امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279551
۹۵۸
۱
۰
نسخه چاپی

مسئولیت عوارض استفاده از بوتاکس تقلبی در مراکز نامعتبر با کیست؟

مسئولیت عوارض استفاده از بوتاکس تقلبی در مراکز نامعتبر با کیست؟

در سال‌های اخیر تزریق بوتاکس به روشی پرطرفدار در بین مردان و زنان تبدیل شده است. این روش می‌تواند به از بین بردن خطوط نازک، چین و چروک ها و دیگر علائم پیری در صورت کمک کند. متاسفانه با رواج روزافزون این روش، بازار سیاهی برای فروش بوتاکس و دیگر محصولات تقلبی ایجاد شده است.

چرا نباید از بوتاکس تقلبی استفاده کرد؟

اگر به جای محصول اصلی، بوتاکس تقلبی به شما تزریق شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در ادامه به دو علت اصلی دوری کردن از محصولات تزریقی تقلبی اشاره خواهیم کرد.

  • بوتاکس تقلبی می‌تواند باعث عواقب جدی شود؛ در ابتدا باید بدانید که تزریق بوتاکس تقلبی می‌تواند عوارض خطرناکی را به دنبال داشته باشد. مرگ بافت ها، واکنش حساسیتی، ایجاد بافت اسکار و عفونت، همگی در افرادی که بوتاکس تقلبی تزریق کرده‌اند دیده می‌شوند. این عوارض محدود به موارد مذکور نیستند چراکه محصولات تقلبی تحت نظارت تولید نشده و ممکن است هر ماده‌ی مضری در آن‌ها وجود داشته باشد.
  • تزریق این محصولات احتمالاً فایده‌ای برای شما نخواهد داشت؛ در بهترین حالت تنها مشکل تزریق بوتاکس تقلبی نرسیدن به نتیجه‌ی دلخواه خواهد بود. به عبارت دیگر تزریق این محصولات باعث هدر رفتن پول و زمان شما خواهد شد. با وجود اینکه این عامل به خطرناکی مورد قبلی نیست ولی باید آن را نیز در نظر گرفت.

همانطور که گفته شد بوتاکس تقلبی برای رفع چین و چروک کارایی لازم را نخواهد داشت. در واقع ممکن است تزریق این محصولات اثرات مضر شدیدی بر روی پوست شما داشته باشد.

آیا می‌توان برای تزریق بوتاکس تقلبی از کلینیک شکایت کرد؟

مسئولیت عوارض استفاده از بوتاکس تقلبی در مراکز نامعتبر با کیست؟

فردی که مورد تزریق بوتاکس تقلبی قرار گرفته است می‌تواند از فرد تزریق کننده و از افرادی که محصول را در اختیار او قرار داده‌اند مثل کمپانی تولید کننده و واسطه‌ها شکایت کند. بدین ترتیب فرد می‌تواند برای آسیب‌های وارد شده غرامت دریافت کند. این غرامت شامل هزینه‌های مالی مثل هزینه‌ی تزریق و هزینه‌های درمانی پس از آن و همچنین هزینه‌های غیر مالی مثل فشار روانی، درد و مشکلات ایجاد شده خواهد بود. افرادی که اعضای خانواده‌ی خود را در اثر تزریق بوتاکس تقلبی از دست بدهند نیز می‌توانند افراد مسئول را به قتل عمد متهم کنند.

افراد تزریق کننده‌ی بوتاکس تقلبی را می‌توان با جرائم زیر تحت تعقیب قضایی قرار داد:

  • خطای پزشکی
  • ضرب و جرح
  • ایجاد پریشانی احساسی به صورت تعمدی یا مسامحه کارانه
  • کلاه برداری
  • تولید محصول تقلبی بدون دادن هشدار در مورد عوارض

چگونه می‌توان از جنس تقلبی دوری کرد؟

نکات ساده‌ای وجود دارند که باید به منظور دریافت محصولات اصلی آن‌ها را رعایت کنید:

پیدا کردن یک برند معروف

مسئولیت عوارض استفاده از بوتاکس تقلبی در مراکز نامعتبر با کیست؟

پیدا کردن یک برند معروف بوتاکس در ایران یکی از بهترین راه‌ها برای دوری از بوتاکس تقلبی خواهد بود. ازجمله برندهای معروف این محصول در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تزریق کننده‌های آموزش دیده و دارای گواهینامه

برای تزریق بوتاکس به متخصصین پوست و یا جراحان پلاستیک دارای بورد تخصصی و پروانه‌ی طبابت مراجعه کنید. اگر برای تزریق به پرستار یا بهیار مراجعه می‌کنید مطمئن شوید که فرد آموزش‌های لازم را تحت نظر پزشک متخصص دیده باشد.

تزریق بوتاکس در کلینیک یا مطب

از تزریق بوتاکس در سالن‌های زیبایی و یا افرادی که تزریق را در خانه انجام می‌دهند دوری کنید چراکه تزریق محصولات تقلبی معمولاً در این محیط‌ها صورت می‌گیرد. در عوض برای تزریق بوتاکس به مطب متخصص پوست مراجعه کنید.

قیمت پایین یک زنگ هشدار است.

اگر فکر می‌کنید که هزینه‌ی اعلام شده بیش از حد پایین است مراقب باشید. قیمت محصولات مختلف در بازار هر منطقه مشخص است چراکه این محصولات معمولاً توسط یک شرکت تولید می‌شوند. بنابراین اگر فردی قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار به شما پیشنهاد داد مراقب باشید. این قیمت پایین می‌تواند نشان دهنده‌ی تقلبی بودن محصول و یا عدم خریداری آن از تولید کننده‌ی معتبر باشد.

به هنگام تزریق و پس از آن توجه لازم را داشته باشید.

مسئولیت عوارض استفاده از بوتاکس تقلبی در مراکز نامعتبر با کیست؟

تزریق بوتاکس نباید درد زیادی داشته باشد. ممکن است مقداری احساس ناراحتی کنید ولی اگر درد شدیدی احساس کردید فرد تزریق کننده را در جریان قرار دهید. ممکن است این درد به خاطر استفاده از بوتاکس تقلبی و یا اشتباه در تزریق باشد. در هر صورت ساکت ننشینید.

پس از درمان هرگونه تورم و کبودی باید سریعاً برطرف شود. اگر تورم و کبودی شما مدت زیادی باقی مانده است سریعاً به کلینیک مراجعه کنید. اگر به شما گفته شد که مشکلی وجود نداشته ولی احساس می‌کنید که حتماً مشکلی وجود دارد به یک کلینیک دیگر مراجعه کنید.

از توصیه‌ی افراد دیگر استفاده کنید.

به توصیه‌ی دوستان و خانواده‌ی خود که تجربه‌ی این کار را دارند گوش کنید. بدین ترتیب می‌توانید از قبل اطلاعاتی را در مورد نحوه‌ی انجام تزریقات نیز داشته باشید و به یک تزریق کننده‌ی مورد اعتماد مراجعه کنید.

سعی نکنید تقلبی بودن محصول را از روی بسته بندی آن تشخیص دهید.

بسیاری از افراد نکاتی را برای تشخیص محصول تقلبی از روی بسته بندی آموزش می‌دهند ولی بسیاری از این محصولات بسته‌هایی دقیقاً مشابه با محصول اصلی داشته و هولوگرام و آکبند بودن آن‌ها نیز دقیقاً به یک شکل است. بررسی بسته بندی محصول روش قابل اعتمادی برای دوری از محصولات تقلبی نیست با این حال می‌توانید برای اطمینان از تاریخ انقضای محصول بسته بندی آن را بررسی کنید.

خبر خوب این که محصولات تقلبی به ندرت در بازار دیده می‌شوند. هر چند سال یک بار اخباری در رابطه با تزریق این محصولات در یک سالن زیبایی به گوش می‌رسد. تا وقتی که دقت کافی به خرج داده و در دام قیمت‌های پایین نیفتید مشکلی وجود نخواهد داشت. همچنین لازم است تا در مورد متخصصین پوست به خوبی تحقیق کرده و به هنگام تزریق از او بخواهید تا عکس قبل و بعد از تزریق از شما بگیرد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید