امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280727
۴۲۹
۱
۰
نسخه چاپی

اسرائیل و عادی سازی ترور

اسرائیل و عادی سازی ترور

آخرین حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه - با رمز عملیات شکست سپیده دم- در اوایل ماه اوت سه روز به طول انجامید و حداقل 44 فلسطینی از جمله 16 کودک را کشت. به گفته دولت اسرائیل، این حمله یک عملیات "پیشگیرانه" علیه گروه جهاد اسلامی فلسطین بود - که به همان اندازه بهانه ای خلاقانه برای بمباران خودجوش مردم بدون دلیل آشکار است.

در جریان شکست سپیده دم اسرائیل در غزه در مجموع هیچ اسرائیلی کشته نشد. اختلاف شدید در میزان تلفات که مشابه روند رفتار رژیم صهیونیستی با منطقه محاصره شده ساحلی فلسطین است.

در حالی که اشکال کشنده و غیرکشنده حملات نظامی اسرائیل حتی پس از به اصطلاح «خروج» اسرائیل از غزه در سال 2005 همچنان به عنوان ثابت زندگی روزانه در غزه بوده است، سپیده دم خونین ترین حملات از زمان حمله 11 روزه اسرائیل در ماه مه 2021 بود - عملیات نگهبان دیوارها - که بیش از 260 فلسطینی از جمله 67 کودک را کشت.

کمی دورتر در جدول زمانی، عملیات لبه محافظ را خواهید یافت - زمانی که ارتش اسرائیل کمتر از 2251 نفر را در غزه قتل عام کرد، از جمله 551 کودک. به نوبه خود، عملیات 22 روزه که در دسامبر 2008 آغاز شد که حدود 1400 فلسطینی از جمله 300 نفر کودک کشته شدند. سه غیرنظامی اسرائیلی در جریان سرب گداخته کشته شدند.

کمی جلوتر عملیات باران های تابستانی که در ژوئن 2006 آغاز شد و بعد جای خود را به عملیات ابرهای پاییز داد.

نوام چامسکی محقق آمریکایی و ایلان پاپه محقق اسرائیلی در کتاب خود در غزه در بحران معتقدند که باران تابستانی وحشیانه‌ترین حمله به غزه از سال 1967 با «کشتار سیستماتیک» بود. البته، اگر سیاست دولت شما ترور باشد، کشتار سیستماتیک به ظاهر بی معنی یکی از راه های اجرای آن است.

نسخه آنلاین دیکشنری کمبریج تروریسم را به عنوان "(تهدید) اقدام خشونت آمیز برای اهداف سیاسی" تعریف می کند و در واقع، از زمانی که اسرائیل در سال 1948 خود را با خشونت در سرزمین فلسطین تأسیس کرد، تقریباً این نام بوده است - اقدامی که منجر به قتل عام بیش از 10000 فلسطینی، اخراج سه چهارم میلیون نفر دیگر و ویران کردن حدود 500 روستای فلسطینی شد.

از آن زمان به بعد، اقدامات خشونت آمیز با انگیزه سیاسی و تهدید آن، در دستور کار قرار گرفته است. با این حال، به لطف انحصار اسراییل تحت حمایت ایالات متحده در گفتمان منطقه ای و حمله همه جانبه به منطق، قربانیان فلسطینی اسرائیل در عوض کسانی هستند که به عنوان "تروریست" شناخته می شوند.

در واکنش به حمام خون این ماه در غزه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، مجدداً "حمایت خود از امنیت اسرائیل ... از جمله حق آن برای دفاع از خود در برابر حمله" را تأیید کرد - که این اظهار تعجب آور نیست از سوی مردی که اخیراً با اشتیاق خود را "صهیونیست" معرفی کرد.  ایالات متحده معتقد است اسرائیل به طور دائم و بدون شک در دفاع از خود عمل می کند.

رسانه‌های شرکت‌های غربی نیز سهم خود را برای اطمینان از انتشار یک روایت طرفدار اسرائیل به جای واقعیت انجام داده‌اند - و به ندرت یک قتل عام نظامی اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی وجود دارد که اساساً تقصیر فلسطینی‌ها یا نتیجه آن نباشد.

واشنگتن پست عملیات شکست سپیده دم را نمونه ای از خشونت شدید فرامرزی می دانست، موضع مشابهی توسط آسوشیتدپرس اتخاذ شد. در حالی که پوشش نیویورک تایمز شامل گزارش‌های مبهم و شرورانه‌ای مانند: آمار کشته شدگان اسرائیل و شبه‌نظامیان با تیراندازی به 24 نفر رسید.

 با این حال واضح ترین نکته از مانورهای اسرائیل در نوار غزه چیزی است که نمی توان گفت: اسرائیل در حال دست زدن به تروریسم مستقیم است - حداقل طبق تعریف دیکشنری کمبریج.

در نهایت، تروریسم تروریسم است، خواه تحت عنوان عملیات باران های تابستانی یا هر اسم دیگری و اسرائیل به "کشتار سیستماتیک" و عادی سازی ترور ادامه می دهد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید