امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278283
۸۶۲
۱
۰
نسخه چاپی

پیشنهادهای فوق العاده برای بهبود رابطه زوج‌ها که معرکه است

پیشنهادهای فوق العاده برای بهبود رابطه زوج‌ها که معرکه است

چند پیشنهاد کاربردی برای تقویت رابطه زوجین

روابط خوب بین مرد و زن یک شبه اتفاق نمی افتد. آنها تعهد، سازش، بخشش و بیشتر از همه - تلاش می کنند تا بتوانند به رابطه ای با ثبات همراه با عشق و احترام دست یابند.

در اینجا چند پیشنهاد برای تقویت رابطه خود بر اساس یافته های مطالعات مختلف ارائه شده است.

سخاوتمند بمانید

آیا نسبت به شریک زندگی خود سخاوتمند هستید؟ هر چند وقت یکبار ابراز محبت می کنید؟ یا کارهای کوچکی برای همسرتان انجام دهید مانند آوردن قهوه یا چای برای او؟

بر اساس تحقیقات انجام شده در پروژه ملی ازدواج دانشگاه ویرجینیا، مردان و زنانی که بالاترین نمره را در مقیاس سخاوت نسبت به یکدیگر داشته اند، بسیار بیشتر احتمال دارد که ازدواج های بسیار خوشحال را گزارش کنند.

از روابط خود برای رشد شخصی استفاده کنید

یافتن شریکی که زندگی شما را جالب تر کند، عامل مهمی در حفظ یک رابطه طولانی مدت است.

گری دبلیو لواندوفسکی جونیور، استاد دانشگاه مونموث در نیوجرسی، مجموعه ای از سوالات را برای زوج ها مطرح کرد:

 چقدر بودن در کنار شریک زندگی شما باعث یادگیری چیزهای جدید شده است؟ شناخت همسرتان چقدر شما را به فرد بهتری تبدیل کرده است؟

دکتر لواندوفسکی می گوید: مردم انگیزه اساسی برای بهبود خود و افزایش شخصیت خود دارند. اگر شریک زندگی شما به شما کمک می کند تا فرد بهتری شوید، در رابطه شادتر و رضایت بیشتری خواهید داشت.

قاطع باشید

نحوه تصمیم گیری متفکرانهو قاطعانه زوجین می تواند بر کیفیت روابط عاشقانه آنها تأثیر ماندگار بگذارد.

به نظر می رسد زوج هایی که قبل از ازدواج قاطع هستند - روابط خود را تعیین می کنند، زندگی مشترک و برنامه ریزی برای ازدواج دارند - ازدواج های بهتری نسبت به زوج هایی دارند که به سادگی اجازه می دهند اجبارها مسیر آن ها را تعیین کنند.

واقعیت این است که بسیاری از زوج ها از تصمیم گیری واقعی اجتناب می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از زوج هایی که با هم زندگی می کنند، ننشستند و در مورد زندگی مشترک صحبت نکردند. غالباً یکی از طرفین زمان بیشتری را در خانه دیگری سپری می کرده و در نهایت این زوج مجبور شدند زندگی مشترک خود را رسمی کنند.

نشان دادن قصد به نوعی - از برنامه ریزی اولین قرار، زندگی مشترک، عروسی و فراتر از آن - می تواند به بهبود کیفیت ازدواج کمک کند.

پیشنهادهای فوق العاده برای بهبود رابطه زوج‌ها که معرکه است

رابطه با دوستان و خانواده را رشد دهید

گاهی اوقات زوج ها آنقدر بر رابطه تمرکز می کنند که فراموش می کنند بر روابط خود با دوستان و خانواده سرمایه گذاری کنند.

محققان نائومی گرستل از دانشگاه ماساچوست، آمهرست و ناتالیا سرکیسیان از کالج بوستون دریافتند که زوج های متاهل نسبت به افراد مجرد روابط کمتری با خویشاوندان خود دارند. آنها کمتر با اعضای خانواده خود ملاقات می کنند یا تماس می گیرند یا به آنها کمک می کنند و کمتر با همسایگان و دوستان خود معاشرت می کنند.

استفانی کوونتز استاد دانشگاه در واشنگتن می گوید مشکل این روند این است که بار و فشار نامعقولی بر ازدواج وارد می کند. دکتر کونتز می نویسد: ما اغلب با درخواست از شریک زندگی خود برای برآوردن نیازهای فردی، ازدواج را بیش از حد سنگین می کنیم و اگر ازدواج ما تزلزل یابد، ما سیستم حمایتی عاطفی همانند خانواده نداریم که بتوانیم از آنها کمک بخواهیم.

دکتر کونتز پیشنهاد می کند برای تقویت ازدواج، از آن کمتر بخواهید. این بدان معناست که هر از گاهی برای حمایت عاطفی از سایر اعضای خانواده و دوستان خود استفاده کنید. از دوستی های بیرونی شریک خود حمایت کنید.

فیلم های رمانتیک - کمدی ببینید

شاید ساده لوحانه به نظر برسد اما تحقیقات نشان می دهد که دیدن یک فیلم رابطه ای شاد هالیوودی می تواند به زوج ها در حل مشکلات در دنیای واقعی کمک کند.

مطالعه ای در دانشگاه روچستر نشان داد که زوج هایی که موضوعات مطرح شده در فیلم هایی مانند "مگنولیای فولادی" و "داستان عشق" را تماشا کرده و در مورد آنها صحبت کرده اند، کمتر از زوج های دیگر طلاق گرفته یا جدا شده اند. با کمال تعجب، پادرمیانی فیلم "داستان عشق" به اندازه دو شکل متمرکز  زوج درمانی در نگه داشتن زوجین در کنار یکدیگر تاثیرگذار بود.

بدیهی است که صحبت از فیلم نمی تواند مشکلات قابل توجهی را در ازدواج حل کند، اما یافته ها اهمیت ارتباط در ازدواج و یافتن فرصت هایی برای صحبت در مورد تفاوت های شما را با دیدن فیلم نشان می دهد.

رونالد دی روگی، استادیار روانشناسی در دانشگاه روچستر و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: فیلم یک راه غیر تهدیدآمیز برای شروع مکالمه است.

بهترین فیلم ها برای شروع ارتباط سازنده، فیلم هایی هستند که اوج و فرودهای مختلف را در یک رابطه نشان می دهند.

دکتر روگ می گوید، حتی اگر برخی از فیلم های توصیه شده خنده دار باشند و لزوماً واقع بینانه نباشند، هدف این است که به سادگی "گفت و گو را آغاز کنیم". من معتقدم که عمق مباحث مربوط به هر فیلم و میزان تلاش و زمان و درون نگری زوج ها برای این بحث ها است که می تواند میزان پیشرفت آنها در آینده را پیش بینی کند.

نیویورک تایمز

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید