امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282910
۴۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

سربازان روسی که به اوکراین فرستاده می شوند، حق انجماد رایگان اسپرم را دارند

سربازان روسی که به اوکراین فرستاده می شوند، حق انجماد رایگان اسپرم را دارند

به گزارش حقوق نیوز به نقل از الجزیره خبرگزاری دولتی روسیه تاس گزارش داد، نیروهای روسی که برای جنگ در اوکراین بسیج شده اند، این حق را خواهند داشت که اسپرم خود را به صورت رایگان منجمد کنند.

به نقل از ایگور ترونوف، رئیس اتحادیه وکلای روسیه، تاس روز چهارشنبه گزارش داد که وزارت بهداشت روسیه به درخواست او برای کمک بودجه به سربازانی که می خواهند از چنین خدماتی استفاده کنند، پاسخ داد.

به گفته ی ترونوف، این وزارتخانه امکان حمایت مالی از بودجه فدرال را برای حفاظت و نگهداری رایگان سلول های جنین (اسپرماتوزوا) برای شهروندان بسیج شده برای شرکت در عملیات ویژه نظامی تعیین کرد.

روسیه که در تهاجم خود به اوکراین متحمل شکست‌های متعددی شده است، بیش از 300000 نیروی ذخیره را برای حمایت از تلاش‌های جنگی سخت خود در اوکراین فراخوانده است.

گزارش‌هایی مبنی بر افزایش تقاضا برای انجماد اسپرم برای اولین بار در ماه اکتبر در گزارشی در روزنامه Moskovskij Komsomolets روسیه توسط استیو روزنبرگ خبرنگار روسی منتشر شد که ادعا می‌کرد پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بسیج نسبی برای حمایت از جنگ در اوکراین را اعلام کرد، انجماد اسپرم افزایش یافته است.

«در گذشته، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مشتریان اصلی این کار بودند. روزنبرگ گزارش داد، حالا این مردان سالم هستند که اسپرم‌های خود را منجمد می‌کنند تا در صورتی که اتفاقی برایشان بیفتد، بتوانند احتمال تضمین شده پدر شدن را داشته باشند.

ژنرال آمریکایی مارک میلی در نوامبر تخمین زد که حدود 100000 سرباز روسی از زمان آغاز تهاجم به اوکراین در فوریه کشته یا زخمی شده اند. او همچنین گفت که نیروهای مسلح اوکراین احتمالا تلفات مشابهی را متحمل شده اند.

حرکت بسیج مسکو همچنین باعث شد که صدها هزار مرد روسی برای اجتناب از سربازگیری از کشور فرار کنند و همچنین اعتراضات ضد کرملین را برانگیخت.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید