امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280372
۱۴۰۷
۱
۰
نسخه چاپی

مدت زمان لازم برای یک رابطه جنسی طبیعی چقدر است؟!

برقراری رابطه جنسی مناسب در بین زوجین باعث بالا رفتن رضایت جنسی دو طرف می شود و لذت جنسی را که یک لذت شادی بخش و اثرگذار است ، را به دنبال دارد.

مدت زمان لازم برای یک رابطه جنسی طبیعی

مدت زمان لازم برای یک رابطه جنسی طبیعی

هیچ زمان مشخصی برای مدت زمان رابطه جنسی وجود ندارد. در واقع این موضوع یک مسئله سلیقه‌ای است. بسیاری از افراد معتقدند که رسیدن مرد به انزال، به معنای یک رابطه جنسی مطلوب است. اما برخی دیگر معتقدند رابطه جنسی خوب زمانی است که طرفین به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسند. طبیعتا با وجود تفاوت در مدت انزال در مرد و زن، مدت زمان رابطه از نظر افراد با دیدگاه دوم طولانی‌تر خواهد بود.

بسیاری از افراد مدت زمان رابطه را طبق دخول در نظر می‌گیرند، اما ممکن است برخی دیگر مدت رابطه جنسی را از زمان پیش‌نوازی یا در ترکیب با دیگر انواع رابطه جنسی مانند رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی در نظر بگیرند. از این رو تعیین دقیق زمان ایده‌آل رابطه زناشویی کار ساده‌ای نیست.

برای اینکه شما به حد مطلوب زمان رابطه جنسی مدنظر خود برسید باید به طور اصولی آموزش رابطه جنسی را دیده باشید و همینطور شناخت خوبی از بدن خود و همسرتان و نقاط حساس آن داشته باشید.

اگر بخواهیم به طور کلی به این موضوع بپردازیم، طبق نظر بیشتر افراد رابطه جنسی طبیعی زمانی است که بعد از دخول حدود ۷ تا ۱۳ دقیقه طول بکشد. مدت زمان بیشتر از این مقدار با نام دیر انزالی نیز شناخته می‌شود و مدت زمان کمتر از این مقدار را زود انزالی می‌گویند.

ارضا شدن در چند دقیقه نرمال است؟

مدت زمان رسیدن به ارگاسم در زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است. هر فرد دارای ویژگی‌های جنسی منحصربفرد است، از این رو مدت نرمال بستگی به شرایط طرفین دارد.

برای داشتن یک رابطه جنسی نرمال، طرفین باید با یکدیگر سازگار باشند. یعنی اینکه یا هر دو دیر انزال باشند یا زود انزال. ناگفته نماند، زوجین در شرایط دیگر نیز می‌توانند با هم سازگار شوند. بیشتر زنان اشتیاق رابطه جنسی را به داشتن ارگاسم ترجیح می‌دهند و اگر مرد آن‌ها دچار زود انزالی نیز باشد، به خوبی با آن سازگار می‌شوند.

دیر انزالی چیست؟

دیر انزالی که گاهی اوقات انزال مختل نیز نامیده می‌شود، وضعیتی است که در آن برای مردان یک دوره طولانی تحریک جنسی طول می‌کشد تا به اوج جنسی برسند و منی از آلت تناسلی خارج شود. برخی از مردان با تاخیر در انزال به هیچ وجه قادر به انزال نیستند. به طور کلی افرادی که ارضا شدنشان بیش از ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، به دیر انزالی مبتلا هستند.

تاخیر در انزال می‌تواند موقتی یا یک مشکل مادام العمر باشد. دلایل احتمالی تاخیر در انزال عبارتند از برخی بیماری‌های مزمن، جراحی ها و داروها. درمان تاخیر در انزال بستگی به علت اصلی دارد.

این طبیعی است که مردان گهگاهی انزال خود را به تاخیر بیاندازند. تاخیر در انزال تنها زمانی مشکل ساز است که ادامه داشته باشد یا برای شما یا همسرتان استرس ایجاد کند.

زودانزالی چیست؟

زود انزالی به شرایطی گفته می‌شود که مرد در حین رابطه جنسی زودتر از آنچه که خود یا شریک زندگی‌اش می‌خواهد ارضا می‌شود. انزال زودرس یک مشکل شایع جنسی است. تخمین‌ها متفاوت است، اما از هر ۳ مرد، ۱ نفر می‎‌گویند که گاهی اوقات این مشکل را تجربه می‌کنند. به طور کلی رابطه جنسی که طی آن ارضا کمتر از سه دقیقه بعد از دخول بیانجامد، با عنوان زود انزالی شناخته می‌شود.

تا زمانی که زود انزالی به ندرت اتفاق بیفتد، جای نگرانی نیست. با این حال، ممکن است که به زودانزالی مزمن دچار شده باشید. در این صورت نیاز به مراقبت پزشکی خواهید داشت. در رابطه با درمان زودانزالی می‌توانید به متخصص اورولوژی یا سکس تراپیست مراجعه نمایید.

مدت زمان رابطه جنسی در انواع آن

در رابطه با این موضوع نیز، نظر طرفین بر همه چیز ارجحیت دارد. بسیاری از افراد رابطه جنسی را فقط رابطه واژینال می‌دانند و مدت زمان رابطه خود را بر اساس آن اندازه‌گیری می‌کنند. اما برخی دیگر رابطه دهانی و مقعدی را بخش مهمی از رابطه جنسی می‌دانند و حتی در برخی مواقع آن را به عنوان رابطه جنسی کامل در نظر می‌گیرند. از این رو به باور بسیاری، باید زمان متفاوتی برای هر نوع رابطه جنسی در نظر گرفت.

رابطه جنسی دهانی چقدر طول می‌کشد؟

رابطه جنسی دهانی برای مردان بسیار حائز اهمیت است. به طوری که ۳۰ درصد مردان معتقدند، رابطه دهانی یک رابطه جنسی کامل است. بسته به منطقه جغرافیایی و جنسیت، نظر افراد در رابطه با مدت زمان رابطه دهانی متفاوت است. برای مثال، مردان اروپایی معتقدند که مدت زمان رابطه دهانی باید به طور میانگین در حدود ۱۱ دقیقه باشد.

اما زنان اروپایی معتقدند ۸ دقیقه رابطه دهانی در طول رابطه جنسی کاملا کافی است.

رابطه مقعدی چقدر طول می‌کشد؟

در سطوح مختلف تجربه، مقدار زمان رابطه مقعدی برای هر فرد متفاوت است. بنابراین پاسخ دقیق به این سوال، غیرممکن است. بسیاری از زنان به دلیل درد بالای رابطه مقعدی، از انجام آن صرف نظر می‌کنند یا اینکه این رابطه را نهایت به مدت ۲ دقیقه تحمل می‌کنند. بسیاری از زنان با انجام تمرین، سعی بر افزایش مدت زمان رابطه مقعدی می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها این نوع رابطه جنسی را به طور کامل جایگزین رابطه واژینال می‌کنند.

نکته کلیدی در رابطه با رابطه جنسی مقعدی این است که باید به بدن خود گوش دهید. اگر در حین رابطه درد شدید دارید، باید آن را متوقف کنید. با تکرار و تمرین ممکن است بتوانید مدت زمان رابطه مقعدی را تا ۱۰ دقیقه نیز افزایش دهید. بیش از این مدت زمان ممکن است بدن شما آسیب ببیند و به مشکلاتی مانند بواسیر دچار شوید.

میزان دخول چقدر باید باشد؟

میزان دخول بسته به تمایلات فرد متفاوت است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند زمان رابطه خود را در عشق بازی قبل از دخول صرف کنند. در نتیجه مدت زمان دخول کوتاه‌تر خواهد بود. به طور میانگین مدت زمان مناسب دخول بین ۷ تا ۱۳ دقیقه است.

مدت زمان لازم برای یک رابطه جنسی طبیعی

زمان رابطه جنسی و ارضا شدن در کیفیت رابطه جنسی

برطرف شدن نیاز جنسی نه تنها در کیفیت رابطه جنسی خوب موثر است، بلکه در بهبود کیفیت زندگی نیز موثر است. زمانی که زوجین رابطه جنسی دلخواه خود را در مدت زمان مطلوب خود داشته باشند، به رضایت جنسی دست پیدا می‌کنند.

طی تحقیقات مشخص شده است که افرادی که در طول هفته حداقل یک بار رابطه جنسی با زمان نرمال دارند، زندگی شادتری را تجربه می‌کنند. برخی افراد معتقدند که رابطه جنسی خوب و با مدت زمان مناسب، حتی بیشتر از پول باعث رفاه زندگی آن‌ها می‌شود.

بیشترین رابطه در طول یک روز چقدر است؟

در رابطه با تعداد دفعات رابطه جنسی در یک روز محدودیتی وجود ندارد. تنها محدودیت شما این واقعیت است که افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی باعث افزایش اصطکاک و آسیب رسیدن به آلت جنسی می‌شود (اگرچه استفاده از روغن می‌تواند به کاهش آن کمک کند).

با یک تا دو بار رابطه جنسی، زوجین به رضایت کافی می‌رسند. اما ممکن است برخی افراد به دنبال برقراری رابطه جسورانه یا به دنبال ثبت رکورد باشند و این سوال در ذهن آن‌ها شکل بگیرید.

تعیین تعداد دفعات رابطه مجاز جنسی در طول یک روز غیرممکن است و هر فرد می‌تواند با توجه به شرایط جنسی خود تعداد دفعات متفاوتی داشته باشد. برای مثال، یک زن با انجام ۹۱۹ سکس در طول یک روز رکورد گینس تعداد دفعات رابطه را به نام خود ثبت کرده است. بنابراین یک فرد می‌تواند تعداد دفعات زیادی رابطه جنسی در طول یک روز داشته باشد.

مرد در طول یک روز چند بار می‌تواند ارضا شود؟

به طور میانگین، مردان بعد از داشتن دو تا سه بار رابطه جنسی در طول روز احساس خستگی می‌کنند و ترجیح می‌دهند بیش از این دفعات رابطه جنسی نداشته باشند.

ناگفته نماند، اگر شما از راه‌های افزایش میل جنسی مردان استفاده کنید، ممکن است بتوانید تا پنج بار در روز نیز رابطه جنسی داشته باشید.

زن در طول یک روز چند بار می‌تواند ارضا شود؟

زن‌ها ارگاسم کاملا متفاوتی از زنان دارند. هر زن می‌تواند در طول یک رابطه جنسی چندین بار ارضا شود و هیجان مضاعف به رابطه جنسی ادامه دهد.

برخی زنان می‌توانند در یک رابطه جنسی ده‌ها ارگاسم داشته باشند. دیگران ممکن است فقط یک یا دو را در طول یک رابطه جنسی داشته باشند. بنابراین پاسخ اینکه یک زن چند بار در روز می‌تواند ارضا شود به استقامت و شریک زندگی او در آن دوره زمانی بستگی دارد. به طور کلی هر چه زن تمایل جنسی بیشتری داشته باشد می‌تواند تعداد دفعات بیشتری به ارگاسم برسد.

مدت زمان لازم برای یک رابطه جنسی طبیعی

راهکارهای داشتن رابطه جنسی طولانی

راه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند به شما در افزایش مدت رابطه جنسی‌تان کمک کنند. از محصولات بهداشتی گرفته تا تمرینات ورزشی خاص می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

1. اسپری تاخیری برای افزایش زمان رابطه جنسی

اسپری تاخیری بر کمک به فرد در به تاخیر انداختن انزال متمرکز هستند. اسپری‌ها معمولاً با استفاده از یک بی حس کننده موضعی روی آلت تناسلی کار می‌کنند، به این معنی که فرد احساسات عشق بازی و مقاربت را با شدت کمتری تجربه می‌کند.

بیشتری اسپری‌ های تاخیری از مواد پلی اتیلنی ساخته شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از اسپری تاخیری ۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی منجر به کنترل بهتر بر انزال و افزایش رضایت جنسی می‌شود.

2. قرص تاخیری برای مدت زمان مناسب رابطه جنسی

قرص‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در مدت زمان انزال تاثیر گذار باشند. داروهای زیر نیز می‌توانند به عنوان قرص تاخیری عمل کنند:

• قرص ED

• داروهای ضد افسردگی مانند مهار کننده‌های بازجذب سروتونین

• ترامادول

• کدئین

• ویاگرا

نکته مهم: قبل از استفاده از قرص تاخیری باید با یک دکتر داروساز مشاوره نمایید. این داروها در کنار مزایای خود، عوارض جانبی بالقوه‌ای دارند.

3. کاندوم برای افزایش مدت زمان رابطه جنسی

انواع زیادی کاندوم وجود دارند که حاوی مواد تاخیری هستند و می‌توانند به شما در مدیریت زمان مطلوب رابطه جنسی‌تان کمک کنند.

4. ورزش کگل برای افزایش زمان رابطه جنسی

تمرینات کگل نام مستعار ورزش ماهیچه‌های کف لگن است. عضلات کف لگن به حمایت از مثانه و افزایش مدت انزال کمک می‌کنند. ورزش‌هایی که به تقویت این گروه عضلانی کمک می‌کنند ممکن است به بهبود توانایی شما در به تاخیر انداختن ارگاسم کمک کنند.

تمرینات کگل به همان اندازه که می‌توانند به مردان کمک کنند، به زنان نیز می‌توانند کمک کنند. نکته قابل توجه در رابطه با این تمرینات این است که برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب، باید در انجام این تمرینات تعهد داشته باشید.

6. پوزیشن های مناسب برای بالا بردن زمان رابطه جنسی

برخی پوزیشن‌های باعث افزایش مدت انزال می‌شوند. سعی کنید در طول رابطه جنسی از پوزیشن‌هایی استفاده کنید که نیاز به تحریک کمتر دارند. برای مثال پوزیشن حالت نشسته روی صندلی باعث افزایش مدت انزال می‌شود. در این پوزیشن، مرد باید بر روی یک صندلی بنشیند و زوج او وظیفه بالا و پایین رفتن را بر عهده بگیرد.

پوزیشن‌هایی مانند داگی استایل که نیاز به فعالیت بیشتری دارند باعث کاهش مدت رابطه جنسی می‌شوند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید