امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281304
۲۶۲
۱
۰
نسخه چاپی

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

بیل گیتس و مارک زاکربرگ که به نوعی از افراد نمادین در مسیر موفقیت به شمار می‌روند، قلمروهای خود را در دوران نوجوانی و ابتدای جوانی بنا کردند. اما باید بدانید که آن‌ها در دنیای واقعی استثنا هستند.

تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد ثمره کار و تلاش خود را در دهه ۴۰ زندگی به دست می‌آورند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با سلبریتی هایی که بعد از ۴۰ سالگی درخشیدند آشنا شوید.

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

مورگان فریمن

مورگان فریمن در سال ۱۹۳۷ بدنیا آمد. او بعد از تمام کردن دوران دبیرستان به مدرسه علوم هوایی رفت و در آن جا مدتی هم به عنوان تعمیرکار رادار مشغول به کار بود. در سن ۲۳ سالگی به کالیفرنیا مهاجرت کرد و در آنجا به تحصیل در رشته تئاتر پرداخت. او سال‌های زیادی در تئاتر، فیلم‌های کوتاه و برنامه های تلویزیونی فعالیت کرد تا بالاخره توانست توانایی خود را به هالیوود نشان دهد. او در سن ۳۴ سالگی در اولین فیلم بلند خود  “چه کسی گفته نمیتوانم رینبو را برانم” نقش آفرینی کرد و بعد از آن مدت زیادی در صحنه حضور نداشت تا اینکه در سن ۵۰ سالگی فعالیت خود را از سر گرفت و با بازی درفیلم “رانندگی برای خانم دیزی ” توانست جایزه ی اسکار را از آن خود کند.

فریمن بعد از این موفقیت با بازی در فیلم‌های موفقی مانند رستگاری در شائوشنگ، هفت، عزیز میلیون دلاری و سری فیلم‌های بتمن به یکی از ستارگان هالیوود تبدیل شد.

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

ساموئل ال جکسون

ساموئل جکسون در سال ۱۹۸۴ بدنیا آمد. بعد از به پایان رساندن دوران دبیرستان به تحصیل در رشته زیست‌شناسی پرداخت اما آن را نیمه کاره رها کرد تا در رشته معماری درس بخواند. او با شرکت در یک تئاتر در دانشگاه متوجه علاقه خود به رشته بازیگری شد و مدت‌ها نقش‌های کوچکی در انواع تئاتر و فیلم و سریال داشت. جکسون در دهه ۷۰ و ۸۰ اعتیاد شدیدی به هروئین و الکل پیدا کرد و بعد از آن هم در دهه ۹۰ با ترک هروئین مصرف کوکائین را شروع کرد. در این اوضاع، خانواده او وارد عمل شدند و او را به کمپ ترک اعتیاد فرستادند. ساموئل دقیقا یک هفته بعد از مرخص شدن از کمپ سر صحنه فیلم تب جنگل حضور یافت و در آن نقش یک معتاد کوکائینی را بازی کرد! این نقش علاوه بر اینکه طبق گفته او برایش حکم روانپاکساز را داشت باعث شد تا در هالیوود بدرخشد و طولی نکشید تا با بازی در فیلم پالپ فیکشن برنده جایزه اسکار شد. ساموئل جکسون، این هنرمند توانا که در بسیاری از فیلم ها خوش درخشیده است. اولین موفقیت بزرگ خود را در ۴۶ سالگی کسب کرد و همچنان نام او در میان ستارگان قرار دارد.

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

ژان رنو

کافی‌ست کمی اهل سینما باشید تا فیلم لئون را با بازی ژان رنو تماشا کرده باشید. اگر شما هم بازی او در این فیلم و بسیاری فیلم های دیگر را تحسین می‌کنید و او را در دسته بازیگران موفق قرار می‌دهید باید بدانید که ژان رنو تا سن ۴۶ سالگی و قبل از آنکه با کارگردان لوک بسون آشنا شود یک هنرمند کاملا گمنام بود.

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

ورا ونگ

ورا ونگ را همه ما با طراحی‌های زیبای لباس عروسش به یاد می‌آوریم و در چند سال اخیر نام او را بارها در مراسم‌های مهم و طراحی‌های خیره‌کننده شنیده‌ایم. ورا ونگ در سال ۱۹۴۹ در یک خانواده چینی تبار بدنیا آمد. او بعد از تمام کردن دوران دانشگاه بلافاصله به عنوان ادیتور به استخدام مجله ووگ درآمد و در زمان خود جوانترین ادیتور وگ بود. بعد از ۱۷ سال کار کردن در این سمت، او  مجله ووگ را برای پیوستن به رالف لورن ترک کرد و حدود دو سال نیز در آنجا فعالیت نمود. ورا ونگ اولین مجموعه لباس عروس خود را در سن چهل سالگی طراحی کرد و موفقیت‌های روزافزون و چشمگیر او بعد از این سن به سراغش آمد.

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

هنری فورد

هنری فورد بنیان‌گذار شرکت خودروسازی فورد، در سال ۱۸۶۳ در آمریکا بدنیا آمد. او به همراه خانواده خود در یک مزرعه زندگی می‌کرد اما هنری علاقه‌ای به امورات مزرعه نداشت و از سنین نوجوانی به بررسی و تعمیر انواع ماشین آلات و موتورها می‌پرداخت. او بعد از فوت مادرش در سال ۱۸۷۹ در کارخانه وستینگ هاوس مشغول به کار شد. چند سال بعد هم در سال ۱۸۹۱ در شرکت توماس ادیسون استخدام شد. سرانجام در سال ۱۹۰۳ هنگامی که هنری ۴۰ ساله بود برادران دوج(صاحبین شرکت خودروسازی دوج) را برای سرمایه‌گذاری متقاعد کرد و توانست شرکت فورد را تاسیس کند.

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

 

ری کراک

مک دونالدز، بزرگترین رستوران زنجیره‌ای دنیا، عظمت و شکوه امروزه خود را مدیون ری کراک است. ری کراک سال‌ها در شرکت‌های مختلفی مانند لیوان یا مخلوط کن فروشی‌ها به عنوان بازاریاب فعالیت می‌کرد، تا سرانجام در سال ۱۹۵۵ و در سن ۵۳ سالگی، با مذاکره با برادران مک دونالد با آن ها وارد شراکت شد و مک دونالدز را به شکل امروزی آن تبدیل کرد.

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، که در دوران ریاست خود فعالیت‌های مهمی از جمله صدور اعلامیه آزادی بردگان را انجام داد در سن ۴۰ سالگی مجلس نمایندگان را ترک کرد تا دوباره به حرفه وکالت و دنیای سیاست برگردد، هر چند که در آن زمان همگان دوران سیاسی او را به پایان رسیده می‎دانستند اما سرانجام او در سن ۵۲ سالگی موفق شد تا به سمت ریاست جمهوری برسد.

چه سلبریتی‌هایی بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند؟

سایمون کاول

سایمون کاول که همه ما او را برای داوری در مسابقات امریکن گات تلنت می‌شناسیم، در واقع قبل از ۴۳ سالگی و حضور در این مسابقات، موفقیت و شهرت چشمگیری نداشت و اتفاقا شکست‌ها و شغل‌های متفاوتی را تجربه کرده بود تا بالاخره توانست آنچه در آن استعداد دارد را پیدا کرده و با سرمایه‌گذاری روی آن به موفقیت کنونی دست یابد.

لیست افرادی که در دهه چهل زندگی به موفقیت دست یافتند به همین جا ختم نمی‌شود، در واقع می‌توان گفت تعداد آن‌ها بیشتر از کسانی ست که در نوجوانی یا بیست سالگی به موفقیت رسیدند، بنابراین مهم نیست که در چه سنی هستید، اگر راه خود را پیدا کنید حتما به موفقیت دست خواهید یافت.

  • منبع
  • مدوفشن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید