امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275224
۵۱۶۶
۶
۱
نسخه چاپی
Pinterest

پینترست چیست؟ | تاریخچه برنامه پینترست | شیوه استفاده از پینترست | اصطلاحات در پینترست | آموزش پینترست

پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی پر کاربرد و محبوب تحت قالب وب سایت و برنامه موبایل می باشد که امکان به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها و مطالب گوناگون با محتوای عالی و دارای یک موتور جستوجوگر کامل و قوی و بسیار کاربردی می باشد که در مارچ 2010 راه اندازی شد

پینترست چیست؟ | تاریخچه برنامه پینترست | شیوه استفاده از پینترست | اصطلاحات در پینترست | آموزش پینترست

پینترست یک شبکه اجتماعی مبتنی بر اشتراک گذاری تصویر و ویدئو از سایت های دیگر است که به قول خود سایت، آنها را پین می کند و در آلبوم هایی که شما تعیین می کنید نمایش می دهد. این شبکه اجتماعی روی سئو بسیار تاثیر گذار است.

پینترست چیست؟

پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی پر کاربرد و محبوب تحت قالب وب سایت و برنامه موبایل می باشد که امکان به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها و مطالب گوناگون با محتوای عالی و دارای یک موتور جستوجوگر کامل و قوی و بسیار کاربردی می باشد که در مارچ 2010 راه اندازی شد.

نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی گرفته شده است. Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه‌مندی pin+interest= Pinterest

مبنای کار آن برخلاف دیگر شبکه ها مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر که مطالب شخصی  شما را به اشتراک می گذارند، به این گونه است که محتوا و مطالبی را که شما در دیگر سایتها جالب و دارای ارزش می بینید را به شکل سازمان یافته و مرتب به اشتراک قرار می دهد. این شبکه دو کلمه Board  و  Pin  را در خود جای داده است که Board  همان آلبوم و Pin  نیز همان کار لایک را  انجام می دهد.

تاریخچه برنامه پینترست

برنامه نویسی این شبکه اجتماعی در سال 2009 توسط بن سیلبرمن (Ben silberman) آغاز شد و نسخه کامل آن در سال 2010 برای عموم قرار داده شد. سیلبرمن و همکارانش در شرکتی کار می کردند که در حیطه توسعه اپلیکیشن کار می کرد و یکی از اپلیکیشن های آن برای خانم ها طراحی شده بود که می توانستند لباس مورد علاقه شان را پیدا کنند و تصویرش را ذخیره کنند و بعدا آن را بخرند.

ایده پینترست هم از همین جا به ذهن ایده پردازانش رسید. همین الان هم حدود 80% کاربران پینترست خانم هستند و شاید دلیلش این باشد که این شبکه اوایل در حیطه مد و فشن و آشپزی و طراحی داخلی فعالیتش شروع شد ولی امروزه فعالیتش گسترده تر شده است. نام Pinterest از ترکیب Pin به معنی سنجاق و Interest به معنی علاقه ایجاد شده است. به این معنا که کاربران تصاویری را که دوست دارند با سنجاق می توانند به صفحه کاربری شان بچسبانند.

تفاوت پینترست با اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی تصویر محور است، پینترست را با آن مقایسه می‌کنیم.

ــ پینترست هیچ محدودیتی برای تصاویر قائل نشده به طوری که می‌توانید تصاویر در هر سایز و اندازه و با هر کیفیتی را پین کنید. لازم نیست حتما تصاویر مربع کامل یا مستطیل باشند. اینجا مکانی برای پین کردن تصاویر بزرگ یا اینفوگرافیک‌های طولانی است.

ــ محتوای مورد نظر را می‌توانید هم از دستگاه‌تان ارسال کنید و هم مستقیما از اینترنت پین کنید و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

ــ هر پین را می‌توان به هر وب سایت یا وبلاگی پین کرد، این موضوع می‌تواند برای آنهایی که دنبال بک لینک رایگان هستند، جالب توجه باشد.

ــ از پینترست می‌توانید برای تبلیغات استفاده کنید و هر کالا یا خدماتی دارید را به کاربران معرفی کنید. اینجا بدون پرداخت هزینه می‌توانید هر چیزی را می‌خواهید تبلیغ کنید.

ــ هیچ محدودیتی برای اشتراک گذاری محتوای موجود در پینترست وجود ندارد و تقریبا با هر شبکه اجتماعی در تعامل است و آنهایی که در لیست تعامل وجود ندارند، هم از طریق لینک قابل اشتراک گذاری هستند.

شیوه استفاده از پینترست

از طریق سایت رسمی pinterest.com یا اپلیکیشن موبایلی می‌توانید به امکانات رایگان پینترست دست یابید. برای گوشی‌های اندرویدی و همینطور IOS اپلیکیشن پینترست توسعه داده شده و روز به روز بر امکاناتشان افزوده می‌شود.

پس از آنکه وارد سایت پینترست شدید، می‌بایست یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. برای این کار نیاز به یک ایمیل معتبر و یک پسورد دارید. البته اگر حوصله ساخت اکانت ندارید، می‌توانید از طریق اکانت گوگل یا فیسبوک خود وارد پینترست شوید و از خدماتش استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پینترست ابزاری برای معرفی کسب و کارها هم به شمار می‌رود. از این رو می‌توانید برای کسب و کارتان اکانت Business داشته باشید. برای این کار همان زمان ثبت نام می‌توانید، گزینه Create a Business Account را بزنید و اکانت تجاری خود را بسازید. البته پس از ورود نیز می‌شود حساب تان را به تجاری ارتقا دهید. پس از تغییر اکانت عادی به تجاری می‌توانید از ابزار بیشتری برای معرفی کسب و کارتان استفاده کنید. برای مثال می‌توان به Rich Pins و Pinterest Analytics اشاره کرد.

پس از ورود به برنامه باید سن و جنسیت و علاقمندی‌های خود را مشخص کنید، تا دقیقا آن چیزهایی که می‌خواهید به شما نشان داده شود. هر چقدر بیشتر با پینترست کار کنید، هوش مصنوعی به کار گرفته شده بیشتر سلیقه شما را می‌شناسد و شخصی سازی بیشتری بر اساس رفتارتان انجام می‌دهد.

گزینه‌های متعددی در قسمت تنظیمات پروفایل وجود دارند که می‌توانید با تنظیم آنها خودتان را بهتر معرفی کنید.

هنگامی که شما به سایتی مراجعه می کنید، در آنجا عکس و یا فیلم و یا حتی مقاله ای توجه شما را به خود جلب می کند که مفید و دارای محتوای قابل قبول برای به اشتراک قرار دادن با دیگر دوستان و افراد است، از این رو با استفاده از نوار ابزار مخصوصی که پینترست در موتور جستجو گر شما (Browser)، پس از باز کردن حساب کاربری قرار میدهد، بر روی آن رفته و با کلیک بر روی آیکون قرمز رنگ پینترست آن را در صفحه خود به اشتراک قرار دهید  و یا اگر در خود پینترست هستید و قصد به اشتراک گذاشتن مطلب دیگران را داشتید به اصطلاح شما آن را repin کرده اید. حال این تصور را داشته باشید که دیگران همین کار را بر روی حساب کاربری شما و یا محتوای وب سایت شما انجام دهند که با این کار به نوعی پل ارتباطی بین سایت و محتوای شما ایجاد می کنند. همین جنبه بصری پینترست یکی از دلایل مهمی است که علاقه بسیاری از برند ها را برای فعالیت در آن جلب کرده است منجمله خرده فروشان، عکاسان و طراحان و … که از آن به عنوان نمایش گذاشتن نمونه کارها و حتی کاتالوگ خود استفاده کنند.

همانطور که در جلوتر گفته شد یکی از مزیت های مهم آن وب سایتی و برنامه موبایلی بودن آن است و موتور جستوجو گری که در آن است به قدری کاربردی است که هنگام جستجوی یک جمله در آن، تمام کلمه های تشکیل داده آن جمله را مانن یک تگ (Tag) مورد جستجو قرار داده و نتایج جستجو را نشان می دهد که در آ هنگام با  کلیک برروی آنها شما مستقیما به وب سایت مرجع و اصلی آن مطلب هدایت می شوید که پس از مدتی کار با آن، گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

پینترست چطور کار می کند؟

شروع کار با شبکه اجتماعی پینترست با این ثبت نام در آن شروع می شود. شما بعد از ورود به سایت و یا اجرای نرم افزار با صفحه ساخت اکانت مواجه می شوید. اگر بر روی گزینه لاگین با اکانت گوگل یا اکانت فیسبوک کلیک نمایید مستقیما به صفحه اصلی پینترست منتقل خواهید شد. همچنین می توانید از ایمیل و پسورد دلخواه خودتان استفاده کنید در این صورت باید ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کرده اید را وریفای نمایید. در هنگام ساختن اکانت می توانید اکانت تجاری یا همان business را انتخاب کنید. تا به صورت تجاری و برای کسب در آمد از پینترست استفاده کنید. البته ناگفته نماند اگر اکانت معمولی بسازید بعدا در قسمت ویرایش اطلاعات کاربری می توانید به اکانت تجاری تغییر دهید.

- جستجو

در قسمت بالا و سمت چپ صفحه، قسمتی برای جستجوی کلیدواژه‌های شما وجود دارد. از آنجا که پینترست به صورت خودکار عبارت جستجو شده توسط شما را کلمه به کلمه جدا کرده و هرکدام را به عنوان یک برچسب در نظر می‌گیرد، سعی کنید عباراتی که جستجو می‌کنید کوتاه، ساده و مشخص باشند. در این قسمت برای هر عبارتی که جستجو کنید (چه فارسی و چه انگلیسی)، پینترست برچسب‌های دیگری به شما پیشنهاد می‌دهد که جستجوی شما را شخصی‌تر و دقیق‌تر خواهند کرد. به تصویر زیر توجه کنید، در این تصویر با جستجوی کلمۀ "چوب"، کلماتی مانند "طرح"، "رنگ"، "معرق"، "بستنی" و ... نمایش داده می‌شوند.

به اشتراک‌گذاری محتوا

پینترست ذاتا شبکه‌ای تصویر محور است. پس همان طور که در اینستاگرام عکس‌ها و تصاویرتان را با دوستانتان به اشتراک می‌گذارید، اینجا هم می‌توانید همان کار را بکنید. هم در فضای وب و هم در اپلیکیشن‌های پینترست، می‌توانید با کلیک روی دکمه + عکس یا عکس‌های موردنظرتان را (که از این به بعد به آنها پین خواهیم گفت) روی بوردهای خود قرار دهید.

استفاده از پین

برای استفاده از این بخش فقط کافیست تصویر مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و گزینه پین را بزنید. سپس بورد متناسب با آن را انتخاب کنید و به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که برای داشتن مخاطب زیاد در شبکه اجتماعی پینترست تصاویر خود را با بورد های مرتبط پین کنید.

دنبال کردن (follow) کاربران

درست همانند هر شبکه اجتماعی دیگر، در اینجا نیز امکان ارتباط با دیگر کاربران، دنبال کردن و استفاده از محتوای آنها وجود دارد. زیر هر پین می‌توانید ببینید که توسط کدام کاربر به اشتراک گذاشته شده و می‌توانید وارد پروفایل او شده و دنبالش کنید

ارسال و دریافت پیام

بعد از انتخاب یک پین در بالا سمت راست گزینه send را مشاهده می کنید. با انتخاب این گزینه شما می توانید به دوستان خود، لیست افرادی که دنبال می کنید و یا هر شخصی که میخواهید با وارد کردن آی دی و یا ایمیل آن شخص در قسمت جستجو  پیام خود را ارسال کنید.

پیدا کردن موضوعات جدید

در قسمت Explore، می‌توانید آزادانه در پینترست به گشت و گذار بپردازید. پینترست می‌تواند موضوعات در حال ترند شدن یا پین‌هایی که ممکن است دوست داشته باشید را به شما نمایش دهد. با کلیک روی هر پین، دهها یا صدها پین دیگر به شما پیشنهاد شده و می‌توانید با کلیک روی هرکدام، در این اقیانوس ایده‌ها غوطه ور شده و تا هر زمان که دوست داشته باشید محتوای جدید ببینید.

با استفاده از Rich Pins برای بهتر دیده شدن

پین‌های محصول با پین‌های قابل خرید (Product Pins): با استفاده از این امکان، کاربران می‌توانند برای کالاهای خود قیمت تعریف کرده و آن را به فروشگاه اینترنتی خود لینک کنند. به محض تغییر قیمت در وبسایت، قیمت درج شده روی پینترست نیز تغییر خواهد کرد. البته شرط این کار این است که کالای مورد نظر فیزیکی و قابل لمس بوده (برای مثال، نرم افزار یا فایل قابل دانلود نباشد) و از طرف پینترست نیز به عنوان کالای غیر مجاز شناخته نشود. البته در حال حاضر، در کشور ما امکان فروش محصول از طریق پینترست وجود ندارد.

پین‌های مخصوص دستور آشپزی (Recipe Pins): در این نوع پین‌ها، می‌توان مواد لازم، زمان پخت و تعداد افرادی که این مقدار غذا برایشان کافی است را در فیلدهای آماده نمایش داد.

پین‌های مخصوص مقاله (Article Pins): فیلدهای آماده در این نوع پین، عنوان مقاله، نام نویسنده و خلاصه آن هستند.

پین‌های اپلیکیشن (App Pins): برنامه نویس‌هایی که می‌خواهند اپ خود را در پینترست تبلیغ کنند، می‌توانند از این نوع ریچ پین استفاده کنند. کاربران می‌توانند با زدن دکمه Install، اپ را مستقیما داخل محیط پینترست دانلود کنند. در حال حاضر، این قابلیت تنها برای آی او اس فراهم است.

پینترست چیست؟ | تاریخچه برنامه پینترست | شیوه استفاده از پینترست | اصطلاحات در پینترست | آموزش پینترست

اصطلاحات در پینترست

Home: مانند هر برنامه دیگری، این گزینه شما را به صفحه اصلی یا همان خانه هدایت می‌کند و تمام پین‌های جدیدی که بر اساس علاقه شما بوده و یا آنهایی که دنبال می‌کنید، را در اینجا می‌توانید ببینید. هر کدام از این تصاویر را که بپسندید می‌توانید مستقیم پین کنید یا با کلیک روی آن به گزینه‌های دانلود و اشتراک گذاری دسترسی داشته باشید. بسیاری از تصاویر از سایت‌های دیگری اشتراک گذاری شده اند که در زیر تصویر، لینک آن مشخص است و با کلیک روی آن به سایت اصلی هدایت خواهید شد. اینجا در واقع جایی برای لینک شدن سایت‌های مختلف به هم است.

Following: در پینترست مانند اینستاگرام می‌توانید سایر کاربران را دنبال کنید. در قسمت Following به تصاویری که فالوور هایتان پین کرده اند دسترسی خواهید داشت و در صورتی که شما هم بپسندید می‌توانید آنها را پین کنید. همینطور می‌توانید افراد دیگری را دنبال کنید. در این بخش دسته‌بندی های بسیاری وجود دارند که شما را در یافتن تصویر مورد نظر کمک خواهند کرد.

search: پینترست علاوه بر دسته بندی‌های مختلف، یک مرورگر داخلی نیز دارد که می‌توانید موضوعات مورد علاقه تان را در آن جستجو کنید. با اینکه شما متن وارد می‌کنید، اما این مرورگر تصاویر مرتبط را نمایش می‌دهد. با وارد کردن هر موضوع به شما پیشنهاداتی مرتبط نیز ارائه می‌شود که می‌توانید از آنها استفاده کنید. فرقی ندارد به فارسی جستجو کنید یا انگلیسی، در نهایت شما به هدفتان خواهید رسید.

profile: اگر هنوز عکس یا نامی برای پروفایلتان انتخاب نکرده اید، می‌توانید از قسمت منوی سمت راست که به صورت سه نقطه است. روی گزینه edit setting کلیک کنید و در نهایت اطلاعات خود را ویرایش کنید. در بخش پروفایل، دستتان برای شخصی سازی باز است و می توانید خود را همانطور که می خواهید معرفی کنید.

Messages: در این برنامه بخشی هم برای گفتگو با سایر کاربران در نظر گرفته شده است. Messages که به صورت یک آیکون گفتگو، طراحی شده، به شما امکان می‌دهد تا با افرادی که دنبال می‌کنید، به گفتگو بپردازید و از ایده هایتان بگویید. در این بخش می‌توانید با فالوور‌های خود، پین ها و پیام‌های خود را تبادل کنید. همچنین با سایر کاربرانی که شما را دنبال نمی کنند نیز قادر به گفتگو هستید، کافیست ایمیل یا آیدی آنها را بدانید و به سادگی با آنها تبادل نظر کنید.

Notifications: تمام هشدارها و اخبار و تازه ها در این بخش که به شکل یک زنگ طراحی شده، اطلاع رسانی می‌شود. هر بار که تصویری جدید پین می‌شود در اینجا اطلاع رسانی خواهد شد.

Setting: در بخش تنظیمات، امکانات مدیریتی متعددی وجود دارند، اگر می‌خواهید شخصی سازی بیشتری انجام دهید، حتما گزینه‌های مختلف موجود در ستینگ را بررسی کنید.

با کلیک روی آیکون پروفایل تان به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد، که آنجا هم چهار زبانه مختلف مشاهده می‌کنید. در ادامه هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد.

Boards: در این زبانه تمام پین بورد یا همان آلبوم هایی که ایجاد کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. همینطور گزینه هایی برای ویرایش و مدیریت آنها در دسترس هستند.

Pins: در بخش پینز، همه آن چیزهایی که پین کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. از این بخش نیز می‌توانید به گزینه‌های مدیرتی دست یابید. با کلیک روی هر پین، صدها پین دیگر که مشابه هستند، نمایش داده می‌شود. این روند تمامی ندارد و می‌توانید با هر بار کلیک به صدها ایده جدید دست یابید. از بخش پینز می توانید پین ها را سازماندهی کنید یا اینکه اشتراک گذاری و یا حذف کنید.

Tries: در اینجا می‌توانید پین هایی که باز کرده‌اید یا در آنها کامنتی گذاشته‌اید را مشاهده کنید. به نوعی تاریخچه‌ای از فعالیت خود را در این بخش خواهید دید.

Topics: در این زبانه لیستی از تصاویر را مشاهده می‌کنید، که بر اساس علاقه شما پیشنهاد می‌شوند. در اینجا می‌توانید بدون هیچ دردسری به دنیایی از تصاویری که دوست دارید دست پیدا کنید.

نکته: به طور کلی اگر موس را روی هر تصویر نگه دارید، چندین آیکون در گوشه‌های آن ظاهر می‌شود که هر کدام میانبری برای پین کردن، اشتراک گذاری، ذخیره کردن و باز کردن لینک ها ارائه می‌دهند. توسعه دهندگان کوشیده اند تا نهایت سادگی را برای کار در این شبکه اجتماعی تصویر محور فراهم کنند.

حالا که با بخش‌های مختلف پینترست آشنا شدید بهتر است با کارهایی که می‌توانید در این شبکه اجتماعی انجام دهید آشنا شوید.

 

مزایای استفاده از پینترست در بازاریابی دیجیتال

- با تصاویر می توانید ارتباط تان را گسترده کنید

پینترست برای شما ایجاد شده تا بتوانید از طریق تصاویر قصه تان را بگویید. اینفوگرافیک ها به خصوص در این شبکه زیاد دیده می شوند و خصوصا اگر بتوانید در زمینه حرفه ای تان محتوای تصویری تولید کنید این شبکه بهترین مکان خواهد بود. حدود 50% افراد از طریق تبلیغ های پینترست خرید انجام می دهند پس صاحبین کسب و کار نباید نسبت به این شبکه اجتماعی بی تفاوت باشند و سرمایه گذاری در آن می ارزد.

- می توانید محصولات تان را آنلاین بفروشید

اگر کسب و کاری هستید که در پینترست هم اکانت دارید که بسیار برد کرده اید. اگر هنوز وارد پینترست نشده اید باید بدانید که این شبکه قابلیت فروش محصول را هم برای شما فراهم می کند. و به گسترش کسب و کار شما کمک میکند چگونه؟

به این ترتیب که با هر عکسی که از محصول آپلود می کنید می توانید یک لینک هم به وب سایت تان بدهید و به این صورت ترافیک تازه نفسی را وارد لندینگ پیج دلخواه تان بکنید. کاربر می تواند مستقیما وارد شود و هر محصولی را که می خواهد بخرد. پس با آپلود هر کس ضمیمه کردن لینک وب سایت را فراموش نکنید.

اگر محصولی برای ارائه ندارید و فقط محتوا تولید می کنید بهترین کار در پینترست این است که یک عکس کاور از محتوا با یک توضیح کوچک یا یک اینفوگرافیک که خلاصه ای از محتوا را نشان بدهد آماده کنید و در پینترست قرار بدهید و URL محتوای کامل را هم ضمیمه کنید تا کاربر بتوانید مستقیم وارد وبلاگ شود و محتوا را مطالعه کند. به این ترتیب ترافیک زیادی وارد وبلاگ تان می شود.

- سئو بهتر

پینترست یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی است که به بهبود سئو کمک شایانی می کند. در واقع تاثیر پینترست در سئو باور نکردنی است. اگر 5 استراتژی که در ادامه به آن اشاره می کنیم به کار بگیرید مطمئن باشید که پینترست تبدیل به یکی از باید های برنامه سئو تان می شود چرا که همانطور که گفتیم اگر درست وب سایت تان را به پینترست وصل کرده باشید ترافیک بالایی می تواند وارد وب سایتتان بشود و از آنجایی که بازدید کنندگان هدفمند تری وارد وب سایت می شوند قابلیت تبدیل آنها به مشتری نیز زیادتر است.

- بازار هدف دقیق تر

یکی از هدف های اصلی پینترست گرد هم آوردن افراد با سلایق مشترک است.

از همین ویژگی می توان متوجه شد که پینترست کار بازاریابی را برای برند ها ساده تر کرده چرا که هر برندی با توجه با زمینه فعالیتش می تواند مستقیما به مخاطب هدفش دست پیدا کند و به عبارت دیگر بازار هدف دقیق تری داشته باشد.

پینترست چیست؟ | تاریخچه برنامه پینترست | شیوه استفاده از پینترست | اصطلاحات در پینترست | آموزش پینترست

آموزش پینترست

آموزش نصب پینترست

برای دانلود و نصب پینترست در آیفون باید وارد اپ استور و برای نصب پینترست در اندروید باید وارد گوگل پلی شوید. نام Pinterest را سرچ کنید و دکمه Install را بزنید تا برنامه پینترست روی گوشی شما نصب شود. حالا که برنامه پینترست را نصب کردید. باید یک اکانت کاربری برای خودتان ایجاد کنید تا بتوانید از امکانات پینترست استفاده کنید.

آموزش ایجاد اکانت کاربری در پینترست

برای ساخت اکانت پینترست هم می توانید از طریق وب سایت آن پینترست وب (www.Pinterest.com) اقدام کنید و هم از طریق اپلیکیشن Pinterest پینترست اپ بسازید. از قسمت sign up باید یک ایمیل و پسورد وارد کنید و بعد از تکمیل اطلاعات شخصی تان به راحتی یک اکانت ساخته می شود. وقتی که اکانت را ساختید اگر مایل بودید می توانید آن را به توئیتر، فیسبوک و یاهو متصل کنید و این کار باعث می شود دوستانتان را راحت تر پیدا کنید.

بعد از اینکه ثبت نام را در وب سایت پینترست انجام دادید باید یک User name و عکس برای پروفایلتان انتخاب کنید. در قسمت about you می توانید راجع به خودتان یک معرفی بنویسید. به همین راحتی می‌توانید یک اکانت پینترست برای خودتان داشته باشید.

نحوه ی ساخت اکانت بیزینسی پینترست (Pinterest Business profile)

پینترست برای کسب و کارها امکان داشتن پیج بیزینسی را فراهم کرده است. وقتی اکانت بیزینسی داشته باشید می توانید از طریق ابزار Pinterest Analytics معیارهای مختلف را آنالیز کنید و میزان پیشرفت بازاریابی تان در پینترست را رصد کنید. در کنار آن می توانید حتی تبلیغات پینترستی هم انجام بدهید. جالب است بدانید که در پینترست هم می توانید مثل اینستاگرام اکانت تان را وریفای یا معتبر کنید (تیک آبی در اینستاگرام). در این حالت کاربران اعتماد بیشتری به شما می کنند.

برای ساخت اکانت بیزینس پینترست باید مراحل زیر را انجام بدهید:

- وارد لینک Pinterest.com/business/creat بشوید.
- آدرس ایمیل، پسورد و نام شرکت تان را وارد کنید و بعد نوع کمپانی را انتخاب کنید.
- روی create account کلیک کنید.

بعضی افراد ممکن است از قبل اکانت شخصی ساخته باشند ولی بخواهند آن را تبدیل به اکانت بیزینس بکنند. برای این منظور باید:

- وارد اکانت شخصی تان بشوید.
- وارد لینک Pinterest.com/business/convert شوید.
- روی Create account کلیک کنید.

نحوه اتصال پینترست به وب سایت

برای متصل کردن وب سایت تان به پینترست می توانید از دو طریق عمل کنید:

1- اضافه کردن تگ مگا به وب سایت

2- آپلود کردن یک فایل HTML به کد وب سایت

 اضافه کردن تگ مگا به وب سایت

از طریق نسخه وب سایت وارد پینترست بشوید و روی سه نقطه بالا کلیک کنید تا منو باز شود. بعد از منو گزینه Settings را باز کنید و URL سایت تان را اضافه کنید و گزینه Claim website را بزنید. تگ HTML را انتخاب کنید و آن را کپی کنید و بعد روی Next کلیک کنید. وارد index.html وب سایت بشوید و تگ را در قبل از اضافه کنید. به پینترست برگردید و روی گزینه Submit کلیک کنید.

آپلود HTML در وب سایت

از طریق مرورگر وارد وب سایت پینترست شوید و از طریق سه نقطه بالا منو را باز کنید و وارد Setting شوید و مراحل زیر را انجام بدهید:

در قسمت “Claim website”، URL سایتتان را وارد کنید و گزینه Claim را انتخاب کنید. روی گزینه “Upload HTML file” کلیک کنید و گزینه Download را بزنید و روی Next کلیک کنید. فایل HTML را در سرور وب سایت در فولدر Root آپلود کنید (اگر در فولدر دیگری وارد کنید قابل تشخیص نیست). به پینترست برگردید و گزینه submit را انتخاب کنید.

  • منبع
  • مدیر وب
  • اصفهان پلاس
  • آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان
  • ویرگول

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید