امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278005
۶۸۱
۱
۰
نسخه چاپی

تلفیقی از خدمات تخصصی حقوقی و تکنولوژی!

شاید اگر چند سال پیش در وطن مألوفمان ایران در باب استفاده از تکنولوژی در زمینه ارائه خدمات حقوقی صحبت می کردیم، رویکرد دست اندرکاران امر نسبت به آن اصلاً مناسب نبود و در مواقعی حتی ممکن بود نسبت به نفی و مقابله با آن اقدام نمایند؛ در حالی که در سایر کشورهای جهان، به ویژه کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای همسایه خودمان زمان نسبتاً چشمگیری است که حقوقدانان، وکلا، قضات و سایر نقش آفرینان عرصه خدمات حقوقی نیاز به استفاده از تکنولوژی و فناوری اطلاعات را جهت تسهیل و افزایش دقت و سرعت ارائه خدمات حقوقی حس کرده و به استفاده از اینترنت، وب و حتی تکنولوژی‌های لبه روی آوردند و دستاوردهای جذاب و ارزشمندی نیز در این حوزه حاصل کرده اند.

تلفیقی از خدمات تخصصی حقوقی و تکنولوژی!

در کشور ما نیز در سال های اخیر و به ویژه پس از شیوع کرونا شهروندان و فعالان حوزه‌های مختلف و حتی دولت نیز نیاز به استفاده از بستر وب، اینترنت، تکنولوژی و فناوری اطلاعات را احساس نموده و با تکیه بر داشته های داخلی و اقتباس از تجربیات پیشگامان این عرصه روی به تلفیق ارائه خدمات و تجارت با تکنولوژی آوردند که عرصه ارائه خدمات نوین حقوقی نیز  تافته ای جدا بافته نبوده و همچون سایر عرصه ها تکنولوژی را جهت سهولت و سرعت به کار بست.

شرایط مشاوره حقوقی آنلاین در بستر تکنولوژی

یکی از عرصه های جذابی که استفاده از تکنولوژی و بستر اینترنت سهولت ویژه‌ای به آن بخشیده است، اخذ مشاوره حقوقی در عرصه‌های سطحی و ساده است. بسیاری از سوالات حقوقی شهروندان بدون نیاز به صرف زمان و هزینه قابل حل است اما متأسفانه به دلیل عدم امکان دسترسی ساده به وکلا به ویژه در مناطق محروم، هموطنانمان از دریافت خدمات حقوقی و مشاوره‌های مناسب بی بهره بودند لکن استفاده از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین در مواردی که ارائه مشاوره نیاز به بررسی مستندات و پرونده ندارد، این امکان را مهیّا نموده است تا هر فردی که به یک گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی داشته باشد، بتواند در سریع ترین زمان ممکن به پاسخ سوالاتش واصل گردد. البته شایان ذکر است که اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که مشاوره حقوقی دریافتی کیفیات لازمه رو دارا هست توجه کنید که از فردی مشاوره دریافت کنید که جز وکلای پایه یک دادگستری یا کارآموز وکالت باشد. کارشناس حقوقی ممکن است در بعضی موضوعات پاسخگوی شما باشد اما توجه کنید که مشاوره حقوقی دریافتی از سوی وکلای متخصص از لحاظ کیفی احتمالا بهتر از مشاوره حقوقی دریافتی از سوی غیر وکلا خواهد بود.

تلفیقی از خدمات تخصصی حقوقی و تکنولوژی!

شرایط مشاوره حقوقی تلفنی در بستر تکنولوژی

مشاوره حقوقی آنلاین در بسیاری از موارد پاسخگوی نیاز شهروندان و کاربران اینترنت نخواهد بود اما آیا تکنولوژی در این عرصه ناتوان بوده و امکان ارائه ما به ازای متناسب را نخواهد داشت؟ قطعاً پاسخ این سوال منفی است! در موارد این چنینی نیز در بستر اینترنت سامانه های متعددی هستند که با فراهم آوردن تمهیدات مناسب امکان اخذ مشاوره حقوقی همراه با بررسی مدارک و مستندات نه چندان سنگین را بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم ساخته اند. در اغلب موارد شما می توانید با استفاده از بستر اینترنت مدارک خود را برای وکلای متخصص ارسال نموده و در مقابل پرداخت مبلغی ناچیز، از طریق تلفن با وکیل مد نظرتان مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید. در این صورت شما با پرداخت هزینه ای اندک، ریسک و خطر ابتلا به مسائل حقوقی در آینده را تقلیل داده و راه ورود زیان های آتی را تا حد زیادی مسدود خواهید نمود.

شرایط انتخاب وکیل در بستر تکنولوژی

بسیاری از شهروندان همواره جهت انتخاب وکیل نیز همچون سایر حوزه ها به دنبال آشنا هستند و بسیاری از مردم نیز از داشتن آشنا و اقوام و دوستانی که با وکلا در ارتباط هستند محروم بوده و یا صرفاً بر مبنای معرفی دوست، آشنا، نزدیکان یا افرادی معتبری که می شناسند وکیل خود را انتخاب می کنند فارغ از این که پیشینه و سوابق و تحصیلات و تخصص وکیل معرفی شده را بدانند و تطبیق این ویژگی ها با موضوع مبتلا به را بررسی نموده باشند. امروزه در عصر اینترنت و با بهره گیری از این نعمت افراد می توانند از طریق سامانه های موجود بدون نیاز به صرف زمان و هزینه و تردّد در سطح شهر، نسبت به بررسی سوابق و تخصص های وکلای مختلف و تطبیق آن با موضوعی که قصد دارند برای آن وکیل انتخاب نمایند، پرداخته و حتی از حق الوکاله آنان مطلع شده و نهایتآً با علم و آگاهی کامل نسبت به انتخاب وکیل مناسب برای پرونده خود اقدام نمایند و از این طریق دیگر فردی نمی تواند بگوید که وکلا صعب الوصول بوده و نمی توان از دانش آنها به سهولت بهره برد.

تلفیقی از خدمات تخصصی حقوقی و تکنولوژی!

در این زمینه و به منظور دستیابی به کلیه موارد مذکور و نیز خدمات و ویژگی های متعدد دیگر، سامانه هایی در دسترس شما عزیزان هستند که یکی از بهترین و کارآمدترین آنها سامانه جامع اخذ مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب به نشانی  www.daadyab.com است. در این سامانه شما می توانید به سادگی به پاسخ سوالات سطحی و ساده خود رسیده و در صورت نیاز نیز مشاوره تلفنی حقوقی دریافت نمایید. همچنین این امکان برای شما مهیّا شده است تا با بررسی سوابق وکلای متعدد عضو دادیاب و مقایسه حق الوکاله آنان در موضوعات مختلف با سایر وکلا، وکیل مورد نظرتان را انتخاب نموده و از این طریق استراتژی مالی ورود به پرونده را نیز تعیین نمایید. در دادیاب وکلا و کارآموزان متعددی با تخصص‌های متفاوت و نرخ متفاوت حق الوکاله عضو هستند که این امر دامنه وسیعی از انتخاب ها را پیش روی شهروندان و کاربران این سامانه قرار داده است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید