امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278690
۱۶۴۳
۴
۰
نسخه چاپی

من از همه متنفرم: چرا چنین احساسی دارید و چه باید کرد

هیچ کس تک تک افرادی را که ملاقات کرده است دوست ندارد. اکثر مردم احتمالاً می توانند نام چند نفر را که چندان دوست ندارند نام ببرند. با این حال، برخی از افراد به مرحله‌ای می‌رسند که از افراد یا شرایط چنان آزرده، صدمه دیده یا ناامید می‌شوند که احساس می‌کنند از همه متنفرند

من از همه متنفرم: چرا چنین احساسی دارید و چه باید کرد

هیچ کس تک تک افرادی را که ملاقات کرده است دوست ندارد. اکثر مردم احتمالاً می توانند نام چند نفر را که چندان دوست   ندارند  نام ببرند. با این حال، برخی از افراد به مرحله‌ای می‌رسند که از افراد یا شرایط چنان آزرده، صدمه دیده یا ناامید می‌شوند که احساس می‌کنند از همه متنفرند. 

  چنین احساسی می تواند ادامه زندگی و تعامل روزانه با مردم را برای شما دشوار کند. این می تواند درگیری های زیادی در روابط شما با خانواده، دوستان، همکاران و سایر افراد زندگی شما ایجاد کند. نفرت همچنین یک احساس شدید است که می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. 

  این مقاله به بررسی برخی از دلایلی می پردازد که چرا ممکن است احساس کنید از همه متنفر هستید، چگونه این احساس می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد، و همچنین برخی از راهبردهای مقابله ای که ممکن است مفید باشند را بررسی می کند.  

دلایلی که ممکن است از همه متنفر باشید  

اینها برخی از دلایلی است که ممکن است احساس کنید از همه متنفر هستید:  

    استرس: استرس می تواند باعث شود که شما احساس غرق شدن، هراس، تحریک پذیری و حتی عصبانیت کنید. استرس طولانی مدت می تواند منجر به طغیان عصبانیت شود، که می تواند به حدی افزایش یابد که احساس کنید از همه متنفر هستید.

 اضطراب اجتماعی: اضطراب اجتماعی می تواند تعامل با مردم را برای شما دشوار کند و منجر به احساساتی مانند عصبی بودن ، ترس ، خجالت و ناراحتی شود. در برخی موارد، افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی حتی ممکن است به موقعیت هایی واکنش نشان دهند که باعث عصبانیت و نفرت آنها می شود. 

شخصیت درونگرا: در حالی که برخی از افراد تمایل به رفتار و رفتار متقابل دارند ، برخی دیگر ترجیح می دهند خود را حفظ کنند. اگر فردی درون گرا هستید ، معاشرت با افراد خارج از حلقه نزدیک شما می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد. گاهی اوقات این می تواند منجر به تحریک و نفرت از افراد و موقعیت های خارج از  محدوده نزدیک به شما شود.   

تفاوتهای ایدئولوژیکی: داشتن اعتقادات و ارزشهای سیاسی ، مذهبی ، فرهنگی یا اجتماعی متفاوت با دیگران می تواند باعث عصبانیت شما شود. 

 عواقب نفرت از دیگران 

  تاثیر بر سلامت روان

نفرت یک احساس بسیار شدید است که در مقایسه با سایر احساسات ناخوشایند اغلب مرتبط مانند خشم یا ناامیدی، فضای کمی برای ارتباط یا همدلی باقی می گذارد.     نفرت ممکن است شامل احساس انزجار نیز باشد، و اگر از همه منزجر هستید، نمی خواهید با آنها کاری نداشته باشید. وقتی ارتباط و همدلی را از روی میز حذف می کنید، قطعاً گزینه های مقابله شناختی و عاطفی خود را کاهش می دهید. 

   تاثیر بر سلامت جسمی

نفرت یک احساس ناراحت کننده است که نیاز به انرژی عاطفی زیادی دارد. احساسات ناراحت کننده اغلب افراد را وادار می کند تا به دنبال رفتارهای ناسالم خود آرامبخش مانند خوردن غذاهای راحت یا استفاده از الکل یا مواد دیگر برای سرکوب و جلوگیری از ناراحتی خود باشند. 

  این احساسات همچنین ممکن است با تمایل به کنار گذاشتن از فعالیت های سالم مانند ورزش و گذراندن وقت با دوستان و خانواده  همراه باشد. 

   همچنین ، فرض کنید فرد احساس نفرت را اغلب همراه با مبارزه یا واکنش سیستم عصبی سمپاتیک تجربه می کند. در آن صورت فرد در نهایت ممکن است برخی از پیامدهای طولانی مدت استرس مزمن مانند التهاب سیستمیک را تجربه کند. 

  راهبردهای مقابله با نفرت از دیگران

  از تفکر همه یا هیچ خودداری کنید: اگر نفرت شما نسبت به دیگران ریشه در اختلاف نظر با آنها در مورد موضوعی خاص دارد ، سعی کنید به خاطر داشته باشید که می توانید با دیگران مخالف باشید-و حتی عصبانی شوید-بدون اینکه از آنها متنفر باشید. این که شما با اعتقادات یا رفتار دیگران به شدت مخالفید به این معنی نیست که آن شخص  بد است. به این نوع تفکر، تفکر همه یا هیچ می گویند و غیر منطقی است. به خود یادآوری کنید که احساس نفرت شما مربوط به این موضوع است نه شخص.

  از کلی گویی اجتناب کنید: اگر نفرت شما نسبت به دیگران بر گروهی از افراد متمرکز است ، مانند افرادی از یک نژاد ، منطقه یا دین خاص ، تفکر شما غیرمنطقی است زیرا در حال کلی گویی هستید. شما یک گروه کامل از افراد را در یک گروه "بد" قرار می دهید و بر اساس ویژگی جمعیت شناختی درباره آنها فرضیات می کنید.

 همدلی را تمرین کنید: حساسیت و همدلی پادزهر افکار غیر منطقی هستند. درک این نکته مهم است که هیچ کس خوب یا بد نیست. قرار دادن خود به جای دیگران ، اگرچه همیشه آسان نیست ، اما می تواند تا حد زیادی به افزایش همدلی و کاهش نفرت کمک کند. همانطور که شما دلایل خود را برای باورها و رفتارهای خود دارید ، دیگران نیز همینطور هستند.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید: مهم این است که نیازهای خود را اولویت بندی کرده و از خود مراقبت کنید. به عنوان مثال ، اگر استرس دارید ، ممکن است برای مقابله بهتر نیاز به تغییر در زندگی خود داشته باشید. یا اگر درون گرا هستید ، ممکن است لازم باشد محدودیت هایی را تعیین کنید که به شما کمک می کند راحت تر باشید.  

به دنبال درمان باشید: درمان می تواند به شما کمک کند احساسات خود را کشف کرده و بفهمید که چرا از همه متنفر هستید. همچنین می تواند به شما در همدلی بیشتر ، ایجاد روابط سالم و توسعه مهارت های مقابله ای جایگزین کمک کند. 

 تجربه مکرر عصبانیت ، سرخوردگی یا ناراحتی باعث می شود احساس کنید از همه متنفر هستید. این احساسات می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارد و زندگی را برای شما بسیار غیر لذت بخش کند. تمرین همدلی می تواند به شما در تغییر طرز فکر و خوشایندتر کردن اوضاع کمک کند.   

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید