امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280486
۳۴۹
۱
۰
نسخه چاپی

انگیزه کارکنان: شناخت اهمیت زیادی دارد!

انگیزه کارکنان: شناخت اهمیت زیادی دارد!

شرکت‌هایی با فرهنگ‌های غنی از شناخت نسبت به سایر شرکت‌ها از فرصت‌هایی برای افزایش بهره‌وری، استراتژی حفظ و افزایش مشارکت و توسعه کارکنان برخوردار هستند.

دکتر اشلی ویلانز، متخصص علوم رفتاری، در مقاله 2019 خود تاکید کرد:

پول نقد در زندگی مردم اهمیت دارد، اما این همه چیز مهم نیست. آنچه واقعاً در محل کار مهم است کمک به کارکنان است که احساس قدردانی کنند.»

بیشتر مدیران با پاداش های نقدی به کارمندان خود انگیزه می دهند، در حالی که در واقع آن چیزی نیست که واقعاً امیدوارند دریافت کنند. 95 درصد از شادترین کارمندان می گویند که مدیران آنها در ارائه بازخورد مثبت خوب هستند.

مدیران وقتی کارشان را سخت‌تر می‌کنند که به‌جای القای انگیزه‌های درونی برای بهره‌ور نگه‌داشتن آنها از لذت و قدردانی از کارشان، انگیزه‌های بیرونی کارکنان را تنها با پول نقد برانگیزند.

یک نظرسنجی از بیش از 1000 کارمند نشان داد که 30٪ ترجیح می دهند در ایمیل یک شرکت از یک مدیر اجرایی به جای دریافت پاداش پولی تصدیق شوند. این نشان‌دهنده اهمیت قدردانی است که توضیح می‌دهد چرا پول دلیل شماره یک ترک یک شرکت نیست – آن سومین پس از یافتن شرکت‌های سالم‌تر و قدردان‌تر است.

یک استراتژی موثر انگیزش کارکنان با داشتن یک فرهنگ شرکتی آغاز می شود که به جای شرطی کردن آنها با پاداش های نقدی، قدردانی و شناخت کیفیت را برای مجریان آغاز می کند.

اثر توجیه بیش از حد در روانشناسی اجتماعی، توضیح می دهد که وقتی کاری که زمانی به طور ذاتی برای کسی انگیزه داشت (مثل یک کار خوب در محل کار) می تواند ناگهان به انگیزه بیرونی تبدیل شود.

این در یک محل کار زمانی اتفاق می‌افتد که یک کارمند برای رسیدن به هدف یا به پایان رساندن یک کار انتظار پاداش نقدی دارد، اما مدیر پاداش را حذف یا کاهش می‌دهد. سپس علاقه کارمند به کار کاهش می یابد. انگیزه درونی کارمند از بین رفته است و برای حفظ انگیزه باید به طور مداوم پاداش های بیرونی ارائه شود.

همیشه باید در ایجاد انگیزه از طریق ارزش تمجید و به رسمیت شناختن در فرهنگ یک شرکت عاقل بود. قدردانی از کارکنان همیشه یک استراتژی انگیزشی موثر برای افزایش وفاداری، افزایش بهره وری و تقویت مشارکت کارکنان در شرکت بوده است.

ناگفته نماند، ستایش و قدردانی یک دلار هزینه ندارد! این بهترین چیز در مورد انگیزه کارکنان است - رایگان است!

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید