امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280348
۸۳۶
۱
۰
نسخه چاپی

طراح معماری برج العرب کیست؟

طراح معماری برج العرب کیست؟

اگرچه او تنها یک اثر مهم را به اعتبار خود دارد، آن کار آنقدر باشکوه است که به سختی می توان تام رایت را به عنوان یکی از ده معمار شگفت انگیز برتر نادیده گرفت.

رایت که در لندن مستقر است، بیشتر دوران حرفه ای خود را به عنوان رئیس اتکینز، یک شرکت چند ملیتی مهندسی، طراحی، برنامه ریزی و طراحی معماری گذرانده است.

در سال 1993، رایت به عنوان مدیر طراحی برای استراحتگاه ساحلی جمیرا در دبی استخدام شد، که برای آن برج العرب (برج اعراب) نمادین را طراحی کرد، که اکنون یکی از شناخته شده ترین ساختمان های جهان است.

برج العرب که به شکل بادبان (یک کشتی سنتی عربی) ساخته شده است، برای جشن گرفتن میراث دریانوردی دبی و حرکت مدرن آن به سوی آینده طراحی شده است.

طراح معماری برج العرب کیست؟

برج العرب (یا برج اعراب) با 321 متر ارتفاع یکی از بلندترین هتل های جهان است. این نماد دبی و ثروت بی شرمانه این امارت است. ساخت آن در سال 1994 آغاز شد و در سال 1999 به پایان رسید و از مشکلات طراحی خالی نبود. برج العرب با شکل غیرعادی «قایقرانی» موفقیت تیمی از معماران است که وظیفه طراحی یکی از بهترین هتل های جهان را برای شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بر عهده داشتند. این هتل در جزیره ای مصنوعی واقع شده است که توسط پلی 280 متری به هم متصل شده است و ارتفاع 320 متری آن پس از برج رز در دبی، دومین هتل مرتفع جهان را به خود اختصاص داده است.

این هتل مجهز به یک فرودگاه هلیکوپتر است که در آن در سال 2005 یک زمین تنیس در ارتفاع 211 متری از سطح دریا برای نمایش بین دو قهرمان راجر فدرر و آندره آغاسی ایجاد شد.

نمای اصلی برج العرب از مواد نساجی با روکش تفلون ساخته شده است و برج العرب تنها هتلی است که هفت ستاره دارد. طلای 22 قیراط، پارچه های گرانبها و سنگ مرمر برزیل، هر گوشه از این بنای شگفت انگیز را پوشانده است.

در شب، در فواصل زمانی 15 دقیقه، رنگ هتل از طریق یک سیستم نورپردازی پیچیده که برای ایجاد جلوه‌ای منظره طراحی شده است، تغییر رنگ می‌دهد تا مهمانانی که در داخل اقامت دارند آزار ندهند.

این هتل همچنین دارای یک رستوران در سطح دریا است که توسط یک آکواریوم بزرگ احاطه شده است. در طول ساخت آن در مجموع 3 رکورد: اولی ساختمانی است که دارای بزرگترین آتریوم در جهان است، پس از آن ساختمان توسط بزرگترین بوم نقاشی در جهان پوشانده شده است در حالی که سومین رکورد تنها هتلی است که دارای هفت ستاره است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید