امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276205
۹۴۹
۱
۰
نسخه چاپی

کره جنوبی | اقتصاد كره جنوبی پس از بحران مالی سال های 1997 و 2008

امروزه کره جنوبی یک قطب مهم فناوری است که شرکت های پیشرو جهان مانند سامسونگ یا ال.جی در آن فعال هستند. پس از سوئد، ایالات متحده و فنلاند، کره رتبه چهارم بزرگترین سرمایه گذاری ها در حوزه دانش با سهمی برابر 6 درصد GDP را دارد

کره جنوبی | اقتصاد كره جنوبی پس از بحران مالي سال های 1997 و 2008

 اقتصاد كره جنوبی پس از بحران مالی سال های 1997 و 2008

توسعه كره جنوبی در چهار دهه آخر قرن بيستم، شگفت آور بود. سرانه نرخ رشد توليد ناخالص داخلی در طول دوره 1990-1995، حتی به بالاترين نرخ رشد جهان رسيد. پس از جنگ جهانی دوم، كره يكی از فقيرترين كشورهای جهان بود، با اين حال، به تدريج به يك اقتصاد پيشرفته تبديل شده است.

در اواخر دهه 1990، كره به شدت تحت تأثير بحران مالی آسيا بود. اين بحـران، ضـعف طولانی مدت در مدل توسعه كره را نشان داد. پس از اين بحران، كره موفق به اجرای اصلاحات ساختاری گسترده شد. اين كشـور مبادرت به ايجاد يك اقتصاد دانش محور نمود و می توانيم ادعا كنيم كه موفق بوده است. امروزه، اغلب می شـنويم كـه بحـران، نشان دهنده يك فرصت است. كره، نماد كشوری است كه قادر به استفاده از چنين فرصتی بود.

امروزه کره جنوبی یک قطب مهم فناوری است که شرکت های پیشرو جهان مانند سامسونگ یا ال.جی در آن فعال هستند. پس از سوئد، ایالات متحده و فنلاند، کره رتبه چهارم بزرگترین سرمایه گذاری ها در حوزه دانش با سهمی برابر 6 درصد GDP  را دارد.

در سال 2004 کره رتبه یک جهانی را از نظر نسبت پهنای باند مشترکان اینترنت با مزایای ممتاز در بین کشورهای بسیار توسعه یافته به خود اختصاص داد.

 اقتصاد كره جنوبی پس از بحران مالي سال های 1997 و 2008 | نرجس محب | شماره 65 و 66 | بهار و تابستان 1393

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید