امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279403
۵۹۵
۲
۰
نسخه چاپی

مدیتیشن به بهبود روابط تان با دیگران کمک می کند

مدیتیشن به بهبود روابط تان با دیگران کمک می کند

آیا می خواهید روابط خود را با دیگران بهبود بخشید؟ آیا به نظر شما ناامنی یک مشکل است؟ مدیتیشن ممکن است یک تمرین نسبتاً بی اهمیت به نظر برسد، اما واقعاً می تواند به شما کمک زیادی کند.

برخی از فواید مدیتیشن به خوبی شناخته شده است. به عنوان مثال، این تمرینی است که برای ذهن شما مفید است و استرس و اضطراب را کاهش می دهد. همچنین با مدیتیشن روزانه می توان تغییرات مثبتی را در نحوه برخورد شما با موقعیت ها یا شرایط غیرمنتظره مشاهده کرد.

هر زمان که به مدیتیشن فکر می کنید، با توجه به به دست آوردن مزایایی برای خود، مانند کاهش استرس یا مدیریت بهتر احساسات خود، این کار را انجام دهید.

با این وجود، مدیتیشن به بهبود روابط شما با دیگران نیز کمک می کند. چگونه؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

مدیتیشن و رابطه آن با همدلی

همگرایی نظری بیان می کند که «همدلی یک عنصر اساسی در روابط بین فردی است». اگرچه انسان با استعداد بیولوژیکی برای توسعه این ظرفیت متولد می شود، تجربیات و محیطی که در آن رشد می کند، میزان این امر را تعیین می کند. علاوه بر این، اکنون می دانیم که همدلی را می توان از طریق مدیتیشن افزایش داد.

چگونه این اتفاق می افتد؟ در واقع، مدیتیشن به بهبود روابط بین فردی کمک می کند، زیرا رشد شفقت را تشویق می کند. علاوه بر این، شما را تشویق می کند که بدون قضاوت و با تمایل به پذیرش با دقت گوش دهید. با انجام این کار با خود، این کار را با دیگران نیز انجام می دهید، زیرا خود را برای گوش دادن با دقت و بدون انتقاد از اعمال دیگران باز می کنید.

یک عنصر مهم مدیتیشن این است که به شما امکان می دهد نگرش باز نسبت به تجربیات، رفتارها و نگرش های افراد دیگر داشته باشید. این برای داشتن روابط سالم تر، بر اساس درک و پذیرش طرف مقابل، ضروری است. همگرایی نظری در مورد تحقیقات مختلفی صحبت می کند که مبتنی بر شواهد تجربی هستند. این مطالعات مشخص کرده اند که مدیتیشن به افزایش همدلی کمک می کند.

تاثیر ناامنی ها بر روابط شما

اگر آنها مرا دوست نداشته باشند چه؟ آیا آنها می خواهند مرا ترک کنند؟ این نوع سؤالات ناامنی شدید در روابط را نشان می دهد. همانطور که ژیل لیپووتسکی در روزنامه ال پایس به آن اشاره کرده است، این نوعی احساس است که هر بار بیشتر جا افتاده است. مدیتیشن به عنوان راهی برای رفع این ناامنی ها یا مدیریت بهتر آنها ظاهر می شود.

مدیتیشن تمرینی است که به شما کمک می کند خودتان را بهتر بشناسید. این همان نگاه درونی است که افکار و اعمال خود را بدون قضاوت در مورد آنها مشاهده می کنید، اشتباهات خود را می پذیرید و از آنها درس می گیرید و به خواسته های خود گوش می دهید تا امنیت خود را افزایش دهید. با شناخت بهتر خود، وابستگی به دیگران را متوقف می کنید. شما نیازی به تایید خارجی ندارید، اما می توانید به خود اجازه دهید همانطور که هستید باشید.

این مهم است تا روابط وابستگی حفظ نشود. اینها فقط در زوجین وجود ندارد. در واقع، وابستگی بیش از حد به خانواده یا دوستان، ناامنی بزرگی را نشان می دهد. این نوع روابط سالم نیستند و معمولاً به شما آسیب زیادی می رسانند. بنابراین، مدیتیشن به بهبود روابط شما در این زمینه نیز کمک می کند.

رابطه جنسی را بدون استرس تجربه کنید

علاوه بر روابط دوستانه و خانوادگی، مدیتیشن به عنوان یک زوج می تواند به شما این امکان را بدهد که جنسیت را به شکل دیگری تجربه کنید. به عنوان مثال، چند بار نسبت به بدن خود احساس ناامنی کرده اید و این باعث ایجاد استرس در هنگام داشتن روابط جنسی شده است؟ این بخشی از زندگی و روابط است که باید یاد بگیرید از آن مراقبت کنید.

تجربه رابطه جنسی همراه با استرس، ترس، ناامنی یا عجله برای رابطه شما با همسرتان و همچنین برای رابطه شما با خودتان مضر است. به همین دلیل در سال های اخیر مفاهیم جالبی مانند مدیتیشن ارگاسم به وجود آمده است. مدیتیشن به شما کمک می کند تا روی زمان حال تمرکز کنید و نگاه خود را از آینده و نگرانی هایی که در آن ظاهر می شود کم کنید.

در واقع، بسیاری از رایج ترین مشکلات در روابط شخصی شما به مشکل قطع ارتباط شما سرچشمه می گیرد. مدیتیشن به شما کمک می کند تا دوباره با بدن خود ارتباط برقرار کنید، در اینجا و اکنون باشید، حواس خود را باز کنید، از هر بوسه، هر نوازش، هر نفس بیشتر آگاه شوید... بنابراین، مراقبه می تواند روابط جنسی شما را لذت بخش تر کند.

آن را به یک تمرین روزانه تبدیل کنید

اکنون بیشتر متوجه شده اید که چگونه مدیتیشن به بهبود روابط شما کمک می کند. با این حال، برای بهره مندی از مزایای حاصل از مدیتیشن، باید این تمرین را به یک عادت تبدیل کنید. به زمان زیادی نیاز نخواهید داشت پنج دقیقه در روز کافی خواهد بود.

با گذشت روزها، ممکن است احساس کنید که باید زمانی را که به مدیتیشن روزانه خود اختصاص می دهید افزایش دهید. با این حال، شما نباید خودتان را مجبور کنید. اگر در ابتدا برایتان سخت است، مدیتیشن هدایت شده می تواند گزینه عالی باشد. داشتن کسی که قدم های شما را مشخص کند و به شما مدیتیشن را آموزش دهد بسیار مفید است.

منتظر چی هستید؟ از همین امروز مدیتیشن را شروع کنید و روابط خود را بهبود ببخشید. از سوی دیگر، اگر مدتی مدیتیشن کرده اید، به تغییراتی که در نحوه ارتباط خود با دیگران متوجه شده اید فکر کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید