امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277114
۷۱۷
۱
۰
نسخه چاپی

کره بادام زمینی | قدم به قدم تا تهیه کره بادام زمینی فوق العاده در خانه

کره بادام زمینی | قدم به قدم تا تهیه کره بادام زمینی فوق العاده در خانه

چگونه کره بادام زمینی را در خانه تهیه کنید؟

شاید مصرف کره بادام زمینی در گذشته در کشور ما چندان رواج نداشته است و بیشتر مورد توجه بدنسازها و ورزشکاران بود. اما در سال‌های اخیر کره بادام زمینی در میان مردم عادی به خصوص طرفداران رژیم های لاغری از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

بسیاری از علاقمندان کرده بادام زمینی ترجیح می دهند تا این ماده غذایی را به صورت خانگی تهیه کنند. بنابراین در ادامه مجله سبک زندگی حقوق نیوز طرز تهیه کره بادام زمینی اعلا در خانه به شکلی ساده آموزش داده می شود.

مواد لازم برای تهیه کره بادام زمینی

بادام زمینی: ۵۰۰ گرم

پودر قند: ۲ و نیم قاشق قاشق چایخوری

نمک:نوک قاشق چایخوری (اگر بادام زمینی شما بدون نمک است)

روغن کنجد: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کره بادام زمینی

مرحله اول

برای درست کردن کره بادام زمینی مثل طرز تهیه شکلات نوتلا خانگی با فندق باید ابتدا پوست بادام زمینی‌ها را جدا کنید. پوسته قهوه‌ای و نازکی که روی بادام زمینی کشیده شده باید کاملا گرفته شود. سپس بادام زمینی‌ها را روی شعله ملایم گاز و در یک ماهیتابه حرارت دهید تا به اصطلاح بو داده شوند و طعم و بوی خامی آن‌ها گرفته شود. اگر بادام زمینی شما بو داده شده است این مرحله نیاز نیست.

مرحله دوم

بادام زمینی‌ها را در غذاساز یا میکسر بریزید و چند بار پالس کنید. چون بادام زمینی در غذاساز یا میکسر خیلی زود داغ می‌شود بین هر بار پالس کردن کمی به آن استراحت دهید. آنقدر باید بادام زمینی را میکس کنید تا کاملا حالت خمیری و کره‌ای پیدا کند و روان شود.

مرحله سوم

در اواسط میکس کردن پودر قند و نمک را هم اضافه کنید. برای درست کردن کره بادام زمینی به روغن نیازی ندارید چون خودش روغن می‌اندازد اما می‌توانید برای روان‌تر شدن آن ۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد حین پالس کردن به آن اضافه کنید. بعد از چند بار پالس کردن کره بادام زمینی شما آماده است. کره بادام زمینی را در ظرف درب‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

1- در صورتی که برای شیرین شدن کره بادام زمینی به جای پودر قند از عسل استفاده کنید در صورت نگهداری در یخچال هم حالت سفت خودش را مثل کره بادام زمینی بازاری حفظ می‌کند.

2- بادام زمینی‌ها را خوب تفت بدهید تا طعم کره بادام زمینی مطلوب شود. اگر بادام زمینی تفت داده شده هم می‌خرید پیشنهاد ما این است که کمی دیگر آن‌ها را روی گاز تفت دهید تا برشته شوند اما مراقب باشید نسوزند.

3- اگر بادام زمینی نمکی استفاده می‌کنید به کره بادام زمینی نمک اضافه نکنید.

4- برای شیرین شدن کره بادام زمینی به جای پودر قند یا شکری که خوب آسیاب و لطیف شده از عسل، شیره انگور و خرما هم می‌توانید استفاده کنید اما در این صورت کره شما روان‌تر می‌شود و آن حالت سفتی را کمتر به خودش می‌گیرد.

5- اضافه کردن مقداری پودر کاکائو یا دارچین هم ایده خوبی برای طعم دادن به کره بادام زمینی است، یا حتی کمی پودر زنجبیل. طبعا باید حین پالس کردن بادام زمینی‌ها این مواد را اضافه کنید تا کره بادام زمینی یکدست شود.

  • منبع
  • مجله کوروش

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید