امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278007
۴۵۲
۱
۰
نسخه چاپی
استرالیا (Australia)

ویزای استرالیا | اطلاعات کاملی که باید در مورد انواع ویزای استرالیا بدانید

استرالیا ششمین کشور وسیع دنیاست که به دلایلی مثل امنیت اقتصادی، فرصت‌های شغلی، امکانات تحصیلی و کیفیت بالای زندگی به یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرتی برای بسیاری از مردم جهان تبدیل شده‌است.

استرالیا

ویزای استرالیا

استرالیا ششمین کشور وسیع دنیاست که به دلایلی مثل امنیت اقتصادی، فرصت‌های شغلی، امکانات تحصیلی و کیفیت بالای زندگی به یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرتی برای بسیاری از مردم جهان تبدیل شده‌است. بد نیست بدانید شهروندان کلیه کشورهای جهان به جز نیوزلند برای ورود به این کشور نیاز به ویزا دارند.

به طور کلی می‌توان انواع ویزای این کشور را به دو دسته ویزای دائم و ویزای موقت تقسیم‌بندی کرد. مهاجران ایرانی غالبا با هدف تحصیل، سرمایه‌گذاری، اشتغال در زمینه تخصصی، زندگی کنار اعضای خانواده و… اقدام به اخذ ویزای این کشور می‌کنند.

اگر قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید، باید برای ویزاهای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید. اگر هم قصد دارید به دیدن خانواده خود در استرالیا بروید، در سمیناری تخصصی شرکت کنید یا صرفا می‌خواهید گشت‌وگذار در این کشور زیبا را تجربه کنید، می‌توانید ویزا‌های مربوط برای اقامت موقت را اخذ کنید.

انواع ویزای استرالیا

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

موقعیت جغرافیایی استراتژیک، روابط دوستانه با سایر کشورها و رشد اقتصادی استرالیا به صورت متوالی در 27سال گذشته، از عوامل جذابیت سرمایه‌گذاری در این کشور به حساب می‌آیند. ویزای سرمایه‌گذاری یکی از پرطرفدارترین ویزاهای این کشور است که با توجه به شرایط شما انواع مختلفی دارد.

انواع ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا:

• ویزای 188 استرالیا برای اقامت 4 ساله

• ویزای 888 استرالیا برای اقامت دائم

• ویزای 132 استرالیا برای اقامت دائم

ویزای کارآفرینی که یکی از زیرمجموعه های ویزای 188 استرالیاست، به عنوان بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در این کشور به حساب می‌آید. از مهم‌ترین شرایط گرفتن این ویزا هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• داشتن موافقت حمایت یکی از ایالات یا دولت‌های منطقه‌ای استرالیا

• داشتن اموال و دارایی شخصی و تجاری معادل هشتصد هزار دلار استرالیایی که به طور قانونی به دست آمده باشد

• کسب امتیاز لازم برای اقدام براساس سیستم امتیازبندی جدید

• داشتن سنِ کمتر از 55 سال

• توانایی زبان انگلیسی در حد آیلتس 5

با داشتن ویزای کارآفرینی شما می‌توانید وارد این کشور شوید و کسب‌وکارتان را راه بیندازید، سپس شرایط لازم برای اخذ ویزای 888 را فراهم کنید و پس از 4سال اقامت دائم استرالیا را بگیرید.

اگر هم می‌خواهید به صورت مستقیم اقامت دائم بگیرید، می‌توانید از طریق ویزای 132 اقدام کنید. فقط بدانید که میزان سرمایه‌گذاریتان از این راه، چیزی در حدود 1.5 میلیون دلار استرالیاست.

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

ویزای کار استرالیا

بد نیست بدانید استرالیا در شمار دارندگان بالاترین سرانه در جهان محسوب می‌شود و به همین دلیل مهاجرت به استرالیا از طریق کار و تخصص یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای کسب اقامت دائم و موقت محسوب می‌شود.

ویزاهای کاری اقامت موقت استرالیا چند نوع دارد:

• ویزای 400 استرالیا

• ویزای 476 استرالیا ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص

• ویزای 485 استرالیا ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا

• ویزای 482 استرالیا با اسپانسر مناطق کم‌جمعیت و اسپانسر فامیلی

اگر از طرف یکی از سازمان‌های استرالیایی دعوت شده‌اید تا در فعالیتی مورد‌توجه دولت این کشور شرکت کنید، می‌توانید اقامت سه‌‌ماهه این کشور را از طریق ویزای 400 بگیرید.

اگر فارغ‌التحصیل یکی از موسسات مورد تایید استرالیا باشید، می‌توانید از طریق ویزای 476 اقامت 18 ماهه بگیرید و پس از ورود به استرالیا، امتیازهای لازم برای اخذ اقامت دائم را به دست بیاورید.

اگر از یکی از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده ‌باشید، می‌توانید اقامت 2 تا 4 ساله استرالیا را از طریق ویزای 485 دریافت کنید.

اگر دنبال اقامت دائم هستید هم می‌توانید روی ویزای 491 حساب کنید. با داشتن این ویزا می‌توانید بعد از دو سال کار در مناطق کم‌جمعیت استرالیا، برای اقامت دائم اقدام کنید.

ویزاهای کاری اقامت دائم چند نوع دارد:

• ویزای 186 استرالیا با اسپانسر شغلی

• ویزای 187 استرالیا با حمایت کارفرما در مناطق کم‌جمعیت

• ویزای 189 استرالیا به صورت مستقل

• ویزای 190 استرالیا با اسپانسر ایالتی

برای اخذ تمامی ویزاهای کاری اقامت دائم، باید سن شما کمتر از 45 سال باشد و بتوانید امتیازات لازم را به دست بیاورید. این امتیازات بیشتر مربوط به سن، تحصیلات، تسلط زبانی و سوابق‌کاری شما هستند.

برای دریافت ویزای 186 یک کارفرمای مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا باید اسپانسر شما بشود. اگر این کارفرما در مناطق کم‌جمعیت این کشور باشد، می توانید از طریق ویزای 187 هم اقدام کنید. دولت استرالیا در این چندساله به دنبال سیاست تمرکززدایی و توسعه مناطق کم‌جمعیت و خاص، از این ویزاها حمایت ویژه‌ای می‌کند.

ویزای 189 برای افرادی است که می‌خواهند به صورت مستقل تمام امتیازات لازم و به‌دنبال آن اقامت استرالیا را به دست بیاورند. اگر یکی از ایالت‌های استرالیا اسپانسر شما بشود، می‌توانید از طریق ویزای 190 هم اقدام کنید.

ویزای کار استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

با توجه به این‌که استرالیا یازدهمین کشور در صنعت گردشگری جهان محسوب می‌شود، می‌توان گفت که پردرخواست‌ترین ویزای این کشور، ویزای توریستی است که برای اهداف گردشگری و سفرهای کوتاه‌مدت صادر می‌شود.

به‌طور کلی ویزای توریستی استرالیا سه دسته است:

گردشگری و توریستی

ویژه افرادی است که برای تعطیلات، تفریح یا بازدید از خانواده و دوستان قصد ورود به این کشور را دارند.

بازدیدکننده تجاری

این ویزا مخصوص افرادی ا‌ست که برای بازدید کوتاهی از یک کسب‌وکار، انجام مذاکره تجاری و یا شرکت در کنفرانس قصد ورود به استرالیا را دارند.

حمایت خانواده

این ویزا هم برای افرادی است که به منظور بازدید از خانواده خود به استرالیا سفر می‌کنند و اعضای فامیل‌شان در استرالیا، به صورت رسمی اسپانسر فرد می‌شوند.

ویزای توریستی استرالیا دارای دو نوع سینگل (یک‌بار ورود) و مولتی (چندبار ورود) است، اما از آنجا که عموما سخت‌گیری بیشتری برای متقاضیان ایرانی دریافت این نوع از ویزا وجود دارد، معمولا ویزای توریستی استرالیا با حداقل اعتبار و به صورت سینگل برای فرد صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی استرالیا

خوب است بدانید که از میان 50دانشگاه برتر جهان، پنج ‌دانشگاه متعلق به این کشور است. به همین‌دلیل این کشور با 22000 رشته و 1100 موسسه آموزشی معتبر، سومین مقصد آموزشی جذاب در دنیا به حساب می‌آید. به طور کلی شما قبل از درخواستِ این نوع از ویزای استرالیا باید:

• از طرف یک مؤسسه‌ی آموزشی در استرالیا برای تحصیل تمام‌وقت پذیرفته شده ‌باشید

• اگر کمتر از ۱۸ سال دارید، تمهیدات رفاهی مناسب را برای طول مدتی که قصد دارید در استرالیا بمانید، ترتیب داده ‌باشید

ویزای تحصیلی این کشور عموما از نوع کوتاه‌مدت بوده و بنابر دوره و مقطع تحصیلی شما در این کشور تا حداکثر اعتبار پنج ساله صادر می‌شود. شما به عنوان دانشجو می‌توانید در حین تحصیل، در هر 2 هفته 40 ساعت کار دانشجویی انجام دهید. علاوه‌براین همسر و فرزندان زیر 18سال هم امکان همراهی شما برای ادامه تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی در کشور استرالیا را خواهند داشت.

ویزای تحصیلی کشور این کشور انواع مختلفی دارد که هرکدام بسته به شرایط شما، امتیازات ویژه و روندِ متفاوتی را برایتان ایجاد می‌کند.

ویزا

ویزای نامزدی و ازدواج استرالیا

اگر همسر و یا نامزد شما شهروند این کشور یا اقامت این کشور را دارد، این ویزا کار شما را برای زندگی در استرالیا راه می‌اندازد. در یک دسته‌بندی کلی انواع ویزای ازدواج و نامزدی استرالیا این‌ها هستند:

• ویزای 820 استرالیا (اقامت موقت)

• ویزای 801 استرالیا (اقامت دائم)

• ویزای 309 استرالیا (اقامت موقت)

• ویزای 100 استرالیا (اقامت دائم)

ویزای ۸۰۱ استرالیا مکمل ویزای ۸۲۰ است و شما پس از دو سال اقامت موقت در این کشور می‌توانید برای این ویزا و اقامت دائم استرالیا اقدام کنید. این شرایط برای ویزای ۱۰۰ و ویزای ۳۰۹ نیز به همین‌صورت است. شما با تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم و گرفتن ویزای 801، می‌توانید از امکانات زیر برخوردار شوید:

• مجاز به انجام کار تمام‌وقت

• تحصیل در استرالیا با بودجه دولتی

• توانایی اسپانسر شدن فرد برای اقوام درجه ‌یک

• بهره مندی از حق‌بیمه خدمات درمانی

• توانایی اقدام برای شهروندی استرالیا (بعد از چهار سال)

به طور کلی تمامی شرایط ویزای۱۰۰ و ویزای 309 تقریبا مشابه ویزای۸۲۰ و۸۰۱ است، اما بزرگ‌ترین تفاوت آنها این است که شما برای ویزای ازدواج در ویزای ۸۲۰ باید از طریق ویزاهای دیگر مانند ویزای نامزدی وارد خاک این کشور شده‌ باشید تا بتوانید از طریق این ویزا اقدام کنید، اما ویزای ۳۰۹ استرالیا (ویزای موقت) به شما اجازه می‌دهد به صورت مستقیم وارد خاک استرالیا شوید و تا زمانی که نتیجه‌ ویزای اقامت دائم اعلام نشده‌، در این کشور زندگی کنید.

ویزای نامزدی و ازدواج استرالیا

ویزای فرزند استرالیا

اگر والدین، پدرخوانده و یا مادرخوانده شما اقامت دائم استرالیا را دارند، شما می‌توانید از طریق ویزای فرزند وارد خاک این کشور بشوید. انواع ویزای فرزند استرالیا شامل این موارد است:

• ویزای 101 استرالیا برای فرزندان بیولوژیکی

• ویزای 102 استرالیا برای فرزندخوانده‌ها

• ویزای 117 استرالیا برای کودک یتیم خویشاوند

• ویزای 445 استرالیا برای فرزند وابسته

ویزای 101 به فرزندی که خارج از استرالیاست، اجازه می‌دهد به این کشور آمده و با والدین خود زندگی کند.

ویزای فرزندخواندی 102 به فرزندی که خارج از این کشور زندگی می‌کند، اجازه می‌دهد به استرالیا آمده و با والدینی که او را به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند، زندگی کند.

ویزای 117 به کودکانی که یا یتیم هستند یا والدین آن‌ها مفقود بوده یا قادر به مراقبت از آنها نیستند و توسط یکی از بستگان نزدیک خود در استرالیا اسپانسر می‌شوند، اجازه می‌دهد به استرالیا وارد شده و در آن‌جا با خویشاوندان خود به صورت دائم زندگی کنند.

ویزای 445 هم برای فرزندان وابسته‌ای است که والدین آنها دارای ویزای اقامت موقت این کشور (ویزای ازدواج) هستند. این ویزا به فرزند اجازه می‌دهد تا زمانی که نتیجه‌ ویزای اقامت دائم والدین مشخص شود، به صورت موقت همراه آنها در استرالیا اقامت کند.

ویزای والدین استرالیا

اگر فرزندان شما شهروند این کشور یا دارای اقامت دائم این کشور هستند، می‌توانند اسپانسر شما شوند تا به استرالیا بروید و کنارشان زندگی کنید. همین‌طور اگر کلیه اقوام درجه ‌یک شما و همسرتان در استرالیا هستند، می‌توانید از طریق ویزای آخرین بازمانده برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنید. به طور کلی انواع ویزای والدین استرالیا به این‌ شرح است:

• ویزای 103 استرالیا برای اقامت دائم والدین

• ویزای 143 استرالیا برای اقامت والدین

• ویزای 173 استرالیا برای اقامت موقت والدین

• ویزای 115 استرالیا برای آخرین فرد بازمانده

ویزای 103 از نظر هزینه ارزان قیمت است، ولی زمان بررسی و درنهایت دریافت این ویزا می‌تواند در مواردی تا بیست‌ سال زمان ببرد.

ویزای 143 هزینه نسبتا زیادی دارد، ولی زمان بررسی پرونده‌های این ویزا در حال حاضر بین 49 تا 55 ماه است که معمولا بیشتر پرونده‌ها در طول 18 ماه رسیدگی می‌شوند.

ویزای 173 یک ویزای اقامت موقت دوساله است که به هزینه نسبتا زیادی هم نياز دارد، ولی زمان بررسی پرونده‌ها در این ویزا حدود یک سال‌ونیم است.

ویزای 115 هم مخصوص افرادی است که همه اقوام درجه ‌یک خانواده آنها و نیز همسر (در صورت متاهل بودن) دارای اقامت دائم استرالیا باشند و فقط این شخص در استرالیا اقامت نداشته‌ باشد. درضمن کلیه اقوام متقاضی این ویزا باید از طریق قانونی وارد استرالیا شده ‌باشند، در غیر این‌صورت شخص متقاضی قادر به مهاجرت به این کشور نخواهد بود.

ویزای والدین استرالیا

هزینه انواع ویزاهای استرالیا

کشور استرالیا از جمله کشورهایی است که برای صدور ویزا هزینه‌ی قابل توجهی را از شما به عنوان متقاضی دریافت می‌کند. این هزینه البته با توجه به انواع مختلف ویزا متغیر است. بنابراین باید بررسی کنید چه نوع ویزا با چه شرایطی مدنظرتان است تا بتوانید هزینه‌های مربوط به اخذ اقامتتان را مشخص کنید.

  • منبع
  • علی بابا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید