امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278910
۱۱۵۷
۱
۰
نسخه چاپی

آیا قصد خودکشی دارید؟ دست نگه دارید و صحبت کنید

آیا قصد خودکشی دارید؟ دست نگه دارید و صحبت کنید

تجربه افکار و تمایلات خودکشی می تواند ترسناک و مقابله کننده باشد. بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود چنین افکاری را تجربه خواهند کرد. وقتی احساس خودکشی می کنید یا شروع به فکر کردن به مرگ می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید کارهایی وجود دارد که می توانید برای حفظ امنیت خود انجام دهید.

آیا من قصد خودکشی دارم؟

ممکن است برخی از افکار و احساسات خودکشی زیر را تجربه کنید:

  • مطمئن باشید که می خواهید بمیرید
  • به شدت برای کابوس خود راه حلی می خواهید و راه حل دیگری نمی بینید
  • مهم نیست زنده می‌شوید یا می‌میرید و ریسک‌های بیشتری می‌پذیرید یا بی‌ملاحظه زندگی می‌کنید
  • فعالانه نمی خواهید خود را بکشید، اما اگر این اتفاق بیفتد از مرگ استقبال می کنید. ممکن است مرگ را به عنوان یک رهایی یا راهی برای به دست گرفتن کنترل در نظر بگیرید
  • نمی دانید چرا افکار خودکشی یا احساسات خودکشی دارید و کاملاً ناتوان هستید که بدانید در مورد آن چه باید بکنید.

درک افکار خودکشی

مهم است که به یاد داشته باشید که افکار خودکشی فقط افکار هستند. فقط به این دلیل که به خودکشی فکر می کنید، به این معنی نیست که باید بر اساس این افکار عمل کنید.

اگر دوران سختی را پشت سر می گذارید، کاملاً طبیعی است که احساس فشار و استرس کنید، و گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که اوضاع هرگز بهتر نخواهد شد. اگر به خودکشی فکر می‌کنید، زیرا نمی‌توانید به راه دیگری فکر کنید، بدانید که راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید خود را ایمن نگه دارید و احساسات خود را برطرف کنید.

اگر افکار خودکشی دارید چه باید بکنید؟

اگر گاهی به پایان دادن به زندگی خود فکر می کنید یا احساس می کنید که می خواهید بمیرید، ممکن است به این دلیل باشد که نمی توانید راه حل دیگری برای مشکلاتی که در حال گذراندن آن هستید ببینید. گاهی اوقات زندگی می‌تواند واقعاً طاقت‌فرسا باشد و دانستن اینکه چگونه با مسائل کنار بیایید بسیار دشوار است.

اگر احساس می‌کنید هیچ راهی برای فرار وجود ندارد، ممکن است بدانید که بسیاری از افرادی که به خودکشی فکر کرده‌اند متوجه شده‌اند که این احساسات از بین رفته‌اند و خوشحال هستند که با آن مواجه نشده‌اند.

شاید شما احساس می کنید که کسی نیست که بتواند به شما کمک کند یا اینکه با افراد اطرافتان سازگار نیستید. گاهی اوقات تماس گرفتن با دیگران برای حمایت دشوار است، اما تماس با دیگران می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.

کارهای فوری که می توانید برای مدیریت افکار خودکشی انجام دهید

  • هر تصمیمی برای پایان دادن به زندگی خود را 24 ساعت به تعویق بیندازید. از این زمان برای صحبت با فردی که به آن اعتماد دارید استفاده کنید.
  • با کسی که می تواند کمک کند صحبت کنید. با یک مرکز مشاوره تماس بگیرید تا بتوانند به وضعیت فوری شما کمک کنند و به شما کمک کنند تا پشتیبانی طولانی مدت دیگری پیدا کنید. همچنین می توانید برای صحبت با پزشک خود یا یک متخصص سلامت روان وقت بگیرید.
  • یک طرح ایمنی تهیه کنید. هرکسی که در گذشته افکار خودکشی را تجربه کرده است یا دوران سختی را پشت سر می گذارد، می تواند از قبل برای مدیریت افکار خودکشی در صورت بروز برنامه ریزی کند. برنامه هایی برای کمک به نحوه ایجاد یک برنامه ایمنی وجود دارد، یا می توانید با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید.
  • زودتر به دنبال کمک باشید با کسی در مورد احساس خود صحبت کنید؛ یکی از اعضای خانواده، دوست، پزشک محلی یا خدمات پشتیبانی می تواند مکان خوبی برای شروع باشد. اگر به نظر می رسد که مردم به شما گوش نمی دهند، به درخواست کمک ادامه دهید تا زمانی که کسی این کار را انجام دهد.
  • از تنها ماندن خودداری کنید (مخصوصاً در شب). اگر می توانید، با یکی از اعضای خانواده یا دوست خود بمانید، یا از کسی بخواهید تا زمانی که افکار خودکشی کاهش یابد، در کنار شما بماند. اگر فردی که به او اعتماد دارید نمی تواند آنجا باشد، با یک سرویس آنلاین چت کنید یا از یکی از خدمات بحران 24 ساعته استفاده کنید. شما مجبور نیستید به تنهایی از این بحران عبور کنید.
  • از مواد مخدر و الکل خودداری کنید. الکل و بسیاری از داروها می توانند باعث بدتر شدن احساس شما شوند. آنها مشکلات شما را حل نمی کنند و حتی ممکن است شما را مجبور به انجام کارهایی کنند که معمولاً انجام نمی دهید.

کارهایی که می توانید پس از مدیریت فوری افکار خودکشی انجام دهید

احساس خود را بنویسید گاهی اوقات نوشتن یک داستان، متن آهنگ یا شعر می تواند به شما کمک کند تا خودتان را بهتر درک کنید و راه حل های جایگزین پیدا کنید.

افکار خود را به چالش بکشید به خود یادآوری کنید که مانند سایر افکار، افکار خودکشی می آیند و می روند و فکر کردن به چیزی به این معنی نیست که باید عمل کنید. افکار را همانگونه که هستند نپذیرید؛ به راه هایی برای به چالش کشیدن آنها فکر کنید. وقتی کسی افکار خودکشی را تجربه می کند، ممکن است واقعاً احساس کند که هیچ کس اهمیتی نمی دهد، یا اینکه دیگران بدون آنها وضعیت بهتری خواهند داشت. این هرگز درست نیست - اگر دوستی به شما بگوید چه می گویید؟

دلایل زندگی را به خود یادآوری کنید. آنچه شما را از انجام افکار خودکشی باز می دارد را بنویسید. به خود یادآوری کنید که اگرچه ممکن است همه چیز ناامیدکننده به نظر برسد، اما چیزهایی وجود دارد که برای شما مهم هستند و هنوز هم می خواهید انجام دهید.

برای خود اهداف کوچک تعیین کنید. سعی کنید اهدافی را تعیین کنید که به شما کمک می کند کنترل داشته باشید و به شما کمک کند تا به جلو بروید. آنها را یادداشت کنید و وقتی به آنها رسیدید علامت بزنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید