امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280520
۴۸۹
۱
۰
نسخه چاپی

راهنمای مفید برای بی‌مشغله شدن

راهنمای مفید برای بی‌مشغله شدن

کسانی که عاقل هستند مشغول نخواهند بود و کسانی که بیش از حد مشغول هستند نمی توانند عاقل باشند.» - لین یوتانگ

وقتی از کسی می‌پرسید حالش چطور است، معمولاً جواب می‌دادند: "خوب". اما امروزه همه پاسخ می دهند: «مشغول».

ظاهراً مشغول بودن به حالت پیش فرض برای بسیاری از زندگی ما تبدیل شده است.

اما آیا حالت مشغول بودن واقعاً برای بهبود زندگی ماست؟ قطعا نه. آمارها حاکی از آن است که 75 درصد از والدین بیش از حد مشغول هستند و نمی توانند در شب برای فرزندان خود مطالعه کنند. تعداد کودکانی که در مهدکودک ها و فعالیت های بعد از مدرسه قرار می گیرند رو به افزایش است. آمریکایی ها این روزها برای یافتن فرصتی برای تعطیلات مشکل دارند. 33 درصد از آمریکایی ها روزانه با استرس شدید زندگی می کنند و نزدیک به 50 درصد از آمریکایی ها می گویند که به طور منظم شب ها به دلیل استرس بیدار می مانند. این یک مشکل است. ما خیلی شلوغ شده ایم.

اما لازم نیست اینگونه باشد. مشغول بودن اجتناب ناپذیر نیست.

هر یک از ما می‌توانیم گام‌هایی عمدی برای غیر شلوغ کردن زندگی خود برداریم.

این راهنمای مفید برای غیر شلوغ شدن را در نظر بگیرید

1. درک کنید که مشغول بودن یک انتخاب است. این تصمیمی است که ما می گیریم. ما هرگز مجبور به سبک زندگی پر مشغله نیستیم. اولین و مهمترین قدم برای کمتر مشغله داشتن این است که به سادگی متوجه شویم که برنامه های ما توسط ما تعیین می شود. ما در این مورد یک انتخاب داریم. ما مجبور نیستیم زندگی شلوغی داشته باشیم.

2. توقف تکریم مشغله. مشغول بودن، به خودی خود، نشان افتخار نیست. در جهت پیگیری های اشتباه، در واقع یک عامل محدود کننده برای پتانسیل کامل ما است. اشکالی ندارد که مشغول نباشید. این را با من تکرار کنید: اشکالی ندارد که مشغول نباشید.

3. قدردانی کنید و برای استراحت برنامه ریزی کنید. یکی از دلایلی که بسیاری از ما برنامه های خود را مشغول می کنیم این است که ارزش استراحت را درک نمی کنیم. اما استراحت برای بدن، ذهن و روح ما مفید است. یک روز در هفته را به استراحت و خانواده اختصاص دهید. عمداً آن را در تقویم خود برنامه ریزی کنید. سپس به هر قیمتی از آن محافظت کنید.

4. اولویت های خود را دوباره مرور کنید. در مورد اولویت ها و پیگیری های خود در زندگی عمدی تر شوید. دوباره مشخص کنید مهم ترین کمک هایی که می توانید به این دنیا ارائه دهید کدامند. ابتدا زمان خود را در اطراف آن ها برنامه ریزی کنید. مشغله، در هسته خود، در مورد اولویت های نابجا است.

5. دارایی کمتری داشته باشید. چیزهایی که ما در اختیار داریم، بسیار بیشتر از آنچه که تصور می کنیم، زمان و انرژی ذهنی می گیرند. آنها باید تمیز، سازماندهی و نگهداری شوند و هر چه بیشتر مالک باشیم، زمان بیشتری لازم است. چیزهای کمتری داشته باشید و به خاطر آن زمان بیشتری پیدا کنید.

6. در برنامه روزانه خود فضا را پرورش دهید. برای ناهار وقت بگذارید. در صبح فضایی برای نشستن آرام قبل از شروع روز پیدا کنید. روی تنهایی، مدیتیشن یا یوگا سرمایه گذاری کنید. فرصتی برای استراحت در محل کار در بین پروژه ها پیدا کنید. فوراً شروع به پرورش لحظات کوچک فضا و حاشیه در روز شلوغ خود کنید.

7. آزادی را در کلمه "نه" بیابید. سنکا نوشت: «همه موافقند که هیچ‌کس نمی‌تواند توسط مردی که به چیزهای زیادی مشغول است، با موفقیت دنبال شود.» ارزش ذاتی کلمه "نه" را تشخیص دهید. یادگیری «نه» گفتن به تعهدات کم اهمیت، زندگی شما را برای پیگیری مهم ترین ها باز می کند.

شلوغی نیازی به تعریف شما ندارد. غیر شلوغی امکان پذیر است. خوشبختی با یک زندگی آرام اشکالی ندارد. آیا در حال حاضر فوق العاده به نظر نمی رسد؟

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید