امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279506
۵۲۳
۱
۰
نسخه چاپی

برای اینکه عملکرد تیمی بهتری داشته باشید با این 10 نکته آشنا شوید!

کار تیمی

10 نکته برای کار تیمی بهتر

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه برخی از گروه های کاری کار تیمی موثری را از خود نشان می دهند و سایر تیم ها برای زندگی تیم ناکارآمد باقی می مانند؟ کار تیمی موثر در عین حال عمیقاً ساده و دشوار است و موفقیت یک تیم خاص نیز با فرهنگ سازمان آنها مرتبط است. برخی از فرهنگ های سازمانی از کار گروهی حمایت می کنند. دیگران این کار را نمی کنند.

با توجه به پیچیدگی تشکیل یک تیم از جمله توسعه آگاهانه یا ناخودآگاه هنجارها و دستورالعمل‌های تعامل تیم، رسیدن به یک تیم مؤثر و کارآمد کاملاً شگفت‌انگیز است.

تیم ها نیازهای اساسی دارند که اگر انتظار دارید تیم های شما بزرگترین موفقیت خود را تجربه کنند، باید آنها را پذیرفت و برآورده کرد. اگر این اصول اولیه وجود نداشته باشد، هیچ تیمی موفق نخواهد شد.

این ده نکته محیطی را توصیف می کند که باید در تیم ایجاد شود تا کار تیمی موفق انجام شود. کار تیمی موفق سنگ بنای ایجاد یک تیم کارآمد و مشارکت کننده است.

1. تیم در مورد ماموریت و اهداف خود آگاه است

تیم اهداف را درک می کند و برای رسیدن به آنها متعهد است. این جهت و توافق روشن در مورد مأموریت و هدف برای کار گروهی مؤثر ضروری است. اعضای تیم باید یک مأموریت کلی داشته باشند که بر سر آن توافق شده است و چتری را برای تمام کارهایی که تیم تلاش می کند فراهم کند.

2. تیم افراد را به ریسک کردن تشویق می کند

تیم محیطی را ایجاد می کند که در آن افراد در برقراری ارتباط، حمایت از مواضع و اقدام به راحتی ریسک می کنند. اعضای تیم به یکدیگر اعتماد دارند. اعضای تیم به دلیل مخالفت مجازات نمی شوند. عدم توافق مورد انتظار و قدردانی است.

3. ارتباط محترمانه یک هنجار است

ارتباط باز، صادقانه و محترمانه است. مردم در بیان افکار، نظرات و راه حل های بالقوه مشکلات خود احساس آزادی می کنند. افراد احساس می کنند که گویی توسط اعضای تیم که سعی در درک دارند شنیده می شوند و به آنها گوش می دهند. اعضای تیم سوالاتی را برای وضوح می پرسند و زمان فکر خود را صرف گوش دادن عمیق می کنند تا زمانی که همکارشان در حال صحبت کردن است به مخالفت بپردازند.

آنها این کار را با طرح سؤالاتی انجام می دهند که آنها را به درک عمیق تری از دیدگاه هم تیمی خود هدایت می کند.

4. حس قوی تعهد گروهی

اعضای تیم حس تعلق قوی به گروه دارند. آنها تعهد عمیقی به تصمیمات و اقدامات گروه دارند. این حس تعلق زمانی تقویت می‌شود که تیم وقت خود را صرف توسعه هنجارهای تیم یا دستورالعمل‌های روابط با هم می‌کند.

5. اعضای تیم به عنوان افراد منحصر به فرد در نظر گرفته می شوند

اعضای تیم به عنوان افرادی منحصر به فرد با تجربیات، دیدگاه ها، دانش و نظرات غیرقابل جایگزینی برای مشارکت در نظر گرفته می شوند. به هر حال، هدف از تشکیل یک تیم، استفاده از تفاوت هاست.

در غیر این صورت، چرا هر سازمانی با یک تیم به پروژه ها، محصولات یا اهداف نزدیک می شود؟ در واقع، هر چه یک تیم بیشتر بتواند دیدگاه‌های متفاوتی را مطرح کند که به طور متفکرانه ارائه شده و با حقایق و همچنین نظرات پشتیبانی شود، بهتر است.

کار تیمی

6. خلاقیت و نوآوری

خلاقیت، نوآوری و دیدگاه های متفاوت مورد انتظار و تشویق است. نظراتی مانند "ما قبلاً آن را امتحان کردیم و جواب نداد" و "چه ایده احمقانه ای" مجاز یا پشتیبانی نمی شوند. اعضای تیم تشخیص می‌دهند که نقطه قوت داشتن یک تیم این است که هر عضو تلاش برای حل یک مشکل، بهبود فرآیند، رسیدن به یک هدف یا ایجاد چیزی جدید و هیجان‌انگیز را به همراه دارد.

7. درگیر بهبود مستمر است

تیم قادر است به طور مداوم خود را بررسی کند و به طور مداوم فرآیندها، شیوه ها و تعامل اعضای تیم خود را بهبود بخشد. این تیم آشکارا در مورد هنجارهای تیم و آنچه ممکن است مانع از توانایی آن برای حرکت به جلو و پیشرفت در زمینه های تلاش، استعداد و استراتژی باشد بحث می کند.

این تیم جلسات بررسی برگزار می کند که روند و پیشرفت تیم را در نزدیک شدن و انجام ماموریت تیم ارزیابی می کند. تیم درک روشنی از پنج مرحله توسعه تیم دارد و اعضا می دانند که برای حرکت موفقیت آمیز تیم در مراحل چه چیزی لازم است.

8. مشکلات و تعارضات کار تیمی را حل می کند

تیم روی روش‌های تشخیص، تجزیه و تحلیل و حل مشکلات و تعارضات کار تیمی توافق کرده است. تیم از تضادها و درگیری های شخصیتی اعضا پشتیبانی نمی کند و اعضای تیم در اختلاف نظر طرفین را انتخاب نمی کنند. بلکه اعضا در جهت حل متقابل مشکلات و اختلافات تلاش می کنند.

9. رهبری مشارکتی را تمرین می کند

رهبری مشارکتی در رهبری جلسات، تعیین وظایف، ثبت تصمیمات و تعهدات، ارزیابی پیشرفت، مسئول نگه داشتن اعضای تیم و ارائه جهت برای تیم تمرین می شود. این بدان معناست که هر شرکت کننده در تیم باید فعالانه در هدایت تیم به سمت نتایج و مشارکت های موفق مشارکت کند.

10. تصمیمات با کیفیت بالا

اعضای تیم با هم تصمیمات باکیفیت می گیرند و از حمایت و تعهد گروه برای اجرای تصمیمات گرفته شده برخوردارند. آنها همچنین حمایت و تعهد افرادی را که به آنها گزارش می دهند به منظور انجام و انتقال پیشرفت و موفقیت تیم به دست می آورند.

آنها حمایت و تعهد رهبری ارشد را با نشان دادن همه این ده ضرورت کار تیمی هر روز به دست می آورند. این تیم در تعامل با کیفیت بالا زندگی می کند که قابل مشاهده است و نمونه ای برای سایر تیم ها برای تقلید است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید