امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279517
۶۰۰
۱
۰
نسخه چاپی

درباره جنگ و صلح تولستوی چه می دانید؟

درباره جنگ و صلح تولستوی چه می دانید؟

لئو تولستوی و جنگ و صلح

جنگ و صلح، رمان تاریخی لئو تولستوی، که در ابتدا با نام Voyna i mir در سال‌های 1865–1869 منتشر شد. این مطالعه وسیع از اوایل قرن نوزدهم جامعه روسیه، که به دلیل تسلط بر جزئیات واقع گرایانه و انواع تحلیل های روانشناختی مورد توجه قرار گرفته است، عموماً به عنوان شاهکار ادبیات روسیه و یکی از بزرگترین رمان های جهان در نظر گرفته می شود.

جنگ و صلح به خاطر واقع گرایی اش معروف است، چیزی که تولستوی از طریق تحقیقات فشرده به آن دست یافت. او از میدان‌های جنگ بازدید کرد، کتاب‌های تاریخی در مورد جنگ‌های ناپلئونی خواند و از رویدادهای تاریخی واقعی استفاده کرد تا رمانی از تاریخ زنده خلق کند.

تولستوی در ابتدا قصد داشت رمانی با محوریت دسامبریست ها بنویسد که انقلابشان در سال 1825 علیه تزار تلاش کرد به حکومت استبدادی در روسیه پایان دهد.

اما دسامبریست ها شکست خورد و کسانی که از اعدام در امان ماندند به سیبری فرستاده شدند.

تولستوی می خواست یک دسامبریست را به تصویر بکشد که اکنون پیر شده و از تبعید باز می گردد. با این حال، همانطور که تولستوی نوشت و تجدید نظر کرد، رمان به جنگ و صلح تبدیل شد که امروزه شناخته شده است - رمانی که بیش از یک دهه قبل از جنبش دسامبریست رخ می دهد.

زمینه تاریخی اصلی رمان، تهاجم فرانسه به روسیه در سال 1812 است که نقطه عطفی در جنگ های ناپلئونی و دوره ای از اهمیت میهن پرستانه برای روسیه بود. برخی از مورخان استدلال می‌کنند که این تهاجم، رویدادی بود که سال‌ها بعد به جنبش دسامبریست ها تبدیل شد.

بسیاری از نام‌های خانوادگی استفاده شده در جنگ و صلح، تغییرات جزئی نام‌هایی هستند که تولستوی در زندگی‌اش با آن‌ها مواجه شده بود – یک استراتژی عمدی که قصد دارد رمان را برای روس‌هایی که آن را می‌خوانند آشنا کند.

برای مثال، بولکونسکی نسخه دستکاری شده نام خانوادگی مادر تولستوی، ولکونسکی است. تولستوی همچنین اکثر شخصیت‌هایش را با در نظر گرفتن اعضای خانواده‌اش خلق کرد. برای مثال، خواهر زنش، تانیا، الهام بخش ناتاشا بود.

دانش دست اول تولستوی از جنگ نیز بر جنگ و صلح تأثیر گذاشت.

هنگامی که او 26 ساله بود در جنگ کریمه شرکت کرد که تجربیاتش در طول محاصره سواستوپل را در سه طرح به صورت گرافیکی نوشت.

نوشتن جنگ و صلح

تولستوی جنگ و صلح را در طول شش سال نوشت.

این رمان در ابتدا توسط نشریه روسی Russkiy Vestnik تحت عنوان 1805 از سال 1865 به صورت سریالی منتشر شد. اما استقبال تا حدودی بی تفاوت و اجبار تولستوی تجدید نظر او و همسرش سوفیا را برانگیخت تا تصمیم بگیرد که سریال سازی را متوقف کند و به جای آن بر انتشار رمان به صورت مجلد تمرکز کند.

تولستوی به نوشتن ادامه داد و همچنین هنرمند برجسته میخائیل باشیلف را برای تصویرگری رمان استخدام کرد. تا سال 1868 سه جلد منتشر شد و به سرعت فروخت. تولستوی سه جلد دیگر را بین سالهای 1868 و 1869 به پایان رساند. سوفیا چندین پیش نویس را کپی کرده بود، همه با دست. در مجموع، جنگ و صلح زمانی که برای اولین بار منتشر شد بیش از 1200 صفحه را پر کرد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید