امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274459
۴۰۴۱
۳
۰
نسخه چاپی

گل گاو زبان و سنبل الطیب | دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

گل گاو زبان و سنبل الطیب | دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

با دم کردن یک چای گیاهی مفید و پر خاصیت از گل های کوچک و بنفش رنگ گیاه گل‌گاو زبان می توانید از خواص بیشمار این گیاه بهره مند شوید. گل‌گاو زبان خواب آور و آرام بخش اعصاب است. برای رفع سرفه و گلودرد و تنگی نفس بسیار مفید می باشد. این گیاه موجب کاهش فشار خون می شود. گل‌گاو زبان ادرار آور است. سردردهای عصبی و تشنج ها با مصرف صحیح و مداوم آن بهبود می یابند. نوشیدن چای گل‌گاو‌ زبان مقوی معده و کبد سرد می باشد. قولنج را درمان کرده و دردکلیه را تسکین می دهد، بطور کلی گل‌گاو زبان یک مسکن گیاهی می باشد.

چای گل‌گاو زبان یکی از بهترین ها برای آرامش اعصاب است که البته تعداد زیادی از افراد برگ بنفش رنگ این گیاه را به همراه لیمو عمانی و یا لیموی تازه مصرف می نمایند. یکی دیگر از گیاهانی که مصرف آن به همراه گل‌گاو‌زبان رایج است ریشه گیاه سنبل الطیب می باشد که به صورت ترکیبی با یکدیگر مصرف می شوند.

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

- دو قاشق غذاخوری گل‌گاو زبان

- یک قاشق غذاخوری گیاه سنبل الطیب( در صورت تمایل)

- یک عدد لیمو عمانی، یا لیموی تازه

مقدار مشخص از گیاه گل‌گاو‌زبان را به همراه دو لیوان آب جوش داخل یک قوری چینی ریخته و روی حرارت غیرمستقیم (کتری یا سماور) به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. در 10 دقیقه آخر می توانید یک عدد لیمو عمانی و یا آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید. در صورت تمایل برای درست کردن دمنوش گل‌گاو‌زبان می توانید به نسبتی که گفته سنبل الطیب را نیز اضافه نمایید.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید