امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278723
۱۰۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

46 مورد واقعیت عجیب و جالب طلاق

برخی از محققان خاطرنشان می کنند که مردان هشت برابر بیشتر از زنان مطلقه در معرض خودکشی هستند. آنها همچنین دو برابر بیشتر در معرض افسردگی و حملات قلبی هستند.

طلاق

طلاق و حقایق آن

1. در نیویورک و می سی سی پی، همسر می تواند از شخص ثالثی به دلیل مسئول شکست ازدواج در مواردی که «بیگانگی از محبت» نامیده می شود، شکایت کند.

2. این یک قانون در ویچیتا، کانزاس است که اگر مردی با مادرشوهر خود بدرفتاری کند، نمی‌توان از آن به عنوان دلیلی برای طلاق استفاده کرد.

3. در سال 2012، یک مرد ایتالیایی مادرش را به ماه عسل آورد. عروس جدیدش سه هفته بعد درخواست طلاق کرد.

4. تنها دو رئیس جمهور ایالات متحده طلاق گرفته اند: رونالد ریگان و دونالد ترامپ.

5. مسن ترین طلاق گرفته های جهان یک مرد 99 ساله ایتالیایی و همسر 96 ساله (سابق) او هستند. همسر این مرد 99 ساله پس از 60 سال ازدواج با پیدا کردن نامه های عاشقانه ای که او در دهه 1940 برای معشوقش نوشته بود، از او جدا شد. آنها در سال 1934 ازدواج کردند و در سال 2011 طلاق گرفتند.

6. در سال 2008، زنی پس از جدا شدن پروتز آلت تناسلی مرد در حین رابطه جنسی، از همسرش درخواست طلاق کرد.

7. طبق آمار ایالات متحده، اگر یکی از شرکا سیگار بکشد، ازدواج 75 درصد بیشتر به طلاق منجر می شود.

8. تحقیقات نشان می دهد که زوج های ایالت های جمهوری خواه 27 درصد بیشتر از زوج های ایالت های دموکرات در معرض طلاق هستند. زوج ها در ایالت های جمهوری خواه از لحاظ تاریخی جوان تر از همتایان دموکرات خود ازدواج کرده اند.

9. در کلده باستان، مرد می توانست با نوشتن نامه ای به پدر همسرش یا با گفتن «تو زن من نیستی» طلاق بگیرد. اما اگر زن می گفت: «تو شوهر من نیستی» فوراً غرق می شد.

10. آماری که بیشترین استناد را دارد بیان می کند که از هر چهار خانواده یک خانواده با طلاق روبرو می شود. بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده والدینی دارند که هر سال از هم جدا می شوند یا طلاق می گیرند.

طلاق

11. در برخی از قبایل بومی آمریکا، اگر مردی بدون دلیل جدی همسرش را ترک می کرد، اجازه نداشت عضو قبیله بماند. بسیاری از قبایل اجازه نمی دادند که مردی در صورت داشتن فرزند از همسرش جدا شود. آزتک ها هرگز اجازه طلاق نداشتند.

12. در جزایر آلوت، اگر مردی از همسرش خسته می شد، او را با غذا یا لباس معاوضه می کرد.

13. طبق آمار ایالات متحده، اگر فرزندی در ازدواج وجود نداشته باشد، احتمال پایان یافتن پیوند 5 درصد بیشتر است.

14. تاریخ طلاق تا حد زیادی تاریخچه ترک آموزش کاتولیک در مورد ازدواج است که در قرن سیزدهم توسعه یافت. به بیان ساده، موضع کلیسای کاتولیک بیان می‌کرد که طلاق ممنوع است، زیرا ازدواج مسیحی منعقد شده تنها با مرگ زن یا شوهر قابل فسخ است.

15. نرخ طلاق در زوج‌های دارای فرزند کمی کمتر از زوج‌های بدون فرزند است.

16. در حالی که کلیسای کاتولیک روم از نظر تاریخی طلاق را ممنوع کرده بود، قوانین یهودی و رومی در آغاز دوران مسیحیت نرم‌تر بود. شریعت یهود به شوهر اختیارات گسترده ای می داد تا زن خود را طلاق دهد اگر «در نظر او لطفی نیافت، زیرا در او ناپاکی یافته است». قانون یهود همچنین به زنان حقوق بیشتری در شروع طلاق می داد.

17. در فیلیپین، طلاق غیرقانونی است. هر طلاقی که در خارج از کشور انجام شود در فیلیپین به رسمیت شناخته نمی شود.

18. قانون بورگوندیا اعلام کرد که زنی که قصد طلاق از شوهر خود را دارد باید در منجلاب خفه شود.

19. طلاق در مالتا، کشوری که تحت کنترل واتیکان است، غیرقانونی است. این یکی از سه کشور جهان (همه کاتولیک) است که طلاق در آن غیرقانونی است، حتی اگر ازدواج کاتولیک نباشد.

20. در روم باستان، یک زوج می‌توانستند تنها با اعلام قصد خود برای عدم زندگی مشترک در حضور هفت شاهد طلاق بگیرند. طلاق به ویژه در طبقات بالا امری رایج بود و زن مطلقه می توانست مهریه خود را به طور کامل پس بگیرد. او همچنین می تواند استقلال خود را پس از طلاق به دست آورد. با این حال، زنی که مرتکب زنا شود، فقط نیمی از مهریه خود را دریافت می کند. قانون زنای شوهران را به رسمیت نمی شناخت.

طلاق

21. در آمریکا، نرخ طلاق برای اولین ازدواج حدود 41 درصد است. نرخ طلاق برای ازدواج دوم 60 درصد است. نرخ طلاق برای ازدواج سوم 73 درصد است.

22. طبق آمار وزارت دفاع، نرخ طلاق زوج‌های نظامی از 2.6 درصد در سال 2001 به 3.7 درصد در سال 2011 افزایش یافت. نیروی هوایی بالاترین نرخ طلاق را در بین تمام خدمات دارد.

23. متوسط طول دادرسی طلاق در ایالات متحده 1 سال است.

24. میانگین سنی زن برای اولین طلاق 29 سال است. برای مردان در ازدواج اول 30.5 است. برای ازدواج دوم، میانگین سنی زنان 37 سال است. برای مردان در ازدواج دوم 39.3 سال است.

25. زنان به طور متوسط 3.1 سال برای ازدواج مجدد پس از طلاق صبر می کنند. مردان 3.3 سال صبر می کنند.

26. نرخ طلاق برای زوج های بالای 65 سال از سال 1980 دو برابر شده است.

27. طبق آمار زمانی که افراد در سنین بالاتر ازدواج کنند، تحصیلات بالاتری داشته باشند و درآمد بیشتری کسب کنند، ازدواج طولانی تر خواهد بود.

28. در میان مشاغلی که کمترین میزان طلاق را دارند می‌توان به مهندسان کشاورزی، فروشندگان، مهندسان هسته‌ای، اپتومتریست‌ها، روحانیون اشاره کرد.

29. ازدواجی که در آن زن دو سال یا بیشتر از شوهرش بزرگتر باشد، 53 درصد بیشتر از زمانی که شوهر سه سال یا بیشتر بزرگتر باشد، به طلاق ختم می شود.

30. زنانی که برای آن ها سرطان دهانه رحم تشخیص داده شده است، 40 درصد بیشتر در معرض طلاق هستند. اگر مردی به سرطان بیضه مبتلا شود، احتمال طلاق در ازدواج 20 درصد بیشتر است. در مقابل، احتمال طلاق در بازماندگان سرطان پستان 8 درصد کمتر از زنانی است که سرطان سینه نداشته اند.

طلاق

31. کارشناسان خاطرنشان می کنند که اگر همسری بیش از 20 درصد وزن بدن خود را افزایش داده باشد، احتمال طلاق بیشتر است.

32. داشتن دوقلو یا سه قلو خطر طلاق را تا 17 درصد افزایش می دهد.

33. در ژاپن، بازدیدکنندگان می توانند آرزوهای طلاق خود را روی یک تکه کاغذ بنویسند و آنها را در توالت معبد Mantokuji بریزند. معبد به طور سنتی پناهگاهی برای زنانی بود که به دنبال فرار از ازدواج ناخوشایند بودند.

34. پس از زلزله و سونامی سال 2011 در ژاپن، این کشور شاهد افزایش طلاق و مراسم طلاق بود.

35. در چین، زمانی که زوج‌های مردم جینگ طلاق می‌گیرند، سنگ قلم و جوهر مورد استفاده برای امضای اوراق طلاق را دور می‌اندازند، زیرا معتقدند این اوراق حاوی بدشانسی است.

36. اسلام به طور سنتی طلاق را مجاز دانسته است. نرخ طلاق در جهان اسلام قرون وسطی و امپراتوری عثمانی بیشتر از خاورمیانه مدرن بود که معمولاً نرخ طلاق پایینی دارد.

37. پنج دلیل اصلی طلاق شامل 1) مشکلات ارتباطی. 2) خیانت 3) مشکلات مالی 4) آزار روانی، عاطفی و جسمی؛ و 5) از دست دادن علاقه.

38. برخلاف تصور رایج، زندگی مشترک قبل از ازدواج خطر طلاق زوجین را افزایش نمی دهد – اگر زوج قصد ازدواج داشته باشند.

39. فرزندان والدین طلاق دوبرابر احتمال ترک تحصیل در دبیرستان و احتمال کمتر رفتن به دانشگاه را دارند.

40. زنان سفید پوستی که خارج از نژاد خود ازدواج می کنند بیشتر از سایر اقوام در معرض طلاق هستند. ازدواج‌های مختلط شامل سیاه‌پوستان و سفیدپوستان کمترین ثبات ازدواج بین نژادی را داشتند و پس از آن زوج‌های سفیدپوست اسپانیایی تبار قرار داشتند.

طلاق

41. اولین ازدواج هایی که به طلاق ختم می شود معمولاً حدود 8 سال طول می کشد.

42. مردانی که طلاق گرفته اند در معرض خطر بالای سوء مصرف الکل هستند. در مقابل، مصرف الکل زنان مطلقه پس از طلاق به شدت کاهش می یابد.

43. تقریباً 6 درصد از زوج‌های آمریکایی ازدواج می‌کنند، طلاق می‌گیرند و سپس دوباره با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

44. در 2/3 طلاق های آمریکایی، این زن است که درخواست طلاق می دهد. علاوه بر این، در حالی که مردان پس از طلاق از نظر مالی وضعیت بهتری نسبت به زنان دارند، احتمال بیشتری دارد که از نظر عاطفی بیشتر رنج ببرند.

45. زنان آسیایی بیشترین احتمال ازدواج اول را دارند که بیش از 20 سال طول می کشد. 70 درصد از زنان آسیایی هنوز در اولین ازدواج خود هستند.

46. برخی از محققان خاطرنشان می کنند که مردان هشت برابر بیشتر از زنان مطلقه در معرض خودکشی هستند. آنها همچنین دو برابر بیشتر در معرض افسردگی و حملات قلبی هستند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید