امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282371
۵۱۲
۱
۰
نسخه چاپی

جک ما، بنیان‌گذار Alibaba در ژاپن مخفی شده است؛ فایننشال تایمز می گوید

فایننشال تایمز: جک ما، بنیان‌گذار Alibaba در ژاپن مخفی شده است

گزارش‌ها می‌گویند «جک ما»، میلیاردر چینی و بنیان‌گذار شرکت Alibaba در حال حاضر در شهر توکیو در کشور ژاپن مخفی شده است. این اتفاق در شرایطی افتاده که پکن ظاهراً در حال مقابله شدید با شرکت‌های بزرگ فناوری و تاجران بزرگ این کشور است.

به گزارش فایننشال تایمز، آقای جک ما که تا پیش از آغاز اقدامات چین علیه شرکت‌های فناوری ثروتمندترین فرد در این کشور محسوب می‌شد، پس از انتقاد از رفتار رگولاتورهای چینی با شرکت‌های فناوری در اجلاسی در شانگهای در سال 2020، به‌ندرت در انظار عمومی دیده شده است. حالا گزارش شده که او از چین به ژاپن رفته است.

روزنامه فایننشال تایمز، متعلق به رسانه ژاپنی Nikkei اخیراً در گزارشی فاش کرده که این کارآفرین 58 ساله چند وقتی است که در ژاپن مستقر شده. این نشریه به نقل از منابع ناشناس می‌گوید جک ما حدود شش ماه است که به‌همراه خانواده‌اش در توکیو زندگی می‌کند. او حالا علاوه بر تجارت، اکنون زمان بیشتری را صرف سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش، از جمله بازدید از چشمه‌های آب‌گرم و اسکی می‌کند و سفرهای منظمی به آمریکا دارد.

جک ما از حضور در انظار عمومی خودداری کرده است

بنیان‌گذار Alibaba به‌جز یک حضور کوتاه 48 ثانیه‌ای در یک جلسه آنلاین در سال گذشته، سفری مختصر به هلند و مشاهده کشتی بزرگش در ساحلی در اسپانیا در دو سال اخیر خودنمایی نکرده و ظاهراً بخش عمده این زمان را در خارج از چین گذرانده است.

جک ما که ثروتش از 50 میلیارد نصف شده و به 21 میلیارد دلار رسیده، تعمداً فعالیت‌های عمومی خود را به کمترین حد ممکن رسانده است. او تیم محافظان و سرآشپز خود را همراه خودش به ژاپن برده است.

شرکت Alibaba به‌دنبال انتقادات آقای ما علیه رگولاتورهای چینی، مورد شدیدترین سخت‌گیری‌های دولتی از سوی پکن قرار گرفت. طبق گزارش‌ها، ظاهراً اظهارات او باعث ناراحتی «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین شده بود.

  • منبع
  • دیجیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید