation) نوشابه‌اند و با طعم‌دهنده‌ها ارتباطی ندارند؛ بنابراین از نوشابه‌های رژیمی نیز می‌توانید استفاده کنید.

برای تمیزکردن توالت، نوشابه را داخل کاسه بریزید. اگر نمی‌خواهید دست‌هایتان کثیف شوند، می‌توانید از بطری اسپری استفاده کنید. بگذارید نوشابه دست‌کم ۱ ساعت روی سطح کاسه‌توالت بماند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، می‌توانید ۱ شب صبر کنید. پس از گذشت این زمان، کاسه‌توالت را با آب بشویید. برای پاک‌کردن لکه‌های مقاوم نیز از برس توالت استفاده کنید.

۹. برطرف‌کردن خوردگی و زنگ‌زدگی باتری خودرو

تجمع خوردگی در ترمینال باتری (سرباتری)، در زمان استارت‌زدن مشکلاتی را ایجاد می‌کند. خوشبختانه نوشابه می‌تواند این خوردگی را حل کند. وقتی نوشابه روی باتری ریخته می‌شود، اسیدیته اندک آن اسید باتری (H2SO4) را، که کاملا اسیدی است، رقیق نمی‌کند. با این حساب، می‌توانیم از نوشابه برای تمیز‌کردن باتری‌های زنگ‌زده و پوسیده استفاده کنیم.

پیش از استفاده از نوشابه، حتما خودرو را خاموش کنید. سپس، بادقت نوشابه را روی ترمینال باتری بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا خیس بخورد. سپس به‌آرامی خوردگی را بسابید و آن را با آب گرم بشویید تا چسبندگی ناشی از نوشابه از بین برود. بهتر است از پاک‌کننده یا برس طراحی‌شده برای تمیزکردن ترمینال باتری استفاده کنید.

نوشابه | فواید غیرخوراکی نوشابه که اگر بدانید نمی خورید

۱۰. تمیزکردن و یخ‌زدایی شیشه جلوی خودرو

شست‌وشوی شیشه جلوی خودرو با آب و صابون زمان‌بر است. می‌توانید به‌جای آن از نوشابه استفاده کنید. به‌آرامی مقداری نوشابه را روی شیشه جلوی خودرو بریزید و حدود ۱ دقیقه صبر کنید. سپس با دستمالی مرطوب، شیشه را پاک کنید. برای آب‌کردن یخی که در زمستان روی شیشه خودرو تشکیل می‌شود نیز می‌توانید از نوشابه استفاده کنید. نوشابه را روی شیشه بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند تا یخ خودبه‌خود جدا شود.

توجه داشته باشید که نوشابه نباید مدت زیادی روی خودرو بماند، زیرا حالت اسیدی آن به رنگ خودرو آسیب می‌زند.

۱۱. تمیزکردن و شستن ظروف

نوشابه برای پاک‌ کردن لکه‌های چربی و از بین‌ بردن لکه‌های غذای روی تابه و قابلمه فوق‌العاده است. نوشابه را در تابه یا قابلمه سوخته بریزید و آن را روی شعله گرم کنید. حدود نیم ساعت نوشابه را روی شعله قرار دهید و سپس آن را از روی شعله بردارید. برای پاک‌کردن لکه‌های سخت، از اسکاج یا ابر شست‌وشو استفاده کنید.

برای غذاهای چسبیده‌ای مانند برنج یا ماکارونی، که به‌راحتی جدا نمی‌شوند، یا تمیزکردن سینی فر نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید. البته نباید سینی فر را روی شعله قرار دهید. ابتدا نوشابه را در قابلمه‌ای گرم کنید و پس از سابیدن سینی فر، نوشابه داغ را داخل آن بریزید و سپس سینی را با آب و مایع ظرف‌شویی بشویید.

برای تمیزکردن غذاهای سوخته داخل ظروف نیز می‌توانید از نوشابه استفاده کنید. مقداری نوشابه را داخل ظرف بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. مواد شیمیایی موجود در نوشابه، دوده و سوختگی را شل می‌کند و با سابیدن ظرف، به‌راحتی می‌توانید دوباره آن را تمیز و درخشان کنید.

۱۲. پاک‌کردن ظروف مسی سیاه‌شده

نوشابه در برطرف‌کردن سیاهی و کدری ظروف مسی قدیمی مؤثر است. اسید موجود در نوشابه به حل‌شدن لکه‌های روی فلز کمک می‌کند.

۱۳. محوکردن رنگ مو

اگر پس از رنگ‌کردن مو موهایتان تیره شده است و می‌خواهید آنها را روشن کنید، می‌توانید از نوشابه معمولی یا رژیمی استفاده کنید. آب‌کشی موها با نوشابه به‌سرعت رنگ مو را کم‌رنگ می‌کند.

دقت داشته باشید که هر روز این کار را انجام ندهید، چون اسیدیته نوشابه به کراتین موها آسیب می‌رساند.

۱۴. کاربرد نوشابه برای درمان خانگی شپش سر

درمان معمول شپش سر خرید شامپوی ضدشپش و شانه‌کردن موها با شانه مخصوص است. بسته به شدت این مشکل، درمان‌هایی خانگی نیز وجود دارند که در مبارزه با شپش مؤثرند. یکی از این درمان‌ها، استفاده از نوشابه برای ازبین‌بردن شپش‌ها و تخم شپش‌هاست. ابتدا موهای خود را بشویید و سپس با استفاده از ۲ لیتر نوشابه، آنها را کاملا خیس کنید. موها را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید که تا صبح خشک شود.

در استفاده از این روش احتیاط کنید، زیرا اسیدیته نوشابه ممکن است موجب سوختن پوست سر شود.

۱۵. تسکین ناراحتی معده

نوشابه بهترین درمان برای ناراحتی معده نیست، ولی درمانی سریع و ساده است که پس از استفراغ به تسکین معده کمک می‌کند. گیاه کولا مدت‌ها پیش از اینکه در نوشابه استفاده شود، درمانی طبیعی برای حالت تهوع بوده است.

نوشیدن نوشابه به‌طور موقتی حالت تهوع، سوزش سرِدل و انواع دیگری از ناراحتی‌های معده را تسکین می‌دهد. برای این منظور، باید هر ساعت یک بار، ۱ قاشق چای‌خوری از نوشابه‌ای را بنوشید که به دمای اتاق رسیده و گاز آن خارج شده است. برای خارج‌شدن گاز نوشابه، در قوطی را باز کنید و آن را چند ساعت بیرون بگذارید. اگر وقت کافی ندارید، ۱ قاشق چای‌خوری شکر به نوشابه اضافه کنید تا فورا گاز آن خارج شود.

اگر حالت تهوع شدیدی دارید، نباید برای درمان آن فقط از نوشابه استفاده کنید. بعضی از افراد نیز ۱ لیوان نوشابه و سپس دارو و مایعات دیگرِ دارای الکترولیت‌ها را مصرف می‌کنند.

۱۶. ازبین‌بردن بوی بد بدن

برای ازبین‌بردن بوی بد بدن می‌توانید یک قوطی نوشابه گازدار را همراه با مقداری مواد شوینده به یک وان یا تشت آب اضافه کنید و با آن بدن خود را بشویید. همچنین می‌توانید روی بدن خود نوشابه بریزید و پیش از شست‌وشو چند دقیقه صبر کنید. با ریختن نوشابه در قسمت موردنظر، فورا از بوی بد رها می‌شوید.

۱۷. استفاده از نوشابه به‌جای آفت‌کش‌ها

بعضی از کشاورزان هندی از نوشابه به‌جای آفت‌کش‌ها استفاده می‌کنند، زیرا ارزان‌تر است و نتیجه کار نیز کاملا رضایت‌بخش است. مرکز علوم و محیط‌زیست (CSE) از سازمان‌های داوطلب پیشرو در هند است که ادعا می‌کند نوشیدنی‌های گازداری مانند کوکاکولا دارای مقادیر بالایی از آفت‌کش‌ها هستند.

بررسی نمونه‌هایی از ۱۲ صنعت تولید نوشابه در سال ۲۰۰۳ نشان داد که همگی آنها دارای چهار حشره‌کش و آفت‌کش سمّی شامل DDT و لیندان (Lindane) هستند. البته شرکت کوکاکولا به داده‌های CSE اعتراض کرده است، ولی اگر نوشابه چنین کاربردی دارد، چرا از آن استفاده نکنیم؟

۱۸. کشتن و دفع حشرات

حشرات نیز مانند ما عاشق این نوشیدنی شیرین گازدارند. اگر در اطراف شما پر از حشرات است و گرفتن آنها کار سختی است، می‌توانید چند قوطی باز نوشابه را در مکان‌هایی مانند نزدیک پنجره قرار دهید تا حشرات جذب آنها شوند. وقتی حشرات روی قوطی می‌نشینند، به‌راحتی می‌توانید آنها را بگیرید. همچنین می‌توانید نوشابه را روی لانه مورچه‌ها و سوسک‌های داخل کابینت اسپری کنید و از شر آنها خلاص شوید.

۱۹. کاربرد نوشابه در کوددهی گل‌ها

با ریختن نوشابه پای گل‌هایی مانند آزالیا و یاسمن می‌توانید آنها را با کودی بی‌خطر و مؤثر تقویت کنید.

نوشابه | فواید غیرخوراکی نوشابه که اگر بدانید نمی خورید

۲۰. تمیزکردن پنجره‌ها

نوشابه شیشه‌پاک‌کنی ارزان است. اسیدسیتریک، از مواد اصلی موجود در نوشابه، تمیزکننده‌ای عالی است که برای تمیزکردن پنجره‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود. دستمالی پارچه‌ای را در نوشابه خیس کنید و روی شیشه بمالید. سپس شیشه را با آب بشویید تا مواد باقی‌مانده نوشابه شیرین روی شیشه باقی نماند.

۲۱. تمیزکردن کف

نوشابه شوینده چندمنظوره‌ای است که با آن می‌توانید کف آشپزخانه یا کف و کاشی‌های حمام را تمیز کنید. برای درخشان‌کردن کف آشپزخانه یا حمام، ۱ قوطی نوشابه را داخل سطل آب بریزید و از آن برای تمیزکردن کف استفاده کنید.

۲۲. فرکردن موها

اسیدفسفریک موجود در نوشابه کوتیکول‌های مو را منقبض می‌کند و موجب افزایش فرهای طبیعی موها می‌شود؛ بنابراین، اگر به‌دنبال روشی ارزان برای فرکردن موهایتان هستید، آنها را با نوشابه بشویید.

۲۳. نوشابه، تمیز کننده سپر اتومبیل

برای برق انداختن سپر اتومبیل می توانید از نوشابه استفاده کنید زیرا هیچ ماده ای مانند نوشابه سپر اتومبیل را برق نمی اندازد.

۲۴. جدا کردن پیچ و مهره های زنگ زده با نوشابه

اگر باز کردن پیچ و مهره زنگ زده برای شما دشوار است ، مقداری نوشابه را در یک ظرف بریزید و 15 دقیقه پیچ و مهره ها را در آن بگذارید تا جدا شوند.

۲۵. رهایی از موش ها با نوشابه

موش ها جانورانی هستند که موجب انتقال بیماری ها می شوند پس از این رو برای رهایی از شر موش ها باید چاره ای اندیشید . شاید برایتان جالب باشد که بدانید موش ها عاشق نوشابه هستند.

و به این دلیل که بدن آنها قادر به دفع گاز کربنیک نوشابه نیست این نوشیدنی آنها را بیمار و چاق می کند و منجر به مرگشان می شود بنابراین در چند نقطه از منزلتان ظرف نوشابه قرار دهید تا موش ها از بین بروند.

۲۶. برق انداختن مس و نقره با نوشابه

برای برق انداختن ظروف مسی ، مات شده و جلا از دست داده، مقداری نوشابه را روی پارچه بریزید و روی وسایل مسی بکشید و سپس آبکشی کنید و با پارچه ای تمیز، خشک نمایید. ظروف و زیورآلات نقره را نیزچند دقیقه در نوشابه خیس کنید و با آب و صابون بشویید و سپس آبکشی و خشک کنید تا به خوبی برق بزند.

۲۷. دودن بخار آب را از روی شیشه یخ زده ی جلوی اتومبیل

نوشابه بخار آب را از روی شیشه یخ زده ی جلوی اتومبیل پاک می کند.

۲۸. پاک کردن لکه خون با نوشابه

نوشابه قابلیت پاک کردن لکه خون از روی لباس را دارد فقط کافی است قبل از شستن لباس مقداری نوشابه بر روی لکه خون بریزید و 5 دقیقه صبر کنید و سپس با پودر لباسشویی لباس را بشویید.

از نوشابه برای از بین بردن لکه خون از روی آسفالت نیز استفاده می کنند . مامورین پلیس راه دو گالن نوشابه در صندوق عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.

۲۹. برق انداختن شیشه با نوشابه

اسیدفسفریک نوشابه خیلی سریع لکه های مختلف و آلودگی روی سطوح شیشه ای را تمیز می کند تنها کافیست مقداری نوشابه روی شیشه اسپری و با اسفنج تمیز کنید و سپس با آب و صابون، آن را بشویید.

نوشابه | فواید غیرخوراکی نوشابه که اگر بدانید نمی خورید

۳۰. از بین بردن لکه روغن ماشین با نوشابه

برای از بین بردن لکه روغن ماشین از روی زمین یک بطری نوشابه را روی زمین بریزید و اجازه دهید کمی بماندسپس لکه را بشویید.

۳۱. پاک کردن جوهر از روی فرش با نوشابه

برای پاک کردن اثر جوهر از روی فرش و موکت ، مقداری نوشابه را روی لکه بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا خشک شود سپس روی آن را جارو برقی بکشید مطمئن باشید چیزی مانند نوشابه اثر جوهر را از فرش و موکت پاک نمی کند!

۳۲. تمیزکننده استخر

با چند لیتر نوشابه می توانید کف استخرتان را به خوبی تمیز و براق کنید و جرمهایش را از بین ببرید کافیست درون استخر نوشابه بریزید و صبر کنید تا نوشابه اثر خود را بگذارد.

۳۳. حذف رنگ از روی مبلمان و سایر سطوح

اگر هنگام رنگ آمیزی مبلمان به طور ناخواسته به نقاطی از آن رنگ پاشید می توانید با استفاده از یک حوله خیس شده با نوشابه به راحتی رنگ ناخواسته مورد نظر را پاک کنید.

۳۴. تبدیل کردن موهای فر به صاف

موهای فر خود را با نوشابه بشویید، تا موهای تان صاف شود البته پس از شستن مو با نوشابه آن را با آب حتما بشویید.

۳۵. رهایی از بوی بد

نوشابه ها خاصیت جذب بو دارند پس با ریختن نوشابه سیاه در مکانی که از آن بوی بد خارج می شود، می توانید آن بو را نابود کنید. اگر نوشابه را در باز درون یخچال خانه خود قرار دهید بوهای حاصل از مواد غذایی را جذب می کند.

۳۶. رهایی از درد حاصل از گزیدگی نیش حیوانات

نوشابه های سیاه به دلیل داشتن مواد شیمیایی درد حاصل از نیش خوردن خنثی می کند پس هنگامی که توسط زنبور عسل و یا عروس دریایی نیش خورده اید، به وحشت نیافتید و به سراغ نوشابه روید.

۳۷. شستن روشویی سرامیکی

شاید شستن روشویی دستشویی‌ها یک کار سخت و خسته کننده باشد. هیچ کس واقعا دوست ندارد، این کار را انجام دهد اما نوشابه‌های سیاه می‌توانند به کمک‌تان بیایند. فقط کافیست خروجی روشویی را ببندید و به اندازه کافی نوشابه سیاه را درون آن بریزید و با کمک یک قلم مو و یا فرچه روی سرامیک را بسابید و سپس یک ساعت صبر کنید تا نوشابه اثر خود را روی سطوح بگذارد. حال پس از یک ساعت سرامیک را آبکشی کنید. اکنون با درخشش خیره کننده سرامیک روبه‌رو خواهید شد.

۳۸. درخشان‌کردن پوست با نوشابه

شاید عجیب باشد اما می‌توانید از نوشابه به عنوان یک لوسیون درخشان‌کننده برای پوست استفاده کنید. کافی است یک قاشق غذاخوری نوشابه را با لوسیونی که هر روز استفاده می‌کنید ترکیب‌کرده و روی پوست بمالید. پوست‌تان درخشان می‌شود.

۳۹. پاک‌کردن غذای سوخته از کف قابلمه

غذای سوخته کف قابلمه یا تابه چسبیده و نمی‌توانید آن را تمیز‌کنید؟ نگران نباشید. فقط یک شب آن‌ها را در نوشابه خیس‌کنید و صبح قابلمه و یا تابه کثیف را بشویید. غذای سوخته کاملا تمیز شده و کف ظرف شما تمیز و براق می‌شود.

۴۰. جدا کردن آدامس از سطوح مختلف با نوشابه

اگر آدامس بر روی لباستان چسبید، آن قسمت را داخل ظرفی از نوشابه فروکنید و اجازه دهید تا آدامس به‌سادگی از روی پارچه جدا شود. این کار برای سایر سطوح نیز صدق می‌کند.

  • منبع
  • نمناک
  • چطور
  • بیتوته

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید