امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269747
۹۱۸
۱
۰
نسخه چاپی
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد

آمریکا از گزارش سازمان ملل درباره قتل جمال خاشقچی حمایت می کند

وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب در بیانیه‌ای با حمایت از گزارش سازمان ملل درباره دست داشتن دولت عربستان در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی اعلام کرد که واشنگتن در صورت دستیابی به حقایق جدید، اقدامات بعدی در رابطه با ریاض را بررسی خواهد کرد

آمریکا از گزارش سازمان ملل در قتل جمال خاشقچی حمایت می کند/ما قصد داریم برای برخورد با هر شخص مسئول فشار بیاوریم
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

آمریکا از گزارش سازمان ملل در قتل جمال خاشقچی حمایت می کند

وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب در بیانیه‌ای با حمایت از گزارش سازمان ملل درباره دست داشتن دولت عربستان در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی اعلام کرد که واشنگتن در صورت دستیابی به حقایق جدید، اقدامات بعدی در رابطه با ریاض را بررسی خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: ما قصد داریم برای برخورد با هر شخص مسئول فشار بیاوریم.

بر اساس این گزارش، مقام‌هایی در وزارت خارجه آمریکا به درخواست «اگنیس کالامارد» گزاشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام در خصوص مسائل مختلفی از جمله موضوع قتل خاشقچی با وی دیدار کردند.

گزاشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام، روز چهارشنبه اعلام کرد: دولت ریاض در قتل روزنامه نگار عربستانی مقصر است و تحقیقات انجام شده توسط آنکارا و ریاض، استاندارد بین المللی نداشته است.

وی به صراحت گفت که مسؤولیت کشته شدن خاشقچی با دولت عربستان است.

خاشقچی، سردبیر پیشین روزنامه دولتی الوطن و مشاور شاهزاده «ترکی الفیصل» سفیر سابق سعودی در واشنگتن بود که پس از تعیین محمد بن سلمان به ولیعهدی، خاک کشورش را ترک کرد.

این روزنامه نگار ۵۹ ساله منتقد هیأت حاکمه سعودی، یک هفته پس از آنکه از مقام‌های سعودی به خاطر سکوت در برابر اهانت‌های رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده بود، در کنسولگری سعودی در استانبول کشته شد.

وی در سلسه توئیتی در ۴ مهرماه ۹۷ نوشته بود: در حیرتم از اینکه سران کشورهای عربی چرا پاسخ رسمی به اهانت‌های رئیس جمهوری آمریکا نمی‌دهند.

خاشقچی پیشتر نیز در سلسه مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست آمریکا، از سیاست‌های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد هیأت حاکم با رسانه‌های و فعالان مدنی به ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید