امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277389
۸۰۹
۱
۰
نسخه چاپی

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

مناطق دیدنی بندر انزلی

بندر انزلی در غرب استان گیلان واقع شده است و بعد از شهر رشت، یکی از شهر های پر تراکم در سراسر کشور در نظر گرفته می شود. این بندر در ساحل جنوبی دریای خزر و یا دریای کاسپین قرار دارد. همین مسئله باعث می شود که به چشم انداز های بی نظیر این منطقه اضافه شود علاوه بر این که موقعیت های تجاری مختلفی برای این بند فراهم می کند.

شاید بسیاری از ما اسم بندر انزلی را بسیار شنیده باشیم اما ندانیم که چرا این بندر و این شهر همیشه مورد توجه قرار داشته و دارد. علاوه بر امکانات تجارتی و آب و هوایی که شهر بندر انزلی در اختیار ساکنان خود قرار می دهد، مناطق دیدنی بندر انزلی نیز موجب جذب بسیاری از توریست ها و گردشگران به این منطقه می شود.

همین موقعیت های تجاری و ارتباط با سایر کشورها برای صادرات و واردت باعث رونق و توسعه این منطقه از نظر اقتصادی می شود و در نتیجه به عنوان یک اثر مثبت باز هم به رشد بندر انزلی کمک می شود. با شرکت انبوه سازان آرش سازنده شهرک های ویلایی آرش ، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار ، ویلا در شمال کشور  و ویلا در گیلان ، ویلا در بندر انزلی همراه شوید.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

بندر کاسپین

بندر کاسپین بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری ایران در دریای خزر محسوب می شود، که با بهره برداری از آن سالانه گردشگران زیادی را جذب خود کرده است. اسکله مارینای در بندر کاسپن به عنوان مقصد گردشگری دریایی از جمله مناطق دیدنی بندر انزلی به شمار می رود که بخش های مختلف تفریحی و گردشگری مانند هتل ، رستوران ، قایق سواری و امکانات مرتبط با ساحل و … را دارا می باشد.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

حافظیه انزلی 

در این شهر بنایی سفید رنگ مشابه با حافظیه شیراز وجود دارد که به دستور شهرداری توسط مهندسان آلمانی ایجاد شده است. در گذشته از این محل برای برگزاری کنسرت از آن استفاده می شد و اکنون برای برگزاری نمایشگاه.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

سواحل ماسه‌ای

برخی افراد تصور می کنند برای این که بتوانند از مناطق زیبای شمال لذت ببرند باید حتما ویلایی در نزدیکی ساحل خریداری کنند و یا با پرداخت هزینه از مناطق خصوصی شده توسط دولت استفاده نمایند. باید به این دسته عزیزان گفت احتمالا شما با ساحل بندر انزلی آشنایی ندارید چرا که سواحل این منطقه با ایده ایجاد آلاچیق های مختلف به صورت عمومی هستند و در نتیجه همه می توانند از آن ها استفاده نمایند بدون این که هزینه ای پراخت نمایند.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

کشتی میرزا کوچک خان 

تجربه سوار بر کشتی شدن برای بسیاری از افراد لذت بخش است. کشتی میرزا کوچک خان تنها شناور در ساحل شمال کشور است. این کشتی دارای ۵ طبقه، ۷۴ متر طول، ۱۲ متر عرض و ۲۰ متر ارتفاع است. این کشور می تواند بین مناطق داخلی و خارجی سفر کند و میزان کیفیت آن در حد هتل ۴ ستاره است.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

مرداب انزلی 

همان طور که گفته شد بندر انزلی به خاطر موقعیت جغرافیایی خود دارای مرداب های گوناگونی است که مرداب انزلی یکی از معروف ترین مناطق دیدنی بندر انزلی است. اگر به دنبال یک طبیعت بکر هستید می توانید لذت تماشای نیزار و گل های نیلوفر در این مرداب را تجربه کنید.

موقعیت جغرافیایی این مرداب به گونه ای است که امکان قایقرانی و اسکی را برای شما فراهم می کند. وجود گل های نیلوفر در این منطقه موجب شده است نام مرداب گل ها نیز به اسم مرداب انزلی در آید.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

تالاب بین‌المللی انزلی 

اگر به دنبال یک تالاب با اندازه متغیر هستید، تالاب انزلی این ویژگی منحصر به فرد را به شما نشان می دهد. در فصا زمیتان به دلیل بالا بودن میزان بارشريال طول این تالاب به ۱۲۰ متر می رسد در حالی که در تابستان کاهش یافته و به ۸۰ متر می رسد. این تالاب یکی از بهترین نواحی برای مهاجرت پرندگان است. بنابراین شما می توانید انواع پرندگان را در این تالاب مشاهده کنید.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

پل‌های تاریخی انزلی و غازیان 

این دو پل، از جمله پل هایی است که توسط مهندسان سوئدی طراحی و ساخته شد. هر دوی این پل ها در سال ۱۳۱۴ شروع به ساخته شدن کردند و بعد از گذشت مدتی تقریبا به مدت ۲ سال و نیم قابلیت کاربری پیدا کردند. جنس هر دوی این پل ها از بتون است و هر کدام دارای یک دهنه متحرک هستند که برای عبور و مرور کشتی در نظر گرفته شده اند. ارتفاع پل انزلی ۵٫۶ متر و پل غازیان ۸۵٫۶ متر است. پل انزلی و غازیان به ترتیب دارای ۳ و ۵ دهنه هستند که یکی از آن ها متحرک است.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

پارک ساحلی (بلوار) 

یکی از بزرگترین باغ هایی که در ایران وجود دارد این دهکده ساحلی است. در این منطقه ویلا نیز وجود دارد ولی تصمیم بر آن است که عمده توجه بر وجود فضای سبز باشد. بنابراین اگر به دنبال چشم انداز های بکر و بی نظر هستید حتما از این دهکده ساحلی دیدن فرمایید.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

کاخ موزه نظامی 

یکی دیگر از تاریخی ترین مناطق دیدنی بندر انزلی کاخ موزه نظامی است. این بنای سفید همراه با بوی بهار نارنج در سال ۱۳۰۸ دستور ساختش توسط رضا خان صادر شد. برخی از افراد این بنا را به عنوان گوی سفید بند انزلی یاد می کنند.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

موج شکن 

وجود شهر انزلی در کنار دریا موجب خطراتی نیز برای شهر و کشتی های موجود در ساحل هم می شود اگر فکری برای کنترل موج های دریا نکرده باشیم. ایده احداث موج شکن نیز همین است! برای جلوگیری از ایجاد آسیب به کشتی ها، موج شکنی به طول ۵۲۰ متر در سال ۱۲۹۳ ایجاد شد.

مهمترین مناطق دیدنی بندر انزلی که باید ببینید

مناره یا برج ساعت 

بندر انزلی چون در یک منطقه ساحلی قرار دارد بنابراین باید از خصوصیات منحصر به دریا نیز برخوردار باشد. در گذشته برای این که کشتی در دریا را خود را گم نکند عمدتا از فانوس های دریایی استفاده می شد. این فانوس ها بسیار بلند بوده اند تا بتوانند با استفاده از نوری که ایجاد می کنند توجه کشتی ها را به خود جلب کنند.

مناره ساعت در بندر انزلی در زمان ناصرالدین شاه در سال ۱۲۳۰ الی ۱۲۳۴ ایجاد شده است که طول آن به ۲۸ متر می رسد. بعد از تعمیراتی که در خصوص این برج انجام شده است، این مناره از سال ۱۳۶۹ تا کنون به درستی کار می کند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید