امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274468
۸۰۶
۱
۰
نسخه چاپی

بادرنجبویه | طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه | طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه

دمنوش برگ بادرنگبویه یا بادرنجبویه بی تردید یکی از بهترین دمنوش های روزانه برای افراد افسرده می باشد. البته در افسردگی تدابیر درمانی باید به صورت کامل و جامع و طی مدت زمان کافی و با ویزیت های دوره ای انجام شود ولی نوشیدن این دمنوش را برای کمک نسبی به بیماران می توان توصیه کرد.

بادرنجبویه با ایجاد آرامش عضلانی و رفع گرفتگی آن ها به داشتن خواب راحت نیز کمک می کند. زمانی که بدن تحت استرس و فشارهای عصبی قرار می گیرد عضلات معده و روده نیز در امان نمی مانند و دچار گرفتگی و اسپاسم می شوند. بادرنجبویه علاوه بر رفع این اسپاسم ها باعث کاهش سنگینی معده شده و به کبد کمک می کند تا صفرای بیشتری تولید کند.

به بیان حکیمان ایرانی بادرنجبویه در تقویت قلب و مغز و پاکسازی این دو عضو حیاتی گیاه سودمندی است.

نکته مهم این است که هنگام خرید آن باید بسیار هوشمند باشید زیرا متاسفانه در بسیاری از عطاری ها به جای برگ بادرنجبویه، اشتباهاً برگ گیاه دیگری عرضه می شود! از مشخصات برگ بادرنجبویه اصلی این است که اگر آن را در کف دست مالش دهید و بو کنید، بوی لیمو شیرین از آن به مشام می رسد.

بادرنجبویه | طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه

طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه

یک مشت کوچک بادرنجبویه + دو لیوان آب سرد داخل قوری بریزید روی شعله مستقیم قرار دهید تا به نقطه جوش برسد، سپس از روی حرارت بردارید و روی شعله غیرمستقیم بالای سماور یا کتری اجازه دهید خوب دم بکشد. سپس تا گرم است آن را صاف کرده با کمی عسل و نبات سفید یا نبات زعفرانی واقعی، یک ساعت پیش از غذا یا دو ساعت بعد از غذا روزی دو بار بنوشید.

منع و احتیاط مصرف دمنوش بادرنجبویه

مصرف برگ بادرنجبویه در مبتلایان کم کاری تیروئید مجاز نیست. در بارداری نیز به خاطر اثرات منقبض کننده رحمی و اثرات ضد تیروئیدی بر روی جنین نباید مصرف شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید