امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277882
۶۵۷
۱
۰
نسخه چاپی

قرارداد شراکت مرغداری و الزامات حقوقی آن

قرارداد شراکت مرغداری و الزامات حقوقی آن

قرارداد شراکت مرغداری

قرارداد شراکت مرغداری، امروزه جز قراردادهای بسیار پراستفاده است. قرارداد شراکت مرغداری، از انواع قرارداد مشارکت یا قرارداد شراکت است که براساس ماده ۱۰ قانون مدنی نوشته می‌شود.

مرغ و تخم مرغ جایگاه ویژه‌ای در هرم غذایی مردم جهان دارد. این جایگاه ویژه، بدون شک، میزان تقاضا و خواست محصول را بالا می‌برد. محصولی که مورد نیاز مردم باشد، بازار فروش خوبی خواهد داشت. به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران مشتاق هستند که در زمینه پرورش مرغ و تخم مرغ و تاسیس مرغداری فعالیت کنند. این سرمایه گذاران می‌توانند از دانش و همراهی دامپزشکان و دامپروران به خوبی استفاده کنند.

امروزه لزوم نوشتن قرارداد برای همه مردم به خوبی مشخص شده است. برای اینکه مشارکتی خوب و بی دردسر داشته باشیم لازم است که قراردادی به صورت مکتوب، جزئیات آن را ثبت کرده باشد. این ثبت در قرارداد، سند خوبی برای اثبات حقوق شما است. قرارداد از سرمایه مادی و معنوی شما در شراکت حفاظت می‌کند. اما پیش از امضای نمونه قرارداد مشارکت در مرغداری ، لازم است که الزامات قانونی این کار، انجام شود.

الزامات قانونی نمونه قرارداد مشارکت در مرغداری

قبل از نوشتن و امضای فرم شراکت نامه مرغداری لازم است که الزامات قانونی این کار را انجام دهید. اولین قدم در تاسیس مرغداری اخذ مجوز اشتغال یا پروانه اشتغال است. صدور پروانه کسب از طرف اتحادیه صنفی انجام می‌شود. برای شروع به اشتغال و شروع به بهره وری از واحد صنفی، لازم است که مراحلی را بگذرانید. در ابتدا درخواست پروانه کسب می‌دهید. برای اخذ پروانه کسب لازم است که مدارک مرتبط را داشته باشید. مدرک تحصیلی یا تجربی مرتبط که از نظر واحد صنفی پذیرفته شده باشد. سرمایه گذارانی که این مدرک را ندارند، می‌توانند از افرادی که دارای مدرک معتبر هستند برای شراکت در مرغداری استفاده کنند.

بعد از اخذ پروانه کسب مرغداری، در مرحله بعد، باید مکان و تجهیزات لازم جهت تاسیس واحد صنفی خود را آماده کنید. بعد از محیا کردن مکان و تجهیزات، می‌توانید برای دریافت کارت بهداشت و مجوز بهداشت و سلامت واحد مرغداری اقدام کنید. بعد از تایید بهداشت و سلامت مکان و مرغداری، مجوز بهره برداری به شما داده می‌شود. این مجوز نیز از طرف واحد صنفی داده می‌شود و به شما این اجازه را می‌دهد که وارد بازار فروش و ارائه محصولات خود شوید. البته در طول اشتغال شما، مجدد بازرسان بهداشت به واحد صنفی مراجعه و نظارت خواهند کرد. با گرفتن مجوز‌هایی که گفته شد، الزامات حقوقی قرارداد شراکت مرغداری شما، طی خواهد شد.

نحوه نوشتن نمونه قرارداد شراکت در مرغداری

اولین بخش از نمونه قرارداد شراکت در مرغداری ، عنوان است. عنوان باید مختصر باشد. در عین حال باید به طور کامل منظور از قرارداد را توضیح دهد. طرفین قرارداد باید با خواندن عنوان قرارداد، به قصد و نیت قرارداد پی ببرند. مثلا می‌توانید بنویسید: قرارداد مشارکت در مرغداری یا قرارداد شراکت مرغداری.

مشخصات طرفین قرارداد شراکت مرغداری

بعد از عنوان اصلی فرم شراکت نامه مرغداری ، نوبت به نوشتن مشخصات طرفین قرارداد می‌رسد. در این بخش، مشخصات هر کدام از شرکا به طور کامل و با جزئیات نوشته ‌می‌شود. همچنین طرف اول یا طرف دوم نمونه قرارداد مشارکت مرغداری مشخص می‌شود. مثلاً با نوشتن کلمه سرمایه گذار، جلوی نام طرف اول، نوع کار ایشان در قرارداد مشخص می‌شود. مشخصات باید کامل باشند. اگر از جانب شخصی وکالت در امضای قرارداد دارید، لازم است که نام موکل به طور کامل نوشته شود. اگر قرارداد به اسم شخصی است که هنوز به سن قانونی نرسیده است، قیم قانونی او باید قرارداد را امضا کند و در قسمت سمت، نوع نمایندگی ایشان که قیمومت است، نوشته شود.

موضوع قرارداد

بعد از نوشتن مشخصات کامل طرفین شراکت، باید موضوع قرارداد نوشته شود. موضوع قرارداد شرح کاملی از برنامه‌ای است که قرار است انجام شود. در این بخش توضیح داده می‌شود که هدف از تاسیس مرغداری چیست؟ به طور کلی درباره موضوع نمونه قرارداد مشارکت مرغداری توضیح کاملی نوشته می‌شود.

زمان و مکان قرارداد مشارکت مرغداری

در این بخش باید به طور دقیق و با نوشتن تاریخ روز و ماه و سال، زمان شروع و اتمام قرارداد مشخص شود. این بند از بندهای مهم قرارداد است زیرا این تضمین را می‌دهد که پیش از زمان اتمام قرارداد، هیچ کدام از طرفین به ناگهانی حق خروج از قرارداد را ندارند (مرآنکه حق فسخ داشته باشند). در ادامه، آدرس دقیق و مکان مورد نظر برای تاسیس مرغداری مشخص می‌شود. زمین و مکان تاسیس مرغداری باید به طور دقیق در قرارداد ذکر شود.

آورده‌های طرفین و میزان سهام در نمونه قرارداد مشارکت در مرغداری

در این بند، آورده‌های طرفین قرارداد نوشته می‌شود. میزان هزینه‌هایی که سرمایه گذار برای تامین مالی و تجهیزات انجام می‌دهد به طور دقیق محاسبه شده و نوشته می‌شوند. در این جا بحثی که پیش می‌آید در رابطه با آورده‌های غیر نقدی است. لازم است که آورده‌های غیر نقدی شرکا مانند مدرک و مجوز و تخصص و دانش و ایده نیز نوشته شود. داده‌های غیر نقدی هم به اندازه داده‌های نقدی دارای اهمیت هستند و برای شراکت و ایجاد اشتغال واحد صنفی لازم‌اند. در این قسمت، میزان سهم هرشریک از کل 100 سهم شراکت نیز، مشخص می‌شود.

وظایف و تعهدات شرکا در قرارداد شراکت مرغداری

در این بند از نمونه قرارداد شراکت مرغداری وظایف و تعهدات هر یک از شرکا توضیح داده می‌شود. انتظارات و شروطی که هر یک از طرفین دارند در این بخش نوشته می‌شود و طرفین موظف می‌شوند به آن متعهد باشند. مسئولیت‌هایی که به‌عهده هر کدام از شرکا است شرح داده می‌شود. مسئولیت تامین مالی و مدیریت مرغداری و رسیدگی به امور مربوط به واحد صنفی شرح داده می‌شود و میان شرکا تقسیم می‌شود.

ضمانت اجرای فرم شراکت نامه مرغداری

شاید مهم‌ترین بخش هر قراردادی، ضمانت اجرای آن باشد. ضمانت اجرا، یعنی جریمه‌ای که بابت انجام ندادن تعهدات، به عهده شخص متخلف قرار می‌گیرد. این قسمت باید کامل باشد و هیچ ابهامی وجود نداشته باشد. از طرف دیگر، باید تمام تعهدات را پوشش دهد و هیچ وظیفه‌ای بدون ضمانت اجرا باقی نماند.

مرجع حل اختلاف نمونه قرارداد شراکت مرغداری

این بخش یکی از بخش‌های مهم در هرقرارداد است. در این بخش، طرفین می‌توانند وکیل یا مشاور حقوقی یا مرجع معتبر دیگری را به عنوان مرجع حل اختلاف مشخص کنند. این کار در زمان بروز اختلاف و مشکل، به طرفین نمونه قرارداد شراکت در مرغداری کمک می‌کند. اگر مرجع حل اختلاف را داور تعیین کنید، در صورت بروز مشکل لازم نیست که پروسه طولانی دادگاه را تجربه کنید. در این زمان ، با مراجعه به داوری که انتخاب کرده‌اید، با سرعت بیشتری به اختلاف شما رسیدگی می‌شود. مرجع حل اختلاف انتخاب شده توسط شرکا در زمان بروز اختلاف میان آن‌ها داوری می‌کند و رای صادر می‌شود.

بیمه

مرغداری و پرورش مرغ از جمله مشاغلی هستند که احتمال بروز خطر و خسارت در آ‌ن زیاد است. از تمهیداتی که موجب امنیت خاطر بسیاری از سرمایه گذاران شده است، بحث بیمه است. بیمه می‌تواند در مواقع بروز خسارت، کمک کننده و سودبخش شود و آسودگی خاطری برای سرمایه گذاران باشد. اگر به دنبال تاسیس مرغداری هستید به شما توصیه می‌کنیم که از شرکت‌های بیمه برای حفاظت از منابع مالی سرمایه گذاری شده در واحد صنفی استفاده کنید.

  • منبع
  • رکلا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید