امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279852
۸۹۳
۲
۰
نسخه چاپی

کسب و کار خود را راه اندازی کنید: 7 دلیل برای کار کردن برای خودتان

کسب و کار خود را راه اندازی کنید: 7 دلیل برای کار کردن برای خودتان

کسب‌وکارهای کوچک، کسب‌وکارهای بزرگ هستند – در واقع، آن‌هایی که کمتر از 100 کارمند دارند، 98 درصد از کل مشاغل در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

راه‌اندازی یک کسب‌وکار ممکن است دلهره‌آور باشد، اما اگر 30.7 میلیون کسب‌وکار کوچک را که تنها در ایالات متحده فعالیت می‌کنند، در نظر بگیرید، می‌فهمید که یادگیری نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار بسیار آسان‌تر از گذشته است.

دنیای به هم پیوسته امروزی میلیون ها جایگاه جدید را برای کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک باز کرده است و منابع بی شماری از مشاوره در وب در دسترس است. علاوه بر این، اینترنت صاحبان مشاغل را قادر می سازد تا با همتایان خود ارتباط برقرار کنند، از اشتباهات خود درس بگیرند و از تصمیمات موفقیت آمیز خود به عنوان راهنمای مسیرهای خود استفاده کنند.

اگر کار کردن از 9 تا 5 برای شما مناسب نیست، شاید وقت آن رسیده که از نردبان خود بالا بروید، سرعتی را که مناسب شماست تنظیم کنید و نشان خود را در دنیا بگذارید. اگر ایده روشنی دارید یا علاقه شدیدی دارید، در اینجا هفت دلیل خوب برای شروع یک کسب و کار آورده شده است.

1. رئیس خود باشید

به جای اینکه هر بار که رئیستان مرتکب اشتباهی می شود، سر خود را به دیوار بکوبید، تصمیم گیرنده باشید – و خود را در برابر آنها مسئول بدانید. البته طبیعت انسان این است که بخواهد از خطرات اجتناب کند، اما به قول نورا دنزل، مدیر عامل سابق شرکت آمریکایی Outerwall، "اگر ریسک نکنید، همیشه برای کسی کار خواهید کرد که این کار را انجام می دهد."

اگر این فکر شما را می ترساند، وقت آن است که برنامه ریزی سفر خود را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین آغاز کنید. در اینجا فقط چند مورد از مزایای تبدیل شدن به رئیس خود آورده شده است:

  • کنترل بیشتر: شما تصمیم می گیرید که منابع مالی به کجا برود، چه نوع فرهنگ شرکتی را می خواهید و کیفیت کاری که باید انتظار داشته باشید چگونه است.
  • ساعات کاری منعطف: شما ساعات کاری خود را انتخاب می کنید، به این معنی که کنترل کاملی بر اینکه چه زمانی کار می کنید و چه زمانی نه را دارید.
  • یادگیری متنوع: در هر جنبه ای از راه اندازی یک کسب و کار - از مدیریت مالی گرفته تا سلامت و ایمنی، یک دوره ی متنوعی دریافت می کنید.

2. شرح شغل خود را مشخص کنید

اگر فکر می‌کنید دارای طیف وسیعی از استعدادهای کلیدی هستید، کارآفرینی راهی برای استفاده از این مهارت‌ها با پتانسیل کامل آنها ارائه می‌کند.

به‌عنوان یک کارآفرین، نقش‌های زیادی را در کسب‌وکار خود بازی خواهید کرد، مخصوصاً هنگام شروع کار، به همین دلیل است که نمی‌توانید از انجام کارهای زشت بترسید. بسیاری از روزها خود را در موقعیت هر چیزی از رهبر و بازاریاب گرفته تا درمانگر و پذیرش خواهید دید.

مهارت های ضروری کارآفرینی شامل موارد زیر است:

  • مهارت های مدیریت کسب و کار، که شامل انجام چند کار، تفویض اختیار و تصمیم گیری در مورد سلامت و سودآوری شرکت شما می شود.
  • مهارت های کار تیمی و رهبری ضروری است - در یک کسب و کار کوچک، شما احتمالاً سرپرست و عضو تیم خواهید بود.
  • مهارت های مالی لازم است تا اطمینان حاصل شود که جنبه پولی کسب و کار خود را درک کرده و کنترل می کنید.
  • تفکر استراتژیک و مهارت های برنامه ریزی برای رقابتی ماندن، رسیدن به اهداف تجاری و رشد بازار شما ضروری است.
  • مهارت های برندسازی، بازاریابی و شبکه برای ترویج و رشد برند شما به کار گرفته می شود تا زمانی که بتوانید فردی را برای تصدی این مسئولیت استخدام کنید.

3. اشتیاق خود را به سود تبدیل کنید

راه اندازی یک کسب و کار خطرناک است، بنابراین مهم است که به خاطر داشته باشید که چرا این کار را در زمانی که شرایط سخت می شود، انجام می دهید.

بیست درصد از کسب و کارهای کوچک در سال اول خود دوام نمی آورند و تقریباً یک سوم در سال دوم شکست می خورند. بعد از پنج سال در کسب و کارها نصف می شوند. آن چند سال اول یک تجارت سخت است، به همین دلیل است که اشتیاق برای حفظ شما بسیار مهم است.

سعی کنید در مواقع شک و تردید، مزایای راه اندازی کسب و کار خود را در ذهن داشته باشید:

  • این شخصی است: شما باید زمان و انرژی خود را برای چیزی که دوست دارید سرمایه گذاری کنید.
  • خودشکوفایی: شما می توانید چشم انداز خود را به جای دیدگاه دیگران بسازید.
  • رشد آن را تماشا کنید: می‌توانید رشد خلاقیت خود را از یک ایده به یک امپراتوری ببینید.

4. پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید

شاید شغل فعلی شما آن چیزی را که می خواهید ادا نکند، یا شاید شما یک پروژه پرشور داشته باشید که پتانسیل تبدیل شدن به یک شغل تمام وقت پرسود را دارد. در هر صورت، باید ساعاتی را صرف کنید تا آن را به یک تجارت تبدیل کنید. همانطور که لری گرینر، کارآفرین آمریکایی می گوید: «کارآفرینان حاضرند 80 ساعت در هفته کار کنند تا از کار کردن 40 ساعت در هفته برای شخص دیگری اجتناب کنند.

ممکن است در ابتدا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنید، اما انگیزه خود را از این کارآفرینان معروفی بگیرید که کار خود را با سکه شروع کردند و آن را به میلیاردها تبدیل کردند:

جان کوم، یکی از بنیانگذاران واتس اپ، از ایستادن در صف کوپن غذا به ایجاد یک برنامه پیام رسانی که اکنون توسط بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان استفاده می شود، تغییر مسیر داد.

سارا بلیکلی قبل از تأسیس شرکت پوشاک Spanx که به او کمک کرد جوان‌ترین زن میلیاردر خودساخته در جهان شود، دستگاه‌های فکس را خانه به خانه فروخت.

شهید خان در حین تحصیل به صورت پاره وقت ظروف می شست. او اکنون صاحب یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی در جهان، Flex-n-Gate، همراه با تیم NFL، جکسونویل جگوارز است.

5. بهبود زندگی دیگران

تنها در ایالات متحده، کسب‌وکارهای جدید سالانه 1.5 میلیون شغل ایجاد می‌کنند. راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید به این معنی است که شما فرصت استخدام و آموزش افرادی را دارید که ممکن است در گذشته فرصت کار شایسته را نداشته‌اند. همچنین به این معنی است که می توانید تأثیر معناداری بر جامعه بگذارید.

این سه کارآفرین از قدرت کارآفرینی خود برای انجام یک کار خوب در جهان استفاده کرده اند.

جیمی ولز ویکی‌پدیا را تأسیس کرد و بزرگترین دایره‌المعارف آنلاین جهان و منبع اطلاعاتی برای میلیون‌ها نفر را ایجاد کرد.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، به همراه همسر سابقش ملیندا، بیش از 45 میلیارد دلار به امور خیریه اهدا کرده است.

چاک فینی، که یکی از بنیانگذاران گروه خریداران Duty Free بود، با اهدای 8 میلیارد دلار به امور خیریه، مأموریت خود را برای تقدیم ثروت خود انجام داد.

6. شکست خوردن را یاد بگیرید و از شکست های خود درس بگیرید

برخی از شرکت‌ها به این دلیل شکست می‌خورند که محصول ضعیفی تولید می‌کنند، برخی دیگر به این دلیل که محصولشان زمان‌بندی نشده است. اکثر شرکت ها به دلیل عدم نیاز بازار به محصول یا خدمات خود یا به دلیل تمام شدن سرمایه خود، از بین می روند.

وقتی در نظر بگیرید که 90 درصد استارت آپ ها و 75 درصد از استارت‌آپ‌های سرمایه‌گذاری شده با شکست مواجه می‌شوند، روشن می شود که شکست چیزی است که باید رودررو به آن پرداخت و از آن درس گرفت. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مسئولیت را بپذیرید: اشتباه را به گردن چیز دیگری نیندازید - مسئولیت آن را بپذیرید.

بر این اساس پاسخ دهید: بدانید که چرا اشتباه کرده اید و چگونه می توانید در آینده از آن اجتناب کنید؟

تست طنز را انجام دهید: آیا می توانید به آخرین اشتباهی که مرتکب شده اید بخندید؟ اگر چنین است، به احتمال زیاد آن را پردازش کرده اید و حرکت کرده اید.

7. متخصص شوید

به جای اینکه منتظر بمانید تا کسی به شما فرصتی بدهد تا در کاری که به آن علاقه دارید بهترین باشید، فرصت های خود را ایجاد کنید.

به گفته‌های استیو جابز عمل کنید: «زمان شما محدود است، پس آن را با زندگی دیگران تلف نکنید. گرفتار عقاید جزمی نشوید - که زندگی با نتایج تفکر دیگران است.

در یک چیز متخصص شوید:

شناسایی اشتیاق خود: چیزی را پیدا کنید که به آن علاقه دارید - این بدان معناست که برای شما مهم نیست که بعد از ساعت ها آن را دنبال کنید.

وقت گذاشتن برای آن: بهترین راه برای متخصص شدن، تمرین، تمرین و تمرین بیشتر است، چه از طریق تجربه یا جمع آوری دانش با گذراندن دوره های کسب و کار آنلاین باشد.

استفاده از هر فرصتی: خواه پولی باشد یا بدون دستمزد، بزرگ یا کوچک - هر چیزی را که شما را به چالش می کشد بپذیرید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید