امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282064
۳۰۷
۱
۰
نسخه چاپی

نپذیرفتن و استعفای گسترده کارکنان توییتر به دلیل شرایط کاری ایلان ماسک

نپذیرفتن و استعفای گسترده کارکنان توییتر به دلیل شرایط کاری ایلان ماسک

ایلان ماسک با تصاحب توییتر، بسیاری از کارمندان را اخراج کرد و حالا برای کارمندان باقی‌مانده هم شرایط سختی را در نظر گرفته است. در حقیقت مدیرعامل جدید توییتر با یک اولتیماتوم از کارکنان خواست با شرایط سخت کاری جدید یا فرهنگ سخت‌کوشی این شرکت موافقت کنند یا اخراج می‌شوند، اما حالا مشخص شده که صدها نفر پیش از اینکه فرهنگ کاری این شبکه اجتماعی تغییر کند، استعفا کرده‌اند. همچنین توییتر دفاتر را تا روز دوشنبه تعطیل کرده است.

طبق پیام‌های داخلی اسلک که توسط ورج مشاهده شده است، بسیاری از کارمندان گفته‌اند با شرایط کاری جدید موافق نیستند. ایلان ماسک برای کارکنان یک اولتیماتوم در نظر گرفته بود تا در یک فرم گوگل، شرایط کاری جدید را قبول کنند و وارد «توییتر 2.0» شوند یا اینکه این شرکت را ترک کنند.

مخالفت صدها کارمند توییتر با شرایط کاری جدید

پس از پایان اولتیماتوم، صدها کارمند با ارسال پیام در اسلک توییتر، از عدم موافقت خود با خواسته ایلان ماسک خبر دادند. یکی از کارمندان که استعفا‌ کرده است، در پیامی در اسلک گفته:

«من دکمه را فشار ندادم. کار من با توییتر 1.0 تمام می‌شود. من نمی‌خواهم عضوی از توییتر 2.0 باشم.»

توییتر در زمان تصاحب توسط ماسک نزدیک به 7500 کارمند داشت، اما نیمی از آن‌ها اخراج شدند. با گذر زمان، تعداد کارکنان این شبکه اجتماعی به 2900 نفر رسید و حالا هم صدها کارمند استعفا کرده‌اند. به گفته برخی از کارکنان باقی‌مانده و جداشده، توییتر با وضعیت کنونی‌اش دوام نمی‌آورد. یکی از کارمندان توییتر گفته که بسیاری از مهندسان برجسته از این شرکت جدا شده‌اند.

به باور برخی کارکنان، افرادی از توییتر جدا شده‌اند که آن را به شبکه اجتماعی محبوب امروز تبدیل کرده‌اند و هرچقدر هم ایلان ماسک شرایط کاری را تغییر دهد، باز هم نمی‌تواند به حالت اولیه‌اش بازگردد.

تا به امروز چندین تیم حیاتی توییتر به‌طور کامل یا تقریباً کامل استعفا کرده‌اند که شامل تیم‌های مهندسی ترافیک و فرانت‌اند برای ارسال درخواست‌ها به سرویس‌های بک‌اند می‌شود. البته ماسک در توییتی گفته است: «بهترین افراد می‌مانند، بنابراین خیلی نگران نیستم.»

پس از اولتیماتومی که به کارکنان داده شد، ایلان ماسک تصمیم گرفت انعطاف‌پذیری بیشتری برای دورکاری داشته باشد که شاید دلیل آن، نتیجه مخالفت کارکنان باشد. البته مدیرعامل توییتر برای امکان دورکاری، یک شرط بزرگ در نظر گرفته است: مدیران بخش‌ها باید عملکرد عالی کارکنان در شرایط دورکاری را تضمین کنند و اگر در این مورد دروغ بگویند، خودشان اخراج می‌شوند. بنابراین مشخص نیست چه تعداد از کارکنان دوباره دورکار می‌شوند.

علاوه بر این، توییتر با ارسال پیامی به کارکنان بدون اشاره به دلیل خاصی، گفته دفاتر تا روز دوشنبه تعطیل خواهند بود.

علاوه بر این، با جدایی حجم بالایی از کارکنان از توییتر، حالا هشتگ RIPTwitter یا مرگ توییتر در ایالات متحده آمریکا ترند شده است. بنابراین ظاهراً برخی از کاربران نسبت به آینده این شبکه اجتماعی تحت مدیریت ایلان ماسک خوشبین نیستند. اگرچه ماسک مدیریت چندین شرکت موفق از جمله باارزش‌ترین شرکت خودروسازی دنیا، تسلا را برعهده دارد، اما ظاهراً مدیریت توییتر با تمام آن‌ها متفاوت است و ثروتمندترین فرد جهان را درگیر چالش‌های زیادی کرده است.

  • منبع
  • دیجیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید