امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283065
۹۲۸
۱
۰
نسخه چاپی

ظاهر یا جذابیت های فیزیکی چقدر در یک رابطه مهم است؟

ظاهر یا جذابیت های فیزیکی چقدر در یک رابطه مهم است؟

باید اذعان داشت ظاهر در روابط مهم است، اما این بدان معنا نیست که ظاهر مهمترین جنبه صمیمیت است.

بسیاری از ما می شنویم که ظاهر در روابط نقش دارد و به این نتیجه می رسیم که فقط سوپرمدل ها و بازیگران مشهور جهان می توانند در عشق شانس داشته باشند. اما این واقعیت ندارد.

اگرچه در ابتدای ملاقات با شخصی ظاهر نقش مهمی در ایجاد علاقه و قرار گذاشتن دارد، اما چیزی که واقعاً از نظر فیزیکی شریک زندگی را جذب می کند ممکن است آن چیزی نباشد که شما انتظار دارید.

هرکسی ویژگی های خاص خود را دارد و هیچ کس کامل نیست. با این حال، ویژگی‌های فیزیکی خاصی وجود دارد که می‌تواند باعث جذابیت شریک شما شود و جذب زیادی را در رابطه شما به همراه داشته باشد.

با این حال، وقتی صحبت از "ظاهر" و "جذابیت" می شود، تعاریف اغلب گیج کننده و مبهم هستند و می توانند به فرهنگ و فرد بستگی داشته باشند.

برای بسیاری از افراد، «ظاهر» لزوماً به ویژگی‌های فیزیکی یک فرد اشاره نمی‌کند. بسیاری از مردم ویژگی های فیزیکی مانند سبک شخصی، بهداشت یا وضعیت بدن را نیز جذاب می دانند.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که گاهی اوقات جذابیت ربطی به ویژگی های فیزیکی شما ندارد.

جذابیت می تواند شامل بسیاری از چیزها باشد که فراتر از جنبه فیزیکی است، مانند

  • داشتن حس شوخ طبعی
  • داشتن علایق مشترک با شریک زندگی خود
  • مهربان بودن
  • داشتن ارزش ها و اصول

اینها باعث می شود فارغ از جذابیت های فیزیکی شریک زندگی تان احساس امنیت و خوشحالی کند.

ظاهر تنها چیزی نیست که می تواند شما را به سمت کسی جذب کند.

دانشمندان تکاملی فکر می‌کنند که برخی از جنبه‌های جذابیت و انتخاب جفت تکامل یافته‌اند - یعنی آنها در ژن‌های ما هستند و صرفاً حاصل محیط ما نیستند.

بر اساس یک بررسی در سال 2018، در واقع، به نظر می رسد که سن یک عامل جذابیت برای مردان و زنان به طور یکسان است، به طوری که زنان به طور مداوم با مردان مسن تر ازدواج می کنند و مردان تمایل دارند زنان جوان تر را انتخاب کنند.

دانشمندان بر این باورند که ارزیابی زنان از جذابیت فیزیکی یک همسر تحت تأثیر نشانه هایی از کیفیت ژنتیکی همسر بالقوه و همچنین توانایی همسر برای محافظت و سرمایه گذاری روی او و فرزندانش است.

یکی از شاخص های این ویژگی ها، ماهیچه های مردانه، به ویژه در قسمت بالایی بدن است. محققان دریافته‌اند که این ویژگی‌ای است که زنان تمایل دارند در مردان پیدا کنند.

البته، این ترجیحات تکامل یافته پیچیده و با عوامل دیگر در تعامل هستند. تفاوت‌های فردی، فرهنگ و محیط نیز نقش مهمی در شکل‌دهی به آنچه در یک شریک بالقوه جذاب می‌یابید، بازی می‌کنند.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که زنان تمایل دارند بگویند که برای ویژگی‌هایی مانند جاه‌طلبی، سخت‌کوشی، دوستی و مهربانی بیشتر از ظاهر فیزیکی ارزش قائل هستند.

حتی اگر کیفیت های دیگر مهم تر بودند، زنان گزارش کردند که حداقل سطح جذابیت فیزیکی برای یک همسر بالقوه ضروری است.

طبق تحقیقات، به نظر می رسد که ظاهر برای مردان به طور متوسط کمی بیشتر اهمیت دارد. با این حال، مردانی که مورد مطالعه قرار گرفتند همچنان به ویژگی‌های شخصیتی مانند متفکر بودن، خودانگیختگی و فروتنی اهمیت می‌دادند.

توجه به این نکته مهم است که اینها میانگین هستند و ممکن است بین افراد تفاوت زیادی وجود داشته باشد.

در یک رابطه، ویژگی های شخصی مانند فروتنی و مهربانی ممکن است در تعیین موفقیت رابطه در طول زمان بسیار مهم تر شوند.

در حالی که ظاهر ممکن است در جذابیت اولیه مهم باشد، آنچه واقعاً یک رابطه را حفظ می کند، ارتباط بیشتری با نحوه ارتباط دو نفر در سطح عمیق تر دارد.

در مجموع، بیشتر روابط عاشقانه شامل سطحی از جاذبه فیزیکی یا جنسی است. این بدان معناست که «ظاهر» به یک معنا مهم است.

با این حال، ظاهر پایه و اساس یک رابطه نیست و مطمئناً دلیل اصلی شکست یا موفقیت یک رابطه در طولانی مدت نیست.

اگر اذعان دارید که ظاهر در روابط شما مهم است، به یاد داشته باشید که ظاهرفیزیکی شامل سلامتی، عادات شخصی، سبک و ارزش‌ها است.

بنابراین، ظاهر مهم است، اما نه همیشه به دلایلی که ممکن است فکر کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید