امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278741
۱۰۹۳
۲
۰
نسخه چاپی

افسردگی پس از سفر چیست؟ | چگونه افسردگی پس از سفر را بهبود بخشیم؟!

لحظه ای که عموما همه از آن می ترسند: پایان یک سفر شگفت انگیز. بازگشت به خانه، چه از تعطیلات دو هفته‌ای باشد و چه از یک سفر چند ساله دور دنیا، پایان یافتن آن می‌تواند به شما ضربه سختی بزند و این افسردگی پس از سفر می‌تواند همه جوانب زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. و اما در این مطلب ما به برسی روش هایی برای گذر کردن از این مرحله سفر خواهیم پرداخت.

افسردگی پس از سفر چیست؟

افسردگی پس از سفر چیست؟!

همانطور که به نظر می رسد، افسردگی پس از سفر، احساس افسردگی است که در پایان سفر به شما دست می دهد. شما همیشه در روزهای قبل از برگشتن به خانه کمی غمگین می‌شوید. علاوه بر احساس افسردگی، علائم دیگری که ممکن است تجربه کنید شامل بی حالی، از دست دادن اشتها، کمبود انگیزه، احساس نوستالژی، و موارد دیگر است.

با این حال، افسردگی پس از سفر می تواند به طور جدی بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد و تا هفته ها یا ماه ها ادامه یابد. بسیاری از کسانی که سفرهای یک ساله به دور دنیا داشته اند، اعتراف کرده اند که حتی تا یک سال پس از بازگشت به خانه هنوز احساس نمی کنند که به طور کامل به حالت عادی بازگشته اند.

یکی از دلایل مهم این است که سفر تحول آفرین است. بعد از اینکه دنیا را کاوش کردید، احساس می‌کنید فردی متفاوت هستید، اما هرجایی که به آن بازمی‌گردید می‌تواند دقیقاً یکسان باشد. این احساس عجیبی است که به عقب برگردی به زندگی قبلی خود، انگار هیچ چیز تغییر نکرده است، در حالی که عمیقاً می‌دانی که همه چیز برایت تغییر کرده است. و وقتی دوستان و خانواده به مدت یک یا دو هفته به سفر شما علاقه مند می شوند و دیگر اهمیتی به شنیدن آن نمی دهند، کنار آمدن با بسیاری از خاطرات باورنکردنی که هیچ کس تمایلی به شنیدن آنها ندارد، می تواند سخت باشد.

جای تعجب نیست که مسافران پس از بازگشت به خانه احساس غمگینی می کنند. بنابراین، چه کاری می توان انجام داد تا خود را برای افسردگی پس از سفر آماده کرد، و چگونه می توانید اثرات آن را به حداقل برسانید؟ اینها نکات بسیار خوبی برای بازگشت به مسیر هستند.

11روش برای بهبود شرایط روحی پس از سفر

1. در روزهای پایانی سفر خود مشغول باشید

آخرین چیزی که می‌خواهید این است که پایان سفرتان تحت الشعاع حس غم و اندوهی باشد که به پایان می‌رسد. برای غلبه بر این مشکل، روزهای پایانی تعطیلات خود را شلوغ ترین روزهای سفر کنید.این بدان معناست که خود را مشغول بازدید کنید، در تورها شرکت کنید، برای خرید سوغاتی بروید و پیاده‌روی های طولانی داشته باشید. این کمک می کند تا ذهن خود را از این واقعیت دور نگه دارید که به زودی به خانه باز می گردید و باعث می شود از مکانی که در حال حاضر در آن هستید لذت کامل ببرید.

افسردگی پس از سفر چیست؟

2. در صورت امکان، فوراً به کار یا تحصیل برنگردید

شما در واقع زمانی دچار این افسردگی می شوید که به خانه برگردید و بخواهید بلافاصله خود را به روال قبلی بازگردانید. این برای همه امکان پذیر نخواهد بود، اما اگر شما یکی از افراد خوش شانس هستید، پس از بازگشت به خودتان چند روز فرصت دهید تا به زندگی روزمره برگردید. اگر نمی توانید وقت اضافه ای بگیرید، شاید ارزش این را داشته باشد که سفر خود را در روز جمعه به پایان برسانید تا بتوانید آخر هفته را برای خود داشته باشید.

این زمان به شما این امکان را می دهد که بر این احساسات منفی خود غلبه کنید، ساک های خود را باز کنید و شستشوها را انجام دهید، با دوستان خود تماس بگیرید یا حتی خاطرات خود را یادداشت کنید. برای رفع فشار وقت خود را با کارهایی که دوست دارید پر کنید و به خودتان زیاد فشار وارد نکنید.

3. با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشید

بیایید با آن روبرو شویم: گوش دادن به داستان های تعطیلات دیگران می تواند بسیار خسته کننده باشد، بنابراین صحبت کردن با دوستان در مورد سفر خود می تواند کمی چالش برانگیز باشد. با این حال، زمانی که در حال مبارزه با احساسات بد پس از سفر هستید، این می تواند یک موهبت باشد.

با یک دوست ملاقات کنید و در مورد کارهایی که در زمان سفر خود انجام داده اید، گپ بزنید. مطمئناً می‌توانید داستان‌هایی را از سفرهایتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، اما همچنین می‌توانید در مورد چیزهای سرگرم‌کننده‌ای که در زمانی که شما نبوده‌اید اتفاق افتاده اند نیز بشنوید. این به شما کمک می‌کند که حواس‌تان را پرت کنید.

افسردگی پس از سفر چیست؟

4. تلاش برای حفظ ذهنیت یک مسافر

وقتی سفر می کنید، اغلب خود را با طرز فکر متفاوتی می بینید. در جاده، ممکن است همه چیز در مورد امتحان کردن چیزهای جدید، ثبت نام برای تجربه های سرگرم کننده و خوردن هر چه بیشتر غذای خوب باشد. اما وقتی جایی زندگی می کنید، تمایل دارید که در خانه غذا بخورید، در یک روال عادی قرار می گیرید و به ندرت برای امتحان چیز جدیدی جرعت به خرج می دهید. و این سبک زندگی به تقویت خلق و خوی فرد هیچ کمکی نمی کند.با حفظ طرز فکر یک مسافر، هیاهوی هیجان ناشی از سفر را زنده نگه دارید. به جاهایی که تا کنون نرفته اید بروید و غذا های جدید را تجربه کنید.

5. وقت خود را در فضاهای باز مانند حیاط بگذرانید

چه کسی می گوید که سفر باید با بازگشت به خانه تمام شود؟ پس از بازگشت به خانه، برنامه‌ریزی کنید تا کاوش محل زندگی‌تان را شروع کنید، انگار که یک توریست هستید. مانند یک گردشگر پیاده روی کنید، سوار اتوبوس تور شوید، از معروف ترین بناهای تاریخی دیدن کنید و عکس های زیادی بگیرید. حتی می توانید یک روز برنامه ریزی کنید و به موزه یا محل های تاریخی مکان سکونتتان بروید تا درباره تاریخ شهر خود بیشتر بدانید.پس از سفر و بازگشت به خانه با این طرز فکر، ممکن است متوجه شوید که شهر زادگاه شما مکانی جذاب برای بازدید است.

6. عکس های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

با اشتراک گذاری عکس های خود با دوستان در فیس بوک و/یا اینستاگرام، تعطیلات خود را دوباره زنده کنید. این باعث می شود که احساس کنید سازنده هستید و وقتی به خاطرات خوش خود نگاه می کنید، شما را شاد می کند. با این حال، اگر با اشتراک گذاری تعطیلات خود با تمام دنیا راحت نیستید، مراقب تنظیمات حریم خصوصی خود باشید.

افسردگی پس از سفر چیست؟

7. دفتر خاطرات سفر یا وبلاگ سفر خود را دوباره بخوانید

بسیاری از انسان ها دوست دارند در طول سفر خود از آن لحظات فوق العاده خود یادداشتی داشته باشند. اگر تصمیم گرفتید در طول سفر خود یک دفتر خاطرات سفر یا وبلاگ سفر داشته باشید، پس مدتی را به مرور بهترین تجربیات و نگاه کردن به آنچه آموخته اید اختصاص دهید.

8.مکانی برای سوغاتی های خود پیدا کنید

اگر در سفر خود سوغاتی خریداری کرده اید، مدتی را صرف سازماندهی آنها و بررسی محل قرار دادن آنها کنید. این به شما کمک می کند تا خانه شما را با خاطرات شاد پر کنید و الهام بخش شما برای ادامه دیدن دنیا باشد.

9. برنامه ریزی سفر بعدی خود را شروع کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای دور کردن ذهنتان از احساسات بد بعد از تعطیلات، برنامه ‌ریزی برای سفر بعدی است. شروع کنید و فهرستی از هر جا که آرزوی بازدید از آن را دارید تهیه کنید. در مرحله بعد، شروع به تهیه یک برنامه کنید که چگونه می توانید آن را به واقعیت تبدیل کنید. با تمرکز جدید در زندگی خود، چیزی خواهید داشت که ذهن خود را از سفر قبلی خود دور نگه دارد.

افسردگی پس از سفر چیست؟

10. شروع به مراقبت از خود کنید

سفر همیشه برای ما عالی نیست، بنابراین بازگشت به خانه را به عنوان فرصتی برای شروع مراقبت از خود در نظر بگیرید. تصمیم بگیرید که برای مدتی سالم غذا بخورید، به باشگاه بپیوندید، برای دویدن یا پیاده روی به پارک بروید و سعی کنید شب ها زودتر بخوابید. مراقبت خوب از خود قطعاً به کاهش افسردگی شما کمک خواهد کرد.

11. به سایر مسافران کمک کنید

زمانی که در سفر بودید، احتمالاً در چند نقطه در طول سفر به مهربانی غریبه‌ها تکیه کرده‌اید. از افراد محلی گرفته که در هنگام گم شدن به شما کمک کرده اند تا کسانی که به شما در پیدا کردن مسیر درست کمک کرده اند و یا حتی کسی که به شما یک رستوران فوق العاده توصیه کرده است، احتمالاً چندین بار از کمکی که دیگران به شما کردند سپاسگزار بوده اید.پس از بازگشت به خانه، شما نیز میتوانید به گردشگرانی که در محل زندگی شما گم شده اند، کمک کنید.

اگر کسی را دیدید که در تلفن خود به نقشه خیره شده و گیج به نظر می رسد، بپرسید که آیا می توانید به او کمک کنید. اگر کسی با شما تماس چشمی برقرار کرد، لبخند بزنید و حال او را بپرسید. اگر کسی ظاهراً شبیه یک توریست است، از شما بپرسید که آیا می توانید کاری برای کمک انجام دهید. حتی می توانید مدتی را صرف مرور برخی از انجمن ها به صورت آنلاین کنید تا ببینید آیا می توانید به سؤالات غریبه ها در مورد مکان هایی که به خوبی می شناسید پاسخ دهید.این شما را مشغول می‌کند، به شما کمک می‌کند تا به روال چت کردن با سایر مسافران بازگردید و احساس خوبی در مورد نحوه کمک به دیگران در مواقع ضروری به شما می‌دهد.

  • منبع
  • tripsavvy
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید