امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278683
۱۰۰۱
۱
۰
نسخه چاپی

حقایق تکان دهنده شکار غیرقانونی حیوانات در جهان

حقایق تکان دهنده شکار غیرقانونی حیوانات در جهان

با نرخ فعلی شکار غیرقانونی، بسیاری از حیوانات مانند فیل ها، کرگدن ها و ببرها ممکن است در طول زندگی ما از بین بروند. حقایق مهم شکار غیرقانونی را در مطلب زیر دریافت کنید.

حقایق تکان دهنده شکار غیرقانونی حیوانات

1- تفاوت شکار غیرمجاز و شکار در قانون است. به عبارت دیگر، شکار غیرمجاز شکار بدون اجازه قانونی از سوی هر کسی است که زمین را کنترل می کند.

2- شکارچیان غیر قانونی سالانه ده ها میلیون حیوان را می کشند. برای هر یک از آن حیوانات، حیوان دیگری به طور غیرقانونی کشته می شود.

3- مقامات حیات وحش متوجه افزایش اخیر در شکار غیرقانونی گوریل های نوزاد شده اند. بچه گوریل ها هر کدام تا 40000 دلار فروخته می شوند.

4- شاخ گوسفند شاخ بزرگ در بازار سیاه می تواند 20000 دلار قیمت داشته باشد.

5- از سال 1960، جمعیت کرگدن سیاه به دلیل شکار غیرقانونی 97.6٪ کاهش یافته است.

6- حافظان محیط زیست تخمین می زنند که سالانه بین 30000 تا 38000 فیل به خاطر عاج شکار می شوند.

7- در چین نزدیک به 10000 خرس در مزارع نگهداری می‌شوند که در آن‌ها به طور منظم صفرا (در زمان زنده بودن) از طریق دستگاه‌های کاشته شده در حیوانات تخلیه می‌شوند.

8- طبق گفته انجمن انسانی ایالات متحده، قیمت کیسه صفرا خرس در آسیا بیش از 3000 دلار است. از کیسه صفرا و صفرا آنها در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها مانند تب، بیماری کبد، تشنج، دیابت و بیماری های قلبی استفاده می شود.

9- مصرف‌کنندگان آسیایی از کوسه‌های شکاری استقبال می‌کنند. از کوسه ها برای تهیه سوپ باله کوسه، یک غذای لذیذ چینی استفاده می شود.

10- ببرها در حال نابودی هستند. اعتقاد بر این است که پنجه ها، دندان ها و سبیل آنها شانس و قدرت محافظتی را ارائه می دهند. پوست و استخوان آنها به عنوان نماد شأن و مقام ارزش گذاری می شود.

حقایق تکان دهنده شکار غیرقانونی حیوانات در جهان

11- از دست دادن زیستگاه، ببرها را مجبور کرده است در گروه های کوچک و جدا شده زندگی کنند و آنها را بیشتر در معرض شکارچیان قرار می دهد. جنگل های جهان با سرعتی بالغ بر 36 زمین فوتبال در دقیقه از بین می روند.

12- شکارچیان متخلف و شبکه های جنایی به سمت ببرها کشیده می شوند زیرا قطعات یک ببر می تواند تا 50000 دلار در بازار سیاه برای آنها به ارمغان بیاورد.

13- فیل ها را به خاطر عاج شان شکار می کنند که در جواهرات، ظروف، مجسمه های مذهبی و ریزه کاری ها حک می شود. تقریباً 70٪ عاج غیرقانونی به چین ختم می شود، جایی که تا 1000 دلار در خیابان فروخته می شود.

14- شکارچیان متخلف اغلب استفاده از تیرهای مسموم را ترجیح می دهند زیرا صدای شلیک گلوله شنیده نمی شود. یک تیر خوب در 20 دقیقه می تواند بکشد. با این حال، یک تیر نابجا می‌تواند حیوان را تا یک ماه در اثر عفونت به مرگ طولانی مدت بکشاند.

15- بیشتر شکار غیرقانونی توسط سندیکاهای جنایت سازمان یافته انجام می شود که از فناوری و سلاح های قوی برای شکار و کشتن حیوانات بدون شناسایی استفاده می کنند.

16- با نرخ فعلی شکار غیرقانونی، فیل‌ها، کرگدن‌ها و دیگر حیات‌وحش نمادین آفریقا در طول عمر ما از بین خواهند رفت.

17- در سال 2014، 1215 کرگدن توسط شکارچیان در آفریقای جنوبی کشته شدند. یعنی هر 8 ساعت یک کرگدن کشته می شود.

18- والتر پالمر، دندانپزشک آمریکایی، حدود 50 هزار دلار برای کشتن شانسی سیسیل، شیر محبوب پارک ملی هوانگ زیمبابوه پرداخت کرد. دندانپزشک بدنام اکنون ادعا می کند که شکار او غیرقانونی نبوده و اصرار دارد که همه چیز در مورد سفرش "قانونی و به درستی انجام شده است".

19- جهانی شدن و رشد اقتصادی ایجاد مسیرهای تجاری شکار غیرقانونی را آسانتر کرده است.

20- بنیاد متولد رایگان تخمین می زند که 30 تا 50 درصد از جمعیت شیرهای آفریقا در 20 سال گذشته به طور غیرقانونی کشته شده اند. فقط 32000 از این حیوانات در طبیعت باقی مانده اند.

21- در سال 2014، یکی از محبوب ترین فیل های کنیا، ساتائو، با یک تیر مسموم مورد اصابت گلوله قرار گرفت. شکارچیان متخلف منتظر ماندند تا او به طرز دردناکی بمیرد و سپس برای برداشت عاج صورتش را بریدند.

22- عاج فیل دندان است. برای برداشتن عاج نیاز به برداشتن یک تکه بسیار بزرگ از صورت و جمجمه فیل دارد.

حقایق تکان دهنده شکار غیرقانونی حیوانات در جهان

23- کلمه "کرگدن" در یونانی به معنی "شاخ بینی" است.

24- اندازه عاج فیل در بازار سیاه در حال کوچکتر شدن است زیرا فیل ها در سنین پایین تر شکار غیرقانونی می شوند.

25- کنیا گزارش می دهد که 90 درصد از قاچاقچیان عاج که در این کشور دستگیر می شوند، شهروندان چینی هستند.

26- در دهه 1900، حدود 12 میلیون فیل در جنوب صحرا وجود داشت. امروزه حدود 400000 نفر وجود دارد.

27- یکی از شکارچیان می گوید که از مراسم مرگ فیل ها لذت می برد. هنگامی که یک فیل می میرد، فیل های دیگر در اطراف یک فیل جمع می شوند و با خرطوم خود لاشه را لمس می کنند. شکارچی متذکر می شود که وقتی این اتفاق می افتد، او منتظر عزاداران است تا بتواند یکی دیگر و یکی دیگر را بکشد.

28- محققان خاطرنشان کردند که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عاج‌هایی که به عمق جمجمه فیل می‌رسند، قبل از مردن فیل بریده شده‌اند.

29- شکارچیان متخلف اغلب برای کشتن کرکس هایی که ممکن است از بالا پرواز کنند و به محیط بانان هشدار دهند سم روی لاشه می ریزند.

30- شکارچیان متخلف گاهی اوقات فیل ها را با کدو تنبل یا هندوانه مسموم می کنند.

31- شاخ کرگدن یک شاخ واقعی با هسته ای استخوانی مانند شاخ گاو یا بز کوهی نیست، بلکه رویش پوست، مانند مو یا ناخن انسان است.

32- کرگدن به خاطر شاخ اش شکار می شود زیرا تصور می شود که می تواند خماری، ناتوانی جنسی، تب و سرطان را درمان کند. ثابت شده است که هیچ یک از اینها را صحت ندارد.

33- درگیری های خشونت آمیز و شکار غیرقانونی عاج به هم مرتبط هستند. شبه نظامیان به شدت مسلح و شبکه های جنایتکار از منابع مالی عاج برای تامین مالی تروریسم و جنگ استفاده می کنند.

34- بوم‌شناسان فیل‌ها را گونه‌ای کلیدی و نیروی غول‌پیکر طبیعت می‌نامند. تقریباً 100 فیل آفریقایی هر روز توسط شکارچیان غیرقانونی کشته می شوند و جمعیت فیل ها در حال کاهش شدید است.

35- در سال 2011، بیش از 23 تن عاج غیرقانونی ضبط شد که معادل حداقل 2500 فیل است.

36- دولت اوباما "تقریباً ممنوعیت کامل" را برای فروش تجاری عاج فیل آفریقایی در ایالات متحده ایجاد کرد. رئیس جمهور همچنین در سال 2013 6 تن عاج را نابود کرد و اعلام کرد که از بین بردن "عاج خونی" به طور نمادین نشان می دهد که ایالات متحده شکار غیرقانونی را تحمل نخواهد کرد.

37- بیش از 100000 فیل آفریقایی از سال 2010 تا 2012 به طور غیرقانونی شکار شدند. این تلفات عظیم می تواند تنوع ژنتیکی را به حدی کاهش دهد که حفظ یک جمعیت سالم و قوی غیرممکن باشد.

38- در ایالات متحده و فیلیپین، خریداران عاج بیشتر نگران فیل‌ها هستند، اما معتقدند که دولت‌ها تضمین خواهند کرد که فیل‌ها منقرض نمی‌شوند. در مقابل، ویتنامی‌ها بیشتر بر این باورند که جمعیت فیل‌ها به سرعت در حال کاهش است که بهتر است تا حد امکان عاج بخرند.

39- کمتر از 900 گوریل کوهستانی آفریقایی هنوز به دلیل شکار غیرقانونی زنده هستند.

40- شکارچیان متخلف در واقع نمایانگر انتهای یک زنجیره تامین بسیار طولانی هستند. قدرت های واقعی کنترل کننده پول در سراسر مرزها و قاره ها امتداد دارند.

حقایق تکان دهنده شکار غیرقانونی حیوانات در جهان

41- یک نظرسنجی صندوق بین المللی رفاه حیوانات نشان داد که 70 درصد از چینی های مورد بررسی معتقدند که عاج فیل دوباره رشد می کند، دروغی که قاچاقچیان آن را تداوم می بخشند. آنها همچنین معتقدند که یک عاج به طور طبیعی می ریزد. با این حال، هیچ راه عملی برای جمع آوری عاج از فیل های وحشی و زنده نگه داشتن آنها وجود ندارد.

42- به سادگی قطع کردن عاج فیل باعث عفونت شدید و مرگی فوق العاده دردناک می شود.

43- شکار غیرقانونی فیل در هر کشور آفریقا غیرقانونی است.

44- تخمین زده می شود که امروزه حداقل 60 درصد از جمعیت بیش از یک میلیارد نفر چین از حیوانات غیرقانونی برای دارو استفاده می کنند، از جمله استخوان ببر، شاخ کرگدن و سایر قسمت های حیوانات.

45- یک تخمین در سال 2013 ارزش شکار غیرقانونی در آفریقا را 17 میلیارد دلار در سال ارزیابی کرد که در حال رشد بود.

46- هر 15 دقیقه یک فیل به طور غیرقانونی کشته می شود. با نرخ فعلی ، آنها تا 20 سال دیگر منقرض می شوند.

47- چین بزرگترین مصرف کننده عاج در جهان است. در حالی که چین موافقت کرده است که صنعت عاج خود را به تدریج کنار بگذارد، باندهای جنایتکار چینی همچنان از شکار غیرقانونی برای کسب درآمد استفاده می کنند.

48- یکی از بزرگترین بازارهای قطعات ببر در خطر انقراض ژاپن است. در حالی که ژاپن تجارت گونه های در حال انقراض را ممنوع می کند، محصولاتی را که به راحتی قابل تشخیص نیستند، مانند شراب، قرص و پودر پوشش نمی دهد.

49- هنگ کنگ واردکننده اصلی قطعات ببر چینی است و تقریباً نیمی از تجارت سالانه آن را به خود اختصاص می دهد.

50- قیمت استخوان ببر سر به فلک کشیده است. تخمین زده می شود که بسته به اندازه استخوان، 140 تا 370 دلار در هر کیلوگرم باشد.

51- در تایوان، یک کاسه سوپ آلت تناسلی ببر، که اعتقاد بر این است که مردانگی را تقویت می کند، می تواند 320 دلار قیمت داشته باشد. یک جفت چشم ببر که گفته می شود با صرع و مالاریا مبارزه می کند، 170 دلار قیمت دارد. در سئول پودر استخوان بازو ببر که تصور می شود زخم، روماتیسم و حصبه را درمان می کند - می تواند 1450 دلار به ازای هر پوند باشد.

52- شکارچیان غیرقانونی نه تنها حیوانات را برداشت می کنند، بلکه به طور غیرقانونی گونه های گیاهی را نیز برداشت می کنند. در طبیعت ، گیاهان اغلب در تکه های جداگانه رشد می کنند که فقط توسط چند جمع کننده به راحتی از بین می روند.

53- از آنجایی که چین تقریباً جمعیت ببرهای خود را ریشه کن کرده است، به دنبال منابع جدید در بنگلادش و نپال است.

54- گران‌ترین اقلام در جهان طلا، پلاتین و شاخ کرگدن هستند که شاخ کرگدن در صدر فهرست قرار دارد. شاخ کرگدن می تواند تقریباً 30،000 دلار در هر پوند به فروش برسد. در مقایسه، ارزش هر پوند طلا حدود 22000 دلار است.

55- صد سال پیش، 100000 ببر در حیات وحش وجود داشت. در حال حاضر ، تعداد آنها تنها 3200 عدد است. علاوه بر این، تنها 7 درصد از زیستگاه تاریخی ببرها هنوز دارای ببر هستند. سازمان‌های حفاظت‌شده تخمین می‌زنند که اگر شکار غیرقانونی ادامه یابد، ببرها تنها در چند دهه آینده منقرض خواهند شد.

56- شکارچیان متخلف اغلب تله های فولادی را در جایی که ببرها پیدا می شوند قرار می دهند. هنگامی که ببر خود را برای فرار خسته می کند، یک ضربه ساده از یک چوب سنگین برای کشتن حیوان کافی است.

57- شکارچیان غیرقانونی علاوه بر تله های فولادی، لاشه شکار ببر را نیز مسموم می کنند تا آنها را بکشند.

58- یکی از راه هایی که حامیان حفاظت از محیط زیست برای جلوگیری از شکار غیرقانونی کرگدن تلاش می کنند، تزریق شاخ کرگدن با رنگی پاک نشدنی است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید