امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278387
۱۰۷۸
۱
۰
نسخه چاپی

طلاق در فرانسه | آیا از انواع طلاق و مراحل آن در فرانسه اطلاع دارید؟

روند طلاق در فرانسه شامل مراحل خاصی است و ممکن است پیامدهای مالی برای افراد داشته باشد. هنگام تصمیم گیری برای پایان دادن به ازدواج در فرانسه زوجین باید بدانند که چندین نوع طلاق در فرانسه وجود دارد

طلاق در فرانسه | آیا از انواع طلاق و مراحل آن در فرانسه اطلاع دارید؟

طلاق در فرانسه

روند طلاق در فرانسه شامل مراحل خاصی است و ممکن است پیامدهای مالی برای افراد داشته باشد. هنگام تصمیم گیری برای پایان دادن به ازدواج در فرانسه زوجین باید بدانند که چندین نوع طلاق در فرانسه وجود دارد.

انواع طلاق در فرانسه

در فرانسه 5 نوع روش طلاق وجود دارد که آخرین مورد چند سال پیش اضافه شده است.

  • طلاق با رضایت متقابل در صورتی که هر دو همسر موافقت کنند که ازدواج به صورت دوستانه پایان یابد.
  • طلاق پذیرفته شده در صورت توافق طرفین در مورد جدایی به عنوان نتیجه منطقی یک ازدواج شکست خورده.
  • طلاق مورد مناقشه که در آن یکی از طرفین با ارائه دادخواست به دادگاه  روند طلاق را آغاز می کند.
  • طلاق برای جدایی طولانی مدت که هنگام خروج یکی از زوجین از خانه زناشویی اتفاق می افتد.
  • طلاق با رضایت متقابل بدون قاضی که جدیدترین و ساده ترین شکل پایان دادن به ازدواج خارج از دادگاه است.

اولین نوع طلاق در فرانسه طلاق با رضایت متقابل است. در این مورد ، همسران قبل از ارائه دادخواست به قاضی (حضانت ، تقسیم دارایی ها ، حقوق ملاقات و غیره) باید در مورد همه جنبه های روش طلاق توافق کنند. این ساده ترین شکل طلاق در فرانسه است و طرفین باید قراردادی را تدوین کنند که تمام جنبه های طلاق و پیامدهای آن را پوشش دهد.

روش طلاق همچنین می تواند بر اساس پذیرش شکست ازدواج انجام شود. این نوع طلاق را طلاق پذیرفته نیز می نامند. طرفین باید توافق کنند که طلاق امری اجتناب ناپذیر است و قاضی باید در صورت رضایت رضایت طرفین بررسی کند. قاضی همچنین حق حضانت کودکان را اعلام می کند و مسائل دیگری مانند مدیریت دارایی را حل می کند.

طلاق مورد مناقشه یا خصمانه زمانی اتفاق می افتد که یکی از طرفین طرف دیگر را متهم به خرابی در ازدواج می کند. این معمولاً یک روش طولانی است و طرف متهم سعی می کند ثابت کند که طرف مقابل مسئول خاتمه ازدواج است. قوانین فرانسه همسران را تشویق می کند که به توافق دوستانه برسند و حتی در صورت نیاز نوع طلاق را تغییر دهند.

طلاق برای جدایی طولانی مدت در فرانسه زمانی امکان پذیر است که این زوج بیش از دو سال از یکدیگر جدا شده باشند. یک قاضی فرانسوی طلاق را اعلام کرده و عواقب آن را مشخص می کند.

   

شرایط طلاق در فرانسه

اگر هر دو همسر به طلاق رضایت دهند و در مورد همه موضوعات مربوطه (از جمله تقسیم دارایی ها و مراقبت از کودک) به توافق برسند این طلاق برابر رضایت (طلاق با رضایت متقابل) است و هیچ دلیل دیگری لازم نیست. قبل از ارائه مدارک به دادگاه عالی (Tribunal de Grande Instance) باید یک وکیل (avocat) تنظیم و توسط هر دو طرف امضا شود.

در صورتی که زوجین توافق کنند که طلاق باید اتفاق بیفتد اما نمی توانند اختلافات را حل و فصل کنند، امکان پذیرش طلاق وجود دارد. در این مورد قاضی در مورد هر موضوعی مورد اختلاف تصمیم گیری می کند. قضات فرانسوی تقریباً همیشه سعی می کنند که این زوج به توافق برسند. این می تواند کل روند را کُند کند.

در نهایت هر یک از زوجین می تواند بدون رضایت دیگری تقاضای طلاق کند. اگر طرف دیگر همچنان از طلاق خودداری کند قاضی در مورد پرونده تصمیم می گیرد و شرایط را تعیین می کند. فقط در این مورد نادر ضروری است که دلایل طلاق را نشان دهیم.

این موارد به دو دسته تقسیم می شوند: جدایی دو یا چند ساله (altération définitive du lien conjugal) یا طلاق در صورت تقصیر (طلاق pour faute). در آخرین مورد زوجی که تقاضای طلاق می کنند باید ثابت کنند که طرف مقابل باعث شکست ازدواج شده است. این به طور معمول از طریق ترک، زنا یا ظلم است. در این مورد دادگاه معمولاً یکی از طرفین را مقصر می داند و ممکن است خسارت را جبران کند.

  

تقسیم استاندارد اموال در طلاق در فرانسه

در فرانسه اموالی که در طول ازدواج به دست آمده لحاظ می شود و شامل اموالی که خارج از ازدواج به دست آمده نیست. این بدان معناست که اموال متعلق به قبل از ازدواج، هدایا و ارث به طور معمول به عنوان بخشی از دارایی های مشترک در نظر گرفته نمی شوند.

دارایی های مشترک معمولاً به نصف تقسیم می شوند.

جبران خسارت (جبران اعتبار) در صورتی رایج است که یکی از زوجین بعد از طلاق به طور قابل توجهی وضعیت بدتری داشته باشد. به عنوان مثال اگر یکی از همسران کار می کرد در حالی که دیگری از فرزندان مراقبت می کرد. دارایی های مشترک در این محاسبه لحاظ نمی شود. غرامت به طور معمول یک پرداخت یکجا است. این رقم اغلب 25 تا 35 درصد از درآمد همسر ثروتمندتر است.

با این حال اگر بلافاصله پس از ازدواج مدت زمان قابل توجهی (معمولاً یک سال یا بیشتر) در کشور دیگری زندگی کرده اید به ندرت اما ممکن است که دادگاه تصمیم بگیرد که قوانین استاندارد مالکیت آن کشور اعمال شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید