امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279035
۱۰۶۲
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه به شریک زندگی خود بفهمانید که روحیه رابطه جنسی ندارید

چگونه به شریک زندگی خود بفهمانید که روحیه رابطه جنسی ندارید

برای زوج ها، ارتباط عاطفی و صمیمیت جنسی به طور پویا مرتبط هستند، بنابراین مشکلات در یک زمینه اغلب باعث بی ثباتی ناحیه دیگر می شود. و رابطه "مرغ یا تخم مرغ" بین رابطه جنسی و ارتباط عاطفی ممکن است برای هر یک از شرکا متفاوت باشد. برای برخی از افراد، تمایل به داشتن رابطه جنسی در نتیجه احساس ارتباط عاطفی ایجاد می شود. اما برای دیگران، شاید به دلیل تاریخچه، فیزیولوژی و سبک دلبستگی (نقشه عشق خاص آنها)، جنسی بودن راهی است که آنها به آسیب پذیری عاطفی راه پیدا می کنند.

اغلب در یک رابطه، به نظر می رسد که یک فرد به عنوان آغازگر جنسی تعیین می شود، چه به دلیل سنت، فرهنگ، جنسیت، یا شاید به این دلیل که راه ترجیحی آن شریک برای جلب توجه از طریق لمس، محبت و رابطه جنسی است. هنگامی که یک شریک رهبری را در عشق ورزی زوجین به عهده می گیرد، بارها بیشترین بار طرد شدن را متحمل می شود.

شروع رابطه جنسی مستلزم ریسک کردن و آشکار کردن خود در نیاز اولیه است که نادیده گرفتن یا رد یک پیشنهاد جنسی می تواند به ویژه دردناک باشد. تحقیقات نشان می دهد که یک پاسخ مثبت به شدت به یک ازدواج شاد کمک می کند و یک پاسخ انتقادی یا خاموش می تواند آسیب جدی به رابطه وارد کند.

هر شریکی که رابطه جنسی را آغاز می کند، امیدوار است که یک واکنش پذیرا و هیجان زده از طرف معشوق خود داشته باشد. اما گاهی اوقات پیشنهاد در زمان مناسب ارائه نمی شود یا با توجه به وضعیت ذهنی فرد یا وضعیت رابطه مورد استقبال قرار نمی گیرد. خوشبختانه، تا زمانی که صادق، آسیب پذیر و مستقیم باشیم، می توانیم پیشنهاد را بدون آسیب رساندن به وابستگی عاطفی خود رد کنیم.

سه سناریو برای رد پیشنهاد جنسی شریک زندگی

در اینجا سه سناریو وجود دارد که نشان می‌دهد یک شریک، پیشنهاد جنسی را رد یا نادیده می‌گیرد، همراه با چند پیشنهاد برای مدیریت شرایط به شیوه‌ای که دلبستگی را حفظ کند:

بعد از ناهار بعدازظهر یکشنبه، آدام ابروهایش را برای همسرش شارون تکان می‌دهد و در حالی که بچه‌هایشان در حال چرت زدن هستند، به خودشان «چرت» پیشنهاد می‌کند. شارون با احساس استرس پس از جمع کردن کودکان در کلیسا و ناهار، آهی می کشد و به سمت اتاق خواب می رود.

شارون می‌توانست صادقانه با آدام در مورد نیازهای واقعی‌اش صحبت کند و در عین حال به روح پیشرفت احترام می‌گذاشت: من خسته هستم و فرسوده هستم و به زمان آرامش خودم برای ترمیم از صبح نیاز دارم قبل از اینکه آن را با تو مخلوط کنم. آیا می‌توانیم یک چرت واقعی بزنیم و بعد از آن قبل از عصر با هم سرحال باشیم؟

لاوون بعد از دوش شبانه‌اش پشت ترور می‌آید، در حالی که دندان‌هایش را مسواک می‌زند و دست‌هایش را دور کمرش می‌گیرد و می‌گوید: «مرد من یک مرد گرم است!» در حالی که او به او میل می کند، ترور به طور فزاینده ای در مورد اختلال نعوظ گاه به گاه خود مضطرب شده است. اضطراب او به عنوان یک پاسخ عصبانی ظاهر می شود: "لاون، تو انتظار زیادی داری!" و از آغوشش بیرون می آید.

تروور می‌توانست اضطراب خود را مهار کند، آسیب‌پذیر بماند و به سمت همسرش بچرخد: «خب، چرا حمام نمی‌کنی، عزیزم، در حالی که این مرد داغ موسیقی روشن می‌کند». نشستن در یک وان احساسی و لغزنده در کنار هم به مدت پانزده دقیقه به داروی نعوظ او زمان می داد تا شروع به کار کند و به او اجازه می داد احساس آرامش، ارتباط و اعتماد به نفس داشته باشد.

دانیل صبح زود شوهرش ژان پل را در آغوش می گیرد و گردن او را می بوسد. ژان پل بدون هیچ حرفی از رختخواب بیرون می رود تا از حمام استفاده کند و سپس دوش را برای برنامه صبحگاهی خود شروع می کند.

ژان پل که هنوز از دعوای آخر شب آنها عصبانی بود، با وجود اینکه کار دنیل را تلاشی برای برقراری ارتباط مجدد می دانست، آماده جبران نبود. ژان پل به جای نادیده گرفتن پیشنهاد دنیل (و احساس طرد شدن کامل در او) ممکن است مستقیماً بگوید: «هنوز از دیشب ناراحتم. تا زمانی که این مکالمه را به پایان نرسانیم، رابطه جنسی نمی‌خواهم.»

پیشنهاد جنسی در زمان نامناسب ممکن است باعث شود ما احساس ناراحتی کنیم. اما با توضیح واضح در مورد نیازهای خود و اطمینان خاطر در مورد مطلوبیت آنها و تعهد خود به نیازهای جنسی شان، می توانیم به طرف شریک زندگی خود رجوع کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید