امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283859
۲۷۲
۱
۰
نسخه چاپی

گذراندن یک روز در بوشهر

سفر به جنوب و شهر بوشهر در فصل‌ها زمستانی که اغلب مناطق کشور درگیر سرما هستند، انتخاب فوق‌العاده‌ای است چرا که می‌توانید از نسیم ملایم دریا، خورشید گرم و هوای خنک لذت ببرید، حال تصور کنید مسافر شهر زیبای بوشهر هستید و پس از چند روز گشت و گذار در میان دیدنی‌های بی‌شمار این شهر زیبا، یک یا دو روز برای خودتان وقت دارید، فکر می‌کنید چه کاری انجام می‌دهید؟

گذراندن یک روز در بوشهر

سفر به جنوب و شهر بوشهر در فصل‌ها زمستانی که اغلب مناطق کشور درگیر سرما هستند، انتخاب فوق‌العاده‌ای است چرا که می‌توانید از نسیم ملایم دریا، خورشید گرم و هوای خنک لذت ببرید، حال تصور کنید مسافر شهر زیبای بوشهر هستید و پس از چند روز گشت و گذار در میان دیدنی‌های بی‌شمار این شهر زیبا، یک یا دو روز برای خودتان وقت دارید، فکر می‌کنید چه کاری انجام می‌دهید؟

البته که گذراندن یک بعد از ظهر دلنشین در کافه کتاب‌های بوشهر می‌تواند دلپذیر باشد اما نظرتان درباره یک برنامه خوب از صبح تا شب چیست؟

صبح زود بوشهر کجا بریم؟

اگر قصد دارید از صبح زود برای این روز برنامه‌‌ریز کنید، می‌توانید با خانواده، کسی که دوستش دارید یا حتی تنها و کتاب به دست راهی ردیف کافه‌‌های ساحلی بوشهر که روبه‌روی رستوران قوام واقع شده‌اند، بروید. اینجا بهترین زمان برای شروع یک روز فوق‌العاده است، یکی از کافه‌ها از جمله کافه دلقین مشهور بوشهر را انتخاب کنید و از منوی غذاهای متنوع آن، بهترین صبحانه‌ای که می‌خواهید را سفارش دهید. هم‌زمان به مرغ‌های دریای هم اگر غذا دهید، تجربه فوق‌العاده‌ای است. می‌توانید اینجا زیباترین عکس‌هایتان را هم بگیرد.

پس از سرو صبحانه راهی بافت قدیم شوید از دیدنی‌های پنهان مانند کوچه ننه معصومه یا کوشه نقاشی ششم بهمن که دقیقا پشت عمارت دهدشتی واقع شده است، بازدید کنید. فضای این کوچه فوق‌العاده است بنابراین حتما پیشنهاد می‌دهیم برای گذراندن یک روز خوب حتما به بافت قدیم بروید و از مردم خونگرم محلی آدرس زیباترین جاذبه‌ها را بگیرد.

پس از آن اگر دوست دارید برای سرو ناهار به رستوران حاج رئیس یا رستوران قوام بروید و کمی در خط ساحلی قدم بزنید حوالی بعد از ظهرهای زمستانی و بهاری بوشهر، هوا برای پیاده‌روی واقعا فوق‌‌العاده است. حتی اگر دوست داشته باشید دوچرخه‌هایی هم برای کرایه وجود دارد.

پس از این مدت کم کم مغازه‌های خیابان ششم بهمن باز می‌شوند و می‌توانید از خرید بهترین اجناس با کیقیتی فوق‌العاده و قیمتی باورنکردنی لذت ببرید. فضای این خیابان با چراغ‌های زیبای میان آن و سنگفرش‌ها و گل‌های شمعدانی زیبا واقعا دیدنی است.

بعد از ساعتی گشت و گذار در بازارهای بوشهر و لذت از خرید با دست‌‌هایی پر، راهی کلیسا و کوچه حاج رئیس شوید چرا که ساعت خیام خوانی معمولا از ۸ تا ۱۰ شب شروع شده و تا ساعتی ادامه دارد. در این زمان فضای کوچه حاج رئیس با سقف چوبی، صدای نی‌همابه که سازی جنوبی است همراه با آوازهای محلی جنوبی و پایکوبی در کنارعطر چای تازه دم شما را مدهوش خواهد کرد. اینطور می‌توانید یک روز خوب را برای خودتان رقم بزنید.

یک روز متفاوت دیگر در بوشهر

اگر دوست دارید دیک روز متفاوت دیگر در بوشهر داشته باشید باز هم از صبح زود برای سرو صبحانه راهی یکی از سواحل بکر بوشهر مانند ساحل آب شیرین کن، ساحل هلیله، دل‌آرام، ساحل دلوار یا ساحلی فوق‌العاده بکر مانند بوجیکدان شوید. در این زمان پیشنهاد می‌کنیم حتما کایت یا بادباک، کلاه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، لباس شنا و کلیه ملزومات لازم را نیز به همراه خود ببرید تا پس از صبحانه و نوشیدن قهوه تنی به آب زده و از نسیم خنک هوا لذت ببرید. آفتاب بگیرید و کمی کتاب بخوانید. برای نهار هم می‌توانید تدارک شخصی چیده و یک پیک نیک فوق‌العاده داشته باشید یا باز هم به بوشهر برگردید و پس از کمی استراحت به کافه‌، رستوران یا بازارهای شهر بروید. بوشهر شهری است که هرگز از آن خسته نمی‌شوید، به خصوص اگر زمستان مسافر این شهر باشید.

در صورتی که راهی شهری مثل دلوار برای سرو صبحانه شده‌اید، می‌توانید پس از ناهار برای دیدن پاساژهای این شهر که فوق‌‌العاده‌اند آماده شوید. دلوار واقعا شهری خوبی برای خریدن کردن است. برای مثال قیمت لباس‌های برند و خانگی تا بهترین شکلات‌های خارجی و ادکلن‌های اصل و لوازم بهداشتی و تقریبا هر چیزی که فکرش را کنید ۳۰ تا ۵۰ درصد از شهرهای مرکزی کمتر است. پس مطمئن باشید تا شب و زمان سرو شام در شهر دلوار مشغول خرید کردن از پاساژهایی مانند «پرشین لوتوس» یا «آزادیان» و «سیتی سنتر» و غیره خواهید بود.

برای سرو شام هم باز می‌توانید به بوشهر برگشته و به کافه و رستوران‌های فوق‌العاده آن بروید و پس از آن نیز چند قدمی کنار دریا قدم بزنید. کمی لباس گرم هم داشته باشید.

  • منبع
  • علاءالدین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید