امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262926
۸۳۱۲۷
۱
۰
نسخه چاپی

هشدار! دروغ گفتن را متوقف کنید!

بر اساس تحقیقات معتبر علمی دروغ گفتن می تواند تأثیرات مخربی بر مغز و بدن افراد بر جای گذارد و سلامت روحی و روانی آنها را با تهدیدات جدی مواجه سازد.

هشدار! دروغ گفتن را متوقف کنید!

دروغ از زمان گفته شدن تا روزها بعد می تواند بر مغز و بدن افراد اثرات مخربی بر جای گذارد.

تاثیرات دروغ گفتن بر سلامتی

همیشه این را می شنوید: دروغ نگویید، بینی شما رشد خواهد کرد یا دروغگو، دروغگو، شلوار در آتش؟ یکی از درس های اساسی کودکی ما این بود که هرگز دروغ نگویید. همه ما می دانیم نباید دروغ بگوییم، اما به هر حال ما به نظر می رسد این کار را انجام دهیم. در واقع، شما احتمالا امروز دروغ می گویید. تکان دادن سر شما، نه! دروغ دیگری می تواند باشد.

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر مردم 1 تا 2 دروغ در روز می گویند. به نظر می رسد، دروغ گفتن می تواند مغز و بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد.

تحقیقاتی بسیاری درباره اثرات بهداشتی آسیب شناسی دروغگویی انجام شده است و حدس بزنید چه هستند؟ این می تواند به سلامت شما آسیب برساند.

به گفته دکتر آرتور مارکمن، به محض اینکه دروغ می گویید، بدن شما کورتیزول در مغزتان ترشح می کند. فقط چند دقیقه بعد، حافظه شما کاهش می یابد  و تلاش می کند، دروغ و حقیقت را به خاطر بسپارد. تصمیم گیری دشوار می شود و  شما حتی می توانید احساس ناراحتی خود را به عنوان خشم تلقی کنید. این همه در 10 دقیقه اول است.

پس از این واکنش های اولیه، ممکن است شروع به احساس نگرانی در مورد دروغ خود کنید یا در مورد دروغ گفتن. برای مقابله با این احساس، شما ممکن است سعی کنید برای جبران کردن دروغ با شخص دیگری مهربان تر از معمول باشید. یا، معکوس می تواند رخ دهد و شما خودتان را متقاعد کنید این تقصیر آنها بود که شما مجبور به دروغ گفتن بودید.

روز بعد از دروغ، یکی از دو چیز ممکن است رخ دهد. اگر شما از سابق بیمار دروغ گفتن هستید، ممکن است دروغ را باور کنید. اگر بیمار دروغ گفتن نیستید، هنوز ممکن است احساس بدی کنید و سعی کنید از دیدن فردی که به او دروغ گفته اید خودداری کنید. ادامه احساس گناه برای دروغ تان می تواند منجر به اختلال الگوهای خواب برای بیش از چند روز شود.

همه این استرس اضافی نیز بر سلامت شما اثر می گذارد. این می تواند فشار خون شما را افزایش دهد، باعث سردرد و کمر درد و کاهش تعداد گلبول های سفید خون شما شود (برای مبارزه با بیماری به آنها نیاز دارید) .4 انرژی های ذهنی زیادی به صحبت کردن و حفظ دروغ می پردازند، به شما اضطراب می دهند و در برخی موارد، افسردگی. آن را در آنجا متوقف نمی کند این احساسات بر هضم غذا تاثیر می گذارد و باعث اسهال، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی می شود.

یک پروژه تحقیقاتی نوتردام به بررسی اثرات بیماری دروغ گفتن پرداخت. این مطالعه شامل 110 داوطلب بود، نیمی از آنها موافقت کردند که دروغ گفتن را متوقف کنند و نیم دیگر که دستورالعمل دریافت نکردند. در پایان 10 هفته، گروهی که دروغ می گویند کمتر از 54٪ شکایت های روانی کمتری دارند (مانند استرس یا اضطراب) و 56٪ موارد بهداشت فیزیکی (مانند سردرد یا مسمومیت های گوارشی).

توقف دروغ گفتن

اگر دروغ گفتن بخشی از روال روزانه شما باشد (و صادقانه بگویم، احتمالا این است)، پس سخت است که به سادگی متوقف شود. شما می توانید به خودتان بگویید که امروز امروز دروغ نمی گویند، اما احتمالا در نهایت این کار را انجام خواهید داد.

متوقف کردن بیماری دروغگویی زمان می برد. به خودتان بگویید که می خواهید صادقانه تر باشید و تلاش های آگاهانه ای برای کاهش دروغ هایتان انجام دهید. قبل از پاسخ دادن به یک سوال فکر کنید. می توانید از پاسخ دادن به آن جلوگیری کنید؟ آیا راهی برای پاسخ دادن به آن وجود دارد و حقیقت را حذف می کند؟

یکی دیگر از راه های عالی کنترل بیماری دروغگویی این است که با افرادی که ارزش حقیقت را دارند، وقت صرف کنند. داشتن دوستانی که ترجیح می دهند حقیقت را بشنوند و شما را تشویق کنند تا حقیقت را بگویند، واقعا انگیزه می دهند. و اگر هر چیز دیگر شکست می خورد... به سلامتی خود فکر کنید.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید