امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277912
۲۷۵۴
۲
۰
نسخه چاپی

آواکادو یا گلابی تمساح | خواص شگفت انگیز این میوه ی عجیب را بشناسیم

آووکادو دارای طیف وسیعی از مزایای سلامتی است ، از جمله بهبود هضم ، کاهش خطر ابتلا به افسردگی و محافظت در برابر سرطان.

از آواکادو یا گلابی تمساح چه می دانیم ؟

از خواص بی نظیر آواکادو یا گلابی تمساح چه می دانیم ؟

آووکادو دارای طیف وسیعی از مزایای سلامتی است ، از جمله بهبود هضم ، کاهش خطر ابتلا به افسردگی و محافظت در برابر سرطان.

آووکادو به عنوان گلابی تمساح یا میوه کره ای نیز شناخته می شود و در آب و هوای گرم رشد می کند.

این میوه ی استوایی با طعم خاصش مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب اشباع نشده را تامین می کند و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی منبع معتبر است. گنجاندن آن در رژیم غذایی متنوع و سالم می تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد.

در زیر ، ما نکات قابل توجهی درباره ی ترکیب تغذیه ای آووکادو ، 12 راهی که ممکن است برای سلامتی ما مفید باشد ، و برخی خطرات که باید در نظر بگیریم آورده ایم .

فواید بسیار این میوه ی استوایی

رژیم غذایی حاوی انواع میوه ها و سبزیجات می تواند فواید بیشماری برای سلامتی داشته باشد. به عنوان مثال ، ممکن است خطر ابتلا به چاقی ، دیابت ، بیماری های قلبی و مرگ و میر را کاهش دهد ، در حالی که باعث ایجاد رنگ و موی سالم ، افزایش انرژی و تعدیل وزن می شود.

خواص آواکادو در تعادل وزن و سلامت و شادابی پوست و مو

در اینجا 12 دلیل وجود دارد که چرا آووکادو می تواند به رژیم غذایی سالم کمک کند:

1. سرشار از مواد مغذی

آووکادو منبع ویتامین های C ، E ، K و B6 و ریبوفلاوین ، نیاسین ، فولات ، پانتوتنیک اسید ، منیزیم و پتاسیم است. آنها همچنین لوتئین ، بتا کاروتن و اسیدهای چرب امگا 3 را تأمین می کنند.

خواص آواکادو

آووکادو حاوی سطوح بالایی از چربی های مفید است که می تواند به فرد کمک کند بین وعده های غذایی احساس سیری بیشتری کند. خوردن چربی باعث تجزیه کربوهیدرات ها می شود که به ثابت ماندن سطح قند خون کمک می کند.

تقریبا نیمی از آووکادو یا 100 گرم آن حاوی منبع معتبر است:

160 کالری
14.7 گرم چربی
8.5 گرم کربوهیدرات
6.7 گرم فیبر
کمتر از 1 گرم شکر

اسید های چرب مفید برای بدن در روغن آواکادو

چربی برای تک تک سلولهای بدن ضروری است. خوردن چربی های سالم از سلامت پوست حمایت می کند ، جذب ویتامین های محلول در چربی ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را افزایش می دهد و حتی از سیستم ایمنی بدن نیز پشتیبانی می کند.

2. برای قلب مفید است

در هر 100 گرم آووکادو 76 میلی گرم منبع معتبر یک استرول گیاهی طبیعی به نام بتا سیتوسترول وجود دارد. مصرف منظم بتا سیتوسترول و سایر استرول های گیاهی می تواند به حفظ سطح کلسترول سالم ، که برای سلامت قلب مهم است ، کمک کند.

3. برای بینایی عالی است

آووکادو حاوی لوتئین و زاگزانتین است ، دو ماده شیمیایی گیاهی موجود در بافت چشم . این میوه از آنتی اکسیدان محافظت می کند برای به حداقل رساندن آسیب هایی مانند اثرات اشعه ماوراء بنفش .

اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در آووکادو همچنین از جذب سایر آنتی اکسیدان های محلول در چربی مفید مانند بتاکاروتن پشتیبانی می کند.

در نتیجه ، افزودن آووکادو به رژیم غذایی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا ( شایع ترین علت کوری در افراد مسن ) وابسته به سن کمک کند.

4. به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند

نصف آووکادو تقریباً 18٪ منبع مورد نیاز روزانه ویتامین K را تأمین می کند.

این ماده مغذی اغلب نادیده گرفته می شود اما برای سلامت استخوان ضروری است. مصرف کافی ویتامین K می تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار ، از سلامت استخوان ها حمایت کند.

آواکادو و خواص جادویی آن برای بدن

5-  احتمال قوی جلوگیری از سرطان

مطالعات هنوز ارتباط مستقیمی بین مصرف آووکادو و کاهش خطر سرطان ارزیابی نکرده اند. با این حال ، آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به جلوگیری از بروز برخی از سرطان ها کمک کند.

SourceTrusted Source دریافت بهینه فولات را با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ، معده ، لوزالمعده و دهانه رحم مرتبط کرده است. با این حال ، مکانیسم پشت این ارتباط نامشخص است. نیمی از آووکادو حاوی تقریبا 59 میکروگرم منبع معتبر فولات ، 15 of از ارزش روزانه است.

آووکادو همچنین دارای سطوح بالایی از مواد شیمیایی گیاهی و کاروتنوئیدها است که ممکن است دارای خواص ضد سرطانی باشند. منابع معتبر مطالعات نشان داده اند که کاروتنوئیدها ، به طور خاص ، ممکن است در برابر پیشرفت سرطان محافظت کنند.

یک منبع معتبر در سال 2013 مزایای بالقوه مصرف آووکادو را در رابطه با سرطان سینه ، دهان و گلو مشخص کرد. با این حال ، این ارتباطات معمولاً نتیجه مطالعات لوله آزمایش هستند ، نه آزمایشات انسانی کنترل شده. برای تأیید این ارتباطات ، تحقیقات بیشتری لازم است.

آواکادو برای سلامت جنین و زنان باردار

6. حمایت از سلامت جنین

فولات برای یک بارداری سالم مهم است. مصرف کافی آن خطر سقط جنین و ناهنجاری های لوله عصبی را کاهش می دهد. هنگام بارداری حداقل 600 میکروگرم (میکروگرم) منبع فولات در روز مصرف کنید. یک آووکادو ممکن است حاوی 160 میکروگرم منبع معتبر باشد.

آووکادو همچنین حاوی اسیدهای چرب است که منبع اصلی رژیم غذایی سالم و رشد جنین است.

7. کاهش خطر افسردگی

آووکادو منبع خوبی از فولات است که نقش مهمی در سلامت کلی رژیم غذایی ایفا می کند. مطالعات همچنین ارتباط بین سطح پایین فولات و افسردگی را نشان داده است.

کاهش افسردگی و خواص بسیار دیگر مصرف آواکادو

فولات از تجمع هموسیستئین ، ماده ای که می تواند گردش خون و رساندن مواد مغذی به مغز را مختل کند ، جلوگیری می کند. منابع معتبر هموسیستئین اضافی را با اختلال شناختی ، افسردگی و تولید سروتونین ، دوپامین و نوراپی نفرین مرتبط می دانند که خلق و خو ، خواب و اشتها را تنظیم می کند .

8. بهبود هضم غذا

آووکادو سرشار از فیبر است که تقریباً 6 تا 7 گرم منبع معتبر در هر نصف میوه دارد.

خوردن غذاهای حاوی فیبر طبیعی می تواند به جلوگیری از یبوست ، حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند.

مصرف روزانه ی آواکادو در اندازه ی متعادل

9. سم زدایی طبیعی

فیبر کافی باعث دفع منظم روده می شود که برای دفع سموم از طریق صفرا و مدفوع بسیار مهم است.

منابع معتبر مطالعات نشان داده اند که فیبر غذایی همچنین سلامت روده از تنوع میکروبی را افزایش می دهد. این به بدن کمک می کند تا تعادل باکتریایی سالم را حفظ کند. این می تواند التهاب و تشدید دستگاه گوارش را کاهش دهد.

آواکادو میوه ای شگفت انگیز

10. تسکین آرتروز

آووکادو ، سویا و برخی غذاهای گیاهی دیگر حاوی ساپونین هستند. این مواد ممکن است بر علائم آرتروز زانو و لگن تأثیر مثبت داشته باشند. با این حال ، محققان هنوز اثرات طولانی مدت ساپونین ها را در افراد مبتلا به آرتروز تأیید نکرده اند.

11. عملکرد ضد میکروبی

آووکادو و روغن آووکادو حاوی موادی هستند که خاصیت ضد میکروبی دارند. تحقیقات نشان می دهد که عصاره دانه آووکادو می تواند به بدن در برابر عفونت های استرپتوکوکوس آگالاکتیه و استافیلوکوکوس اورئوس کمک کند.

12. محافظت در برابر بیماریهای مزمن

اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در آووکادو ممکن است در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی مفید باشد.

در همین حال ، منبع معتبر تحقیق نشان می دهد که مصرف بهینه فیبر ممکن است خطر سکته مغزی ، فشار خون بالا ، دیابت ، چاقی و برخی بیماریهای گوارشی را کاهش دهد و آووکادو سرشار از فیبر است.

مصرف فیبر مناسب همچنین می تواند فشار خون و سطح کلسترول را کاهش دهد ، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و کاهش وزن را برای افراد چاق افزایش دهد.

تنوع استفاده از آواکادو در رژیم های غذایی

دستور العمل ها و سایر موارد استفاده و ملاحظات در مصرف آواکادو

برای تشخیص میزان رسیدن آووکادو ، پوست را به آرامی فشار دهید. اگر پوست کاملاً سفت است ، آووکادو باید بیشتر برسد. اگر پوست تن به فشار داد ، آووکادو آماده خوردن است.

سس گواکامول با بیس اواکادو

یک فرد می تواند آووکادو را به طرق مختلف در رژیم غذایی خود بگنجاند. به عنوان مثال ، آووکادو نرم ، گوآکامول ( سس بر پایه ی آواکادو ) خوشمزه ای را ایجاد می کند ، در حالی که آووکادوی سفت تر برای برش دادن و افزودن به سالاد یا ساندویچ عالی است.

مردم می توانند از آووکادو در بسیاری از اشکال دیگر مانند روغن برای پخت یا مرطوب کردن پوست یا مو استفاده کنند.

خطرات مصرف زیاد آواکادو

رژیم کلی فرد برای دستیابی به سلامتی و جلوگیری از بیماری ها ، کلیدی است. به همین دلیل ، بهتر است بر داشتن رژیم غذایی متنوع تمرکز کنید تا بر فواید غذاهای فردی تمرکز کنید.

مصرف متعادل آواکادو تضمین سلامت

خوردن متعادل آووکادو خطر کمی دارد. اما مانند همه غذاها ، افراط در مصرف آن می تواند منجر به نتایج ناخواسته شود. به عنوان مثال ، آووکادو دارای محتوای چربی بالایی است ، بنابراین افزودن مقدار زیاد آن به رژیم غذایی ممکن است منجر به افزایش ناخواسته وزن شود.

آووکادو همچنین حاوی ویتامین K است که می تواند بر نحوه عملکرد رقیق کننده های خون تأثیر بگذارد.

برای افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کومادین) مصرف می کنند ، مهم است که سطح ویتامین K خود را ثابت نگه دارند. به همین دلیل ، خوردن ناگهانی بیشتر یا کمتر غذاهای حاوی ویتامین K که نقش مهمی در لخته شدن خون دارد ، ایده خوبی نیست.

  • منبع
  • www.medicalnewstoday.com

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید