امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278464
۸۴۳
۱
۰
نسخه چاپی

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

 شما قبل و بعد از ماسک زدن دست خود را نمی شویید

احتمالا با پاندمی کرونا بسیاری افراد و شما خواننده ی محترم دست های خود را مرتب با مایع دستشویی شستشو می دهید و البته این کار برای جلوگیری از انتقال میکروب ها بسیار مهم است. اما شاید قبل یا بعد از قرار دادن ماسک بر روی صورت این کار را انجام نمی دهید.

به یاد داشته باشید باید دست ها را  برای کمک به ماسک در انجام وظیفه خود بشویید یا از ضد عفونی کننده دست الکل 60٪ قبل از قرار دادن آن بر روی صورت استفاده کنید.

همچنین پس از برداشتن ماسک نیز دوباره دستان خود را بشویید یا ضدعفونی کنید.

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

شما ماسک جدید را نمی شویید

به یاد داشته باشید ماسک های پارچه ای و دست ساز تا پیش از آنکه به دست شما برسند ممکن است توسط افراد دیگر لمس شده باشند. بنابراین آن را با آب داغ (160 درجه فارنهایت) با شوینده یا صابون بشویید. می توانید آن را با آب تازه بشویید، سپس در آفتاب آویزان کنید تا خشک شود یا ماسک خود را به مدت 5 دقیقه در یک چهارم آب با 2 قاشق سوپ خوری سفید کننده یا یک گالن آب با یک سوم فنجان سفید کننده خیس کنید.

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

ماسک را در مکان مناسبی قرار نمی دهید

ممکن است وقتی سوار ماشین می شوید ماسک خود را روی داشبورد یا صندلی بیاندازید. اما ماسک شما باید در مکان تمیزی قرار گیرد وقتی روی صورت شما نیست.

اگر ماسک مرطوب یا کثیف نیست آن را در یک کاغذ خشک یا کیسه سوراخ قرار دهید.

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

ماسک کثیف می زنید

ماسک ها آهنربای باکتری ها و ویروس ها هستند بنابراین اگر به مدت طولانی روی صورت شما ساییده شوند می توانند عفونت را وارد بدن کنند. بعد از هر بار پوشیدن ماسک پارچه ای آن را با آب داغ (160 درجه فارنهایت) و همراه با لباس های معمولی بشویید یا آن را حداقل 20 ثانیه در آب بخار و صابون قرار دهید. خشک کردن در دمای بالا یا خشک کردن در معرض نور مستقیم خورشید را هم می توانید امتحان کنید.

در همین حال همیشه یک ماسک یدک تمیز همراه داشته باشید.

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

ماسک های طرح دار را زود نمی شویید یا تعویض نمی کنید

شاید شما بر روی ماسک خود طرح های مورد علاقه تان را چاپ کرده باشید، با این حال اگر ماسک شما سوراخ، یا فرسوده، چروکیده یا کثیف است زمان بازنشستگی آن فرا رسیده است.

برای ماندگاری بیشتر ماسک ها اجازه ندهید که آنها از بزاق، عرق، آرایش یا چیزهای دیگر خیس شوند - پارچه اگر زود شسته نشود ممکن است کپک بزند.

(همچنین ماسک های مرطوب به خوبی کار نمی کنند.) ماسک های کثیف یا مرطوب را در کیسه پلاستیکی قرار دهید تا بتوانید آنها را بشویید.

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

از ماسک های یکبار مصرف مجدد استفاده می کنید

ماسک های یکبار مصرف یک معامله تمام شده هستند. ماسک ها  باید بینی و دهان شما  را   بدون هیچ شکاف جانبی بزرگی بپوشانند. طرف رنگی (معمولاً آبی) باید رو به بیرون باشد.     

وقتی یکبار ماسک یکبار مصرف زده اید، آن را با خیال راحت به سطل زباله بیندازید. اگر ماسک  خود را برای خوردن برداشته اید  پس از اتمام غذا  آن را با ماسک تازه جایگزین کنید.

        

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

  ماسک خود را برای متناسب شدن پیچ می دهید

 اگر ماسک شما خیلی بزرگ است ، حلقه های گوش را پشت سر خود متقاطع نکنید. در عوض  در هر کدام یک گره ایجاد کنید تا کمی کوتاه شود. گره ها را پشت گوش های خود قرار دهید تا ماسک نچسبد و از کناره ها شکاف پیدا نکند. اگر حلقه های ماسک خیلی کوتاه هستند  آنها را با نخ یا بند کفش گشاد کنید. اگر حجاب دارید  ماسک را روی آن بگذارید و حلقه ها را با سنجاق یا گیره کاغذ در پشت محکم کنید. (اگر ماسک شما به گوش شما نیز فشار بیاورد این کار می کند.)

  

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

 شما از فیلتر قهوه استفاده می کنید  

  افزودن فیلتر به ماسک شما باعث محافظت بهتر می شود. به دنبال فیلترهای دارای درجه PM (برای "ذرات معلق") 2.5 باشید. بافت تنگ قطرات و ذرات ریز را مسدود می کند.          اما منافذ فیلتر قهوه کاغذی در 20 میکرومتر اندازه گیری می شود و آنقدر بزرگ است که نمی تواند مانع موثری باشد.   

اگر ماسک شما جیب فیلتر ندارد از بیش از یک لایه پارچه استفاده کنید یا از دو ماسک یک بار مصرف استفاده نمایید.

 

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

شما آن را از صورت خود می کشید تا صحبت کنید

در ابتدا صحبت با ماسک عجیب به نظر می رس د. بنابراین لمس یا کشیدن ماسک برای اطمینان از شنیده شدن صحبت ها،  می تواند یک عکی العمل طبیعی باشد. اگر ماسک خود را به صورتی تنظیم کنید که بتوانید آزادانه نفس بکشید و دهان خود را حرکت دهید و صحبت کنید،  مخاطبانتان می توانند شما را درک کنند.

         

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

    ماسک خود را زیر بینی خود قرار دهید

دلیل استفاده از ماسک این است که مطمئن شوید مخاط و بزاق از بینی و دهان شما خارج نمی شود و به شخص دیگری سرایت نمی کند. همچنین شما را از قطرات  دهان و بزاق دیگران که ممکن است شما را آلوده کنند محافظت می کند.

 اگر عینک شما به دلیل زدن ماسک مات می شود  ، برای جلوگیری از خروج نفس گرم از بالای ماسک  پل عینک  خود را درست کنید.    

چند اتصال سیم پیچ را به هم بچرخانید. یک شکاف کوچک در نوار بالای ماسک خود ببرید، بندهای پیچشی را وارد کنید و قالب را متناسب با بینی خود قرار دهید.

 

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

   ماسک خود را بالای چانه خود می زنید

ماسک شما باید به طور کامل بر روی نیمه پایینی صورت و چانه قرار گیرد.  وقتی چانه شما پوشیده نشود ویروس ها می توانند وارد شوند و به دهان  ،  بینی و چشم شما برسند. آنها همچنین می توانند از دهان شما خارج شده و به دیگران منتقل شوند.    

همچنین این کار باعث می شود ماسک زیاد روی صورت شما پهن شود که این کار  می تواند عینک شما را مه آلود کرده یا حتی بینایی شما را مسدود کند.

 

اشتباهاتی در ماسک که اکنون مرتکب می شوید

شما از پوست خود محافظت نمی کنید 

  برای اینکه صورت شما بدون جوش و خراش باشد،  صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. مرطوب کننده را فراموش نکنید. مرطوب کننده لایه محافظ اضافی ایجاد می کند. (اگر پوست شما چرب است ، از ژل استفاده کنید.)           

متخصص پوست شما می تواند به شما در انتخاب محصول با بهترین ترکیبات برای پوست شما کمک کند. 

ه ر 4 ساعت یکبار ماسک را به مدت 15 دقیقه بردارید، وقتی می توانید دور شوید یا بیرون بروید. 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید