امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276599
۵۷۳
۱
۰
نسخه چاپی

افزایش احتمال داوطلبی رییسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری

سخنگوی شورای وحدت گفت: احتمال آمدن رییسی بر اساس شواهد و درخواست‌هایی که از او صورت گرفته، در طیف‌ها و گروه‌های مختلف روز به روز در حال افزایش است

افزایش احتمال داوطلبی رییسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری

افزایش احتمال داوطلبی رییسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری

سخنگوی شورای وحدت گفت: احتمال آمدن رییسی بر اساس شواهد و درخواست‌هایی که از او صورت گرفته، در طیف‌ها و گروه‌های مختلف روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کمیته رسانه و ارتباطات شورای وحدت، نیره قوی که به همراه منوچهر متکی وظیفه سخنگویی شورای وحدت را عهده‌دار است در گفت و گویی درباره گفتمان اصلی شورای وحدت، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مهمترین گفتمانی که توانست در واقع شکل بگیرد مبتنی بر اسلام و همچنین قانون‌گرایی و ولایت فقیه بود. با توجه به شرایطی در کشور پیش رو داریم، شورای وحدت تلاش کرده است گفتمان مورد نظر خودش را بر اساس نیاز و شرایط کشور تدوین کند.

سخنگوی شورای وحدت افزود: شورای وحدت برای اهداف خود برنامه‌ریزی‌های بلندی دارد اما به‌شکل مقطعی هم اهدافی را مدنظر خود قرار داده است. این شورا برای حضور حداکثری مردم در انتخابات در حال تلاش است و با دعوت از مردم و جریان‌های مختلف اقشار و احزاب و منسجم کردن آنها در یک فرآیند منطقی، سعی بر حضور حداکثری دارد.

قوی تصریح کرد: با توجه به نامه‌ای که به تعدادی از نامزدها از سوی شورای وحدت نوشته شد، آنها برنامه‌هایی از قبیل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را مدنظر دارند. توقع مردم از نامزدها این است که برنامه‌ای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در زمینه اقتصاد داشته باشند. مردم و مسوولان باید هوشیار باشند و عملکرد سنجیده‌ای برای حل بحران‌های کشور داشته باشند. همچنین نباید هم‌ساز با دشمنان حرکت کنند. ضمن اینکه مطالبی که نامزدها بیان کردند به صورت منسجم‌تر در آینده بیان خواهد شد.

قوی درباره حضور آیت‌الله رییسی تصریح کرد: احتمال آمدن ایشان بر اساس شواهد و درخواست‌هایی که از او صورت گرفته، در طیف‌ها و گروه‌های مختلف روز به روز در حال افزایش است. به نظر می‌رسد آیت‌الله رییسی بر اساس تکلیف و مصلحت بهترین تصمیم را خواهد گرفت. شورای وحدت هم قبلا اعلام کرده است که او در اولویت قرار دارد و هرچه زمان می‌گذرد حضور آیت‌الله رییسی در انتخابات به قطعیت نزدیک می‌شود.

‌وی اظهار کرد: شورای وحدت در طیف ارزشی و انقلابی، تلاش برای وحدت و همگرایی را مدنظر خود قرار داده است. امیدوار هستم که برای داوطلبان «وحدت» رقم بخورد و همچنین شورای وحدت همواره در تلاش است که این همگرایی ایجاد شود.

‌سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: عالی‌ترین مقام بعد از رهبری، ریاست جمهوری است. ریاست جمهوری یک امانت است و مسوولیت بسیار بزرگی را به دوش دارد. منصب رییس جمهوری اختیارات زیادی را شامل می‌شود. رییس‌جمهوری تمام شاکله نظام در بحث اجرایی را در اختیار دارد و این بی‌انصافی و بی‌اطلاعی است که یک عده می‌گویند که روسای جمهور مسوولیتش سنگین دارند اما اختیارات کمی شامل آنها می‌شود. در واقع اگر با نگاه منصفانه و عالمانه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اختیارات کاملا متناسب با این منصب است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید