امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277711
۴۰۵
۱
۰
نسخه چاپی

ملاحظات حقوقی ناظر بر وضع عوارض محلی و کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری با نگاهی به آراء ابطالی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

نگاهی به آراء ابطالی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ملاحظات حقوقی ناظر بر وضع عوارض محلی وکمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری

نگاهی به آراء ابطالی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
ملاحظات حقوقی ناظر بر وضع عوارض محلی وکمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری

عوارض یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری ها محسوب می گردد. تنوع و گستردگی عوارض و قوانین و مقررات گوناگونی که در این رابطه به تصویب رسیده است اختلاف بین مودی و شهرداری را اجتناب ناپذیر نموده است به نحوی که قانونگذار در ماده 77 قانون شهرداری ها مرجع مستقلی را برای رسیدگی به این امر پیش بینی نموده است که رفع این گونه اختلافات به این کمیسیون ارجاع می گردد.

در چارچوب بند 2 ماده 12 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1322 ،اعتراض به آرای قطعی کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری در صالحیت شعب دیوان قرار دارد. در این رابطه، در نوشتار پیش رو، بر مبنای آرای ابطالی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و به تناسب موضوعات مطروحه در کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری، مالحظات حقوقی ناظر بر صالحیت شورای شهر در وضع عوارض اعم از ممنوعیت وضع عوارض مضاعف، ممنوعیت وضع عوارض مغایر سیاست های عمومی دولت، ممنوعیت وضع عوارض بر غیر منابع درآمدی اهالی، ممنوعیت وضع عوارض بر امور و فعالیت های تشکیلات ملی یا امور و فعالیت های خارج از محدوده شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مستندات قانونی و نکات پیرامون آن تشریح و تحلیل می شود.

برای دانلود ملاحظات حقوقی ناظر بر وضع عوارض محلی و کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری (با نگاهی به آراء ابطالی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری) لینک زیر را کلیک کنید.

فایلPDF ملاحظات حقوقی ناظر بر وضع عوارض محلی وکمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری

  • منبع
  • حقوق نیوز

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید